Ktm 660

Snygga hjul hoppas de fungerar bra...:)

Riktigt snygga ja :cool:
Tack än en gång :tummenupp
Fungerar utmärkt.

Har du 21/18 på? Jag har 21/19 på ingång här i veckan. Fick du några problem vid konverteringen?

21/18 har jag.
Bak var det inga problem alls, och det är nog knappast problem att slänga på 19" bak heller.
Fram så tog ekrarna i oket. Lätt fixat med en distans på 4mm på hjulaxeln och sen lika mycket bakom skivan :tummenupp
 
Last edited:
Riktigt snygga ja :cool:
Tack än en gång :tummenupp
Fungerar utmärkt.



21/18 har jag.
Bak var det inga problem alls, och det är nog knappast problem att slänga på 19" bak heller.
Fram så tog ekrarna i oket. Lätt fixat med en distans på 4mm på hjulaxeln och sen lika mycket bakom skivan :tummenupp

Ingen risk att gaffeln tar stryk om det är olika avstånd vid hjulaxeln och gaffelkronan eller är det så pass lite så det kanske inte spelar roll:confused:

Var inga som helst problem med 19" i bak i varje fall.
 

Bifogat

  • IMG_0148.jpg
    IMG_0148.jpg
    239.6 KB · Visningar: 141
  • IMG_0147.jpg
    IMG_0147.jpg
    236.7 KB · Visningar: 121
Ingen risk att gaffeln tar stryk om det är olika avstånd vid hjulaxeln och gaffelkronan eller är det så pass lite så det kanske inte spelar roll:confused:

Var inga som helst problem med 19" i bak i varje fall.

Vet inte om jag riktigt förstår vad du menar med avstånden? :confused:
Snyggt blev det iaf :tummenupp


Min hoj blev stulen natten till idag så det var ju inte länge jag fick njuta av mina nya hjul :gråta
 
Vet inte om jag riktigt förstår vad du menar med avstånden? :confused:
Snyggt blev det iaf :tummenupp


Min hoj blev stulen natten till idag så det var ju inte länge jag fick njuta av mina nya hjul :gråta

Fan va trist, hoppas det löser sig för dig.

Vad jag menar med avstånden: Om vi säger att det är 200 mm mellan gaffelbenen uppe vid kronan och du lägger en distans vid hjulaxeln och ökar det avståndet till 205 mm. Då borde gaffelbenen luta utåt vid gaffelbenen i förhållande till vid gaffelkronan. Kanske är skillnaden så jävla liten att det inte spelar någon roll.
 
F*n vad surt, hoppas du hinner njuta någon is/grus körning i vintern eller blir det att vänta till våren med ny hoj?

Får jag inte tillbaka henne så blir det att köpa något nytt asap.
Såg verkligen fram emot att få köra under vinter :(

Får väl se, det kanske blir en ny 530, dem är ju ruskigt fina.
Men helst vill jag ha tillbaka min hoj!
 
Hur har ni gjort med bromsskivan på enduro hjulen? Jag har ju kvar oket till sm däcken flyttade över bromsskivan från sm fäljen till cross fäljen,, Testade med cross bromsskivan men då tog inte frambromsen så det gick ju inte
Så hur har ni gjort?
 
Hur har ni gjort med bromsskivan på enduro hjulen? Jag har ju kvar oket till sm däcken flyttade över bromsskivan från sm fäljen till cross fäljen,, Testade med cross bromsskivan men då tog inte frambromsen så det gick ju inte
Så hur har ni gjort?

Jag använde SMskivan och SMoket.
Oket tar dock i ekrarna så du får montera en distans på axeln för att flytta ut oket och sen flytta ut skivan lika mycket.

4mm var tillräckligt för mig.
 
Jag använde SMskivan och SMoket.
Oket tar dock i ekrarna så du får montera en distans på axeln för att flytta ut oket och sen flytta ut skivan lika mycket.

4mm var tillräckligt för mig.

Jo jag gjorde egna distanser så nu passar det, Men tyckte det såg så tokigt ut så ja måste höra med er,,, Men då är det ju lungt bara gasa
Tack för det snabba svaret:tummenupp
 
Fan va trist, hoppas det löser sig för dig.

Vad jag menar med avstånden: Om vi säger att det är 200 mm mellan gaffelbenen uppe vid kronan och du lägger en distans vid hjulaxeln och ökar det avståndet till 205 mm. Då borde gaffelbenen luta utåt vid gaffelbenen i förhållande till vid gaffelkronan. Kanske är skillnaden så jävla liten att det inte spelar någon roll.

Dom nya fälgarna är smalare än orginal. Så det blir samma avstånd uppe som nere mellan g-benen med distans.
 
Vad jag menar med avstånden: Om vi säger att det är 200 mm mellan gaffelbenen uppe vid kronan och du lägger en distans vid hjulaxeln och ökar det avståndet till 205 mm. Då borde gaffelbenen luta utåt vid gaffelbenen i förhållande till vid gaffelkronan. Kanske är skillnaden så jävla liten att det inte spelar någon roll.
Gaffelbenen är naturligtvis parallella även om man monterar en distans som förskjuter hjulet i sidled.Skulle du bryta isär gaffelbenen 5mm nere vid hjulaxeln blir det stumt.
 
här vare inget vidare drag. Är nu helt klar med konverteringen till grusbajk. Mysteriet kring frambromsbromsen klarnade så småningom.

Nyställda ventiler och färsk olja i!!!!!

Novemberkåsan har inte gått än va...:D:D:D
 

Bifogat

  • kotte 005.jpg
    kotte 005.jpg
    239.1 KB · Visningar: 106
Körde väl inte så skoj ras för nån vecka sen. :gnissla

dsc00138br.jpg


Sönderslagen kopplingsslav och hål i motorblocket. Rätt uppenbart vad som hänt när ni ser att kedjan saknas. :rolleyes:
 
Och hur gick det där till? Hur lyckades kedjan hoppa?

Kedjelåset saknades, så det har väl lyckats gå upp. Så det rassla till sen följde kedjan med runt.. Hädanefter blir det nitad kedja! Rätt komiskt hur det där kedjeskyddet fram sitter förresten. Ena fästet sitter i botten på kopplingsslaven, andra nere i blocket där. Båda fästena är ju löjligt veka.

Blocket är svetsat nu iaf, nytt gick på 14 000 kr. :glömdet Man kunde inte köpa varsin halva löst utan kunde bara köpa ett helt block. Men den är snart ihop igen. :)
 
Blocket är svetsat nu iaf, nytt gick på 14 000 kr. :glömdet Man kunde inte köpa varsin halva löst utan kunde bara köpa ett helt block. Men den är snart ihop igen. :)

Blockhalvornas lagerlägen är matchade så de går inte att köpa lösa. Därför är hela och matchande LC4 block hårdvaluta då stake genom blocket tyvärr händer väl ofta när man trimmar hårt....
 
Kedjelåset saknades, så det har väl lyckats gå upp. Så det rassla till sen följde kedjan med runt.. Hädanefter blir det nitad kedja! Rätt komiskt hur det där kedjeskyddet fram sitter förresten. Ena fästet sitter i botten på kopplingsslaven, andra nere i blocket där. Båda fästena är ju löjligt veka.

Blocket är svetsat nu iaf, nytt gick på 14 000 kr. :glömdet Man kunde inte köpa varsin halva löst utan kunde bara köpa ett helt block. Men den är snart ihop igen. :)


Om du väljer att köra med kedjelås så ta för vana att gör rent ordentligt & lägg silikon så rör den sig inte.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top