Ktm 660

Hej!

Hade tänkt införskaffa en 660 -04 om någon månad. Men då den ska köras på mellankortet så behöver den strypas, hur går jag tillväga för att strypa den? Och vad kan det kosta totalt med omreggningen inräknad?
 
snabbfråga! 1000 mil på en 660 som är servad som den ska!

är det mycket mil?har ingen erfarenhet av motard mer än att dom ska hålla sämre!?
 
Tänkte att jag skulle öka preloaden bak men det verkar rätt tajt att komma åt fjädern. Måste man plocka bort massa grejor för att komma till med haknyckeln eller det går att komma åt ändå? :va
 
Har nästan läst alla inlägg nu... zzznark... fan vad tid det tog :-)
Men jag måste nog inhandla en KTM 660 nu, vad tror ni om en
-04 med 900mil, akra helsystem, bra däck, fullservad för 45.000:- ?
 
Har en 660 03 med helsystem. Går hur bra som helst men när man kört en bit så pissar kylaren vatten efter att man stannat?? Brukar dem bete sig så? Eller har topppackningen rykt?
 
Packboxen till vevaxeln börjat läcka, jag behöver en special avdragare för att få bort svänghjulet. Är det någon som har en avdragare jag kan få låna i sthlm?

Någon som vet hur många Nm man ska dra muttern till svänghjulet? 660 -04
 
hej får min hoj såld i dag!
och är innne på köpa 660:n!

undrar hur många hk är det i den hittar inge bra info!

tar ni upp den lätt på bakhjulet på 3:an?

hur är bromsaran på dom?

någon som kankse orkar skriva lite hur ni upplever hojen!

har kört hornet 600 innan och vill testa motard nu!

och är det stor skillnad på 04-05 är väll lite anorlunda plast o så!

men ska jag helst välja 05:an?

slutligen,vilket försäkringsbolag har ni till denna hoj!fick 5358hel/hel kan ställas av!ca 3000 år!på if
 
Last edited:
hej får min hoj såld i dag!
och är innne på köpa 660:n!

undrar hur många hk är det i den hittar inge bra info!

tar ni upp den lätt på bakhjulet på 3:an?

hur är bromsaran på dom?

någon som kankse orkar skriva lite hur ni upplever hojen!

har kört hornet 600 innan och vill testa motard nu!

och är det stor skillnad på 04-05 är väll lite anorlunda plast o så!

men ska jag helst välja 05:an?

slutligen,vilket försäkringsbolag har ni till denna hoj!fick 5358hel/hel kan ställas av!ca 3000 år!på if

Ca 50-55 hk
Trean går bra,med lite övning.
Ok bromsar,dock tycks många lida av skrik i dom.

Jämfört med en sporthoj så är en som en moped,jämfört med en riktig racemotard så är den som en buss.
Lite råare i karaktären än sina kusiner.

Du kommer bli besviken till att börja med,inte samma drag och annan körstil,det skakar och händerna dommar om du håller för hårt i styret,lagom marschfart är runt 100.

Mest kosmetiska skillnader mellan 04-05 ,05 är lite tyngre och tillåtet att skjutsa på.

Välj det som passar bäst,mest utrustning och bäst skick är bra ledord.
 
Ca 50-55 hk
Trean går bra,med lite övning.
Ok bromsar,dock tycks många lida av skrik i dom.

Jämfört med en sporthoj så är en som en moped,jämfört med en riktig racemotard så är den som en buss.
Lite råare i karaktären än sina kusiner.

Du kommer bli besviken till att börja med,inte samma drag och annan körstil,det skakar och händerna dommar om du håller för hårt i styret,lagom marschfart är runt 100.

Mest kosmetiska skillnader mellan 04-05 ,05 är lite tyngre och tillåtet att skjutsa på.

Välj det som passar bäst,mest utrustning och bäst skick är bra ledord.

:va låter ju inte så inbjudande!körde polarens 650(husa)

det var riktigt kul!men vill ta ktm för mindre meck o service!
kankse får bli husa ändå!:confused:
 
:va låter ju inte så inbjudande!körde polarens 650(husa)

det var riktigt kul!men vill ta ktm för mindre meck o service!
kankse får bli husa ändå!:confused:

Bytte från Kawasaki Z1000 till KTM 660 -06 för ett antal månader sedan. Ångrar inte det bytet! Har aldrig åkt motard tidigare coh tycker det är hur skoj som helst.

Men det var ju erfarenheter av 660:n du efterlyste... Tycker "farbrorn" sammanfattar bra men kunde väl slagit an en något positivre ton.. :tungan
Vibrerar ganska mycket, men inget som stör vid aktiv körning utan endast vid transportsträckor. Bromsarna är ok, men inte mer. Slangningen påbörjas på 2:an med snabb växling till 3:an när framhjulet lyft. Cykeln känns väldigt smidig.. Hmm som "en moped" kanske, men riktigt rolig. Batteri och startmotor saknas varvid den enkelt kickas igång. Startar alltid på 1:a el. 2:a försöket.

Mitt val stod mellan Husa 650 och den nya 690 SMC. Husan har jag inte vågat provköra eftersom jag inte orkar med servicen. 690 SMC var riktigt trevlig dock föll det på att jag inte ville köpa helt nytt. Verkar dessutom vara rätt många som har elrelaterade problem på den.
 
Bytte från Kawasaki Z1000 till KTM 660 -06 för ett antal månader sedan. Ångrar inte det bytet! Har aldrig åkt motard tidigare coh tycker det är hur skoj som helst.

Men det var ju erfarenheter av 660:n du efterlyste... Tycker "farbrorn" sammanfattar bra men kunde väl slagit an en något positivre ton.. :tungan
Vibrerar ganska mycket, men inget som stör vid aktiv körning utan endast vid transportsträckor. Bromsarna är ok, men inte mer. Slangningen påbörjas på 2:an med snabb växling till 3:an när framhjulet lyft. Cykeln känns väldigt smidig.. Hmm som "en moped" kanske, men riktigt rolig. Batteri och startmotor saknas varvid den enkelt kickas igång. Startar alltid på 1:a el. 2:a försöket.

Mitt val stod mellan Husa 650 och den nya 690 SMC. Husan har jag inte vågat provköra eftersom jag inte orkar med servicen. 690 SMC var riktigt trevlig dock föll det på att jag inte ville köpa helt nytt. Verkar dessutom vara rätt många som har elrelaterade problem på den.


ok!låter lite positivare:)

hur fort går dom med org drevning?
man kanske kan dreva, så dom går att ta upp på 3,4:an, utan att det varvar för mycket vid transport sträckor i ca 120kmh!
och toppar 160 till 170!
tack för svaret!:tummenupp
 
ok!låter lite positivare:)

hur fort går dom med org drevning?
man kanske kan dreva, så dom går att ta upp på 3,4:an, utan att det varvar för mycket vid transport sträckor i ca 120kmh!
och toppar 160 till 170!
tack för svaret!:tummenupp
Varför är det så viktigt att kunna ta upp hojjen på just 4:an?Drevar du ner den så att det går lika lätt som det gjorde på 2:an innan kommer du inte att ha ett dugg högre fart när du lyfter hjulet heller.Det enda som händer är att den blir tråkig att åka landsväg med.16-40 funkar bra på 625:an i vilket fall.Lätt att ta upp på 3:an och hyfsat bekväm(nåja)på landsväg.
 
Varför är det så viktigt att kunna ta upp hojjen på just 4:an?Drevar du ner den så att det går lika lätt som det gjorde på 2:an innan kommer du inte att ha ett dugg högre fart när du lyfter hjulet heller.Det enda som händer är att den blir tråkig att åka landsväg med.16-40 funkar bra på 625:an i vilket fall.Lätt att ta upp på 3:an och hyfsat bekväm(nåja)på landsväg.

hur ska man förklara!:va
vill kunna "spontan wheela"!ta upp den lite varstans!när man åke småvägar!
efter svängar och så!horneten jag åker på nu,den får man bromsa ner för mycket i fart för att ta upp den går inte få ett skönt flyt om man vill leka på slangen!men tar man upp den på trean ska det nog räcka!
som sagt lite överseende med förklaringen så förstår du någ:tungan
 
hur ska man förklara!:va
vill kunna "spontan wheela"!ta upp den lite varstans!när man åke småvägar!
efter svängar och så!horneten jag åker på nu,den får man bromsa ner för mycket i fart för att ta upp den går inte få ett skönt flyt om man vill leka på slangen!men tar man upp den på trean ska det nog räcka!
som sagt lite överseende med förklaringen så förstår du någ:tungan

Du plockar lätt upp den på trean och med rätt teknik även på fyran, jag tror jag har 17/42 och det är inga problem:tummenupp
 
Jag åker med 15/40 och har en behaglig machfart runt 110 km/h

Inga problem att slanga på fyran med det, men det kräver naturligtvis teknik.
Ska du kuna spontanwheela som du beskriver det med bibehållen topp på 170
så blir det till att trimma satan.
Power e det enda som hjälper då :tummenupp
 
Back
Top