Ktm 660

Strömbrytare

Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?

2. Jag vill fixa en strömbrytare till tändningen så att jag kan hindra folk att starta den om jag tex. parkerar den på stan. Vart är det bäst att sätta brytaren på hojen, vart ska jag klippa?

3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin

Använd kablarna som går till brytaren på stödet o göm nån liten strömbrytare nånstans:tummenupp
 
Bestyckning?

Kör i dag med 48/85/168 smäller/puffar vid avslag. Ska jag gå upp på lågfarten?
Ktm 660 -05 med ackra slipon
 
öka låg , med för litet får du avgaspuffar vid avslag :va


Hur står luftskruven ?
Om den är mindre än ett varv ut så har du för litet lågfarsmunstycke. byt till ett större. skruven skall väl vara ca 2 varv ut
 
Last edited:
Jupp men häll i 1,3 i vanliga hålet & ca 0,5 uppe vid styrhuvudet så kan du efterfylla sen så det inte blir för mkt, brukar alltid ligga lite olja kvar i motorn!
Antingen lägger du hojen på sidan eller så använder du en så där sportflaska med slang så du kan trycka i oljan med.

Jupp 2 pluggar ska bort under. Den stora samt en mindre. Den som är mellan eller mitten av pluggarna ska inte bort. Bäst att kolla i boken vilka som gäller.

Jag gjorde ett oljebyte igår på min hoj och då var det 3 som jag tog bort.
1 var oljepluggen och dom 2 andra var magnet(som den nedersta på bilden som är inringad), den lilla skruven som man kan ta bort med insexsnyckel rörde jag inte.

Enligt bilderna i manualen och så finns det bara 2 bultar som du skriver....

som denna ->

10272846-M.jpg


Detta gäller en ktm 660 2004.
 
Last edited:
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???
 
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???


Förmodligen Magura Blood dvs till hydraulkopplingen!
 
Stämmer det, jag tar bort de båda magneterna bara när jag byter olja på min.
Har aldrig haft borta den stora, :-)
 
Min hastighetsmätare har börjat visa allt från 0-299. Vajern bytte jag för ca em månad sedan då den gamla pajade och den nya har funkat fint sen dess men nu börjar problemen igen o vajern är hel så vitt jag kan se. Enligt Lelles tror de jag måste byta hela hastighetsmätare för drygt 3000. Kan det vara ngt annat ex dåligt batteri??
Tacksam för svar....

Kolla magneten i bromsskivan så den inte flyttat på sig....
 
Är det någon som har rep handbok i pdf/doc? Cylinderfots packning har börjat läcka. :huvet
Måste nog lyfta toppen, häkta av kamkedjan/kamkedje sträckaren.



Hur står luftskruven ?
Om den är mindre än ett varv ut så har du för litet lågfarsmunstycke. byt till ett större. skruven skall väl vara ca 2 varv ut

Den är ca 2,5 ute, jag får testa att gå upp ett steg.
 
Jag va ute o åkte ca 2-3 timmar i lördags och hojen gick klockrent hela tiden, när ja sen skulle bromsa in vid ett rödljus mitt inne i stan så bara dog den. De kändes som att de va soppa torrt så ja rulla lugnt in till kanten, vred på reserven o börja kicka men skiten starta inte. Ja hade mer än halvtank.....:huvet


Nu har ja kollat lite o det finns ingen gnista alls, inget glapp i tändkabel eller liknande, har även provat med nytt stift. Någon som vart me om samma sak? Något som brukar pajja? Ja skulle gissa på att tändspolen har sagt upp sig:confused: men ja är inte så jevla insatt. Tacksam för lite svar:)

Om nån är intresserad, Tändspolen var veck=388kr:)
 
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???

Det är mineral olja i kopplingscylindern så det var nog en skvätt sånt men om du inte e säker på vilken sorts olja det är kasta bort den o köp ny, om du fyller hydraulolja typ bromsvätska i kopplingen sabbar du tätningarna i cylindrarna, o tvärtom gäller för bromsen bara bromsvätska i den.
Jag själv skulle kasta skvätten eller höra med affären att det verkligen e rätt olja, kan ju bli onödiga reparationer annars :tummenupp
 
besiktning

Ska besiktiga min 660 -04 i papprena står det att den e på 24kw men det märks ju ganska tydligt att den inte e på d nu.

Nån som vet om det blir problem vid besiktningen då? och om det skulle bli det vad ska ja göra åt det?
:yoparty
 
1. Vilka specialverktyg behöver man för att byta packboxararna i gaffeln?

2. Har någon verkstadshandboken här på sh.com till 660?
 
När man läser om oljebyte så står följande:

It is necessary to bleed the micro filter so that all friction areas can be
quickly supplied with engine oil. To do this, fill with oil and remove the jet
screw 6 from the oil line on the clutch cover. Start the engine and close off
the oil filler hole on the clutch cover with a rag. Allow the engine to run at
idle until oil runs out of the oil line 7. Turn the engine off. Install seal rings
and the jet screw. Torque the jet screw to 10 Nm and check for leaks.

Varför och är detta nödvändigt?
 
Ska besiktiga min 660 -04 i papprena står det att den e på 24kw men det märks ju ganska tydligt att den inte e på d nu.

Nån som vet om det blir problem vid besiktningen då? och om det skulle bli det vad ska ja göra åt det?
:yoparty

Besiktningen kollar inte effekten,dom har ingen mätapparatur för det.

1. Vilka specialverktyg behöver man för att byta packboxararna i gaffeln?

2. Har någon verkstadshandboken här på sh.com till 660?

http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf
 
Last edited:
Back
Top