Ktm 660

Hallå alla!

Frågan är följande, är det okej för mig som har begränsat kort att skaffa en ktm 660 och köra den "lagligt".. Effektförhållandet skall ju vara 0,16 kW/kg, är det så på denna modell, skiljer det sig från årsmodell till årsmodell ?

Vågar inte svara för alla årsmodeller men iaf den 04:an jag hade stod det 24kW på i regbeviset. Det måste ju gå som mellanklass iaf. Levereras dom ens strypta :va
 
Vad är avståndet mellan ventilerna?

Kan omöjligt hitta vad avståndet ska vara vid ventiljustering på KTM 660 -04.
Någon som vet och/eller kan länka till pålitlig källa?
 
Tack, var hittar man den infon?
Läste någon stans att det skulle vara 0,10 :va . Är du 100% på 0,15?

Nej jag är 110% säker. :D

Från 1998 hade 620 0,15 in/ut & sen har det följt hela LC4 modellerna.
Om du skaffar MSN så kan du få 416 sidors porr med en massa nyttiga saker till LC4 om du ska meka om du inte tror mig!!!!!!!!!!!!!
 
Vågar inte svara för alla årsmodeller men iaf den 04:an jag hade stod det 24kW på i regbeviset. Det måste ju gå som mellanklass iaf. Levereras dom ens strypta :va
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?
 
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?

138 för att vara exakt , men det hjälper tyvärr inte ¨=0,17kw/kg
 
Min cykel läcker olja ser ut att komma från toppen, Nu till frågan måste man ta ut hela motorn ur ramen när man ska lägga in ny packning eller finns det något smidigare sätt såg väldigt tajt ut
 
Min cykel läcker olja ser ut att komma från toppen, Nu till frågan måste man ta ut hela motorn ur ramen när man ska lägga in ny packning eller finns det något smidigare sätt såg väldigt tajt ut

Kolla exakt om det kommer ifrån ventilkåpan eller topplocket. Nej du behöver inte riva ut motorn oavsett topplock eller ventilkåpan.
 
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?

Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)
 
Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)

Men 04:an väger mindre än 05:an och nyare
 
Men 04:an väger mindre än 05:an och nyare


Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)


Okej, så egentligen så skulle det fungera bra med en som är -05 eller nyare? :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top