Ktm 660

1. Någon som vet vart man får tag på svart stänkskärm och svart lykta som denna i fram? Tänkte byta ut mitt oranga sett till svart

2. Har även fråga hur mycke spel det ska vara på kedjan och hur man mäter det?

38728256974416.jpg


Förövrigt så hittade jag en relativt "billig" KTM 660 -03 för 43k med en del godis på -> http://www.blocket.se/vi/15934723.htm?ca=11_s
 
Last edited:
Är det bara jag som är aktiv i tråden? :p

Min förgasare har blivit inställd på acra helsystem med db-killer och trimmkam hos Lelles. Vill nu ta bort db-killern så man kan få ut lite mer effekt ur motorn
Har köpt 170 o 168/48 munstycken, vad rekommenderar ni att man ska köra med?

Jag och farsgubben(gammal mc-meck) tänkte göra jobbet själva och undrar hur man ska bäst gå tillväga. Han nämde spräng-skiss till förgasaren eller en guide till operationen innan vi börjar

- Robin
 
Är det bara jag som är aktiv i tråden? :p

Min förgasare har blivit inställd på acra helsystem med db-killer och trimmkam hos Lelles. Vill nu ta bort db-killern så man kan få ut lite mer effekt ur motorn
Har köpt 170 o 168/48 munstycken, vad rekommenderar ni att man ska köra med?

Jag och farsgubben(gammal mc-meck) tänkte göra jobbet själva och undrar hur man ska bäst gå tillväga. Han nämde spräng-skiss till förgasaren eller en guide till operationen innan vi börjar

- Robin


Jupp du kan prova köra med 170 & kolla på tändstiftet. Prova även ha luftskruven ute två varv. NEJ ni behöver ingen sprängskiss för att byta munstycke. OM han är gammal mc-mek så borde han ha lite hum om hur man går tillväga. Lossa på slangklämmorna på insuget & på luftburkssidan. Vrid ut förgasaren till vänster dvs åt den sidan kicken sitter. Lossa på stora skruven under förgasaren. När den är borta så ser ni huvudmunstycket i mitten & lågfarten på sidan. Vanliga munstycket använder du tror det var 6:ans nyckel & lågfarten en fin vanlig mejsel. Om nålen sitter i det läget som den gjorde just vid ostrypt läge så kan det ev behöva flyttas upp ett hack. Du kan prova byta munstycke & justera luftskruven innan du fixa nålen. Nålen kan du fixa när förgasaren sitter på plats.
 
Är det bara jag som är aktiv i tråden? :p

Min förgasare har blivit inställd på acra helsystem med db-killer och trimmkam hos Lelles. Vill nu ta bort db-killern så man kan få ut lite mer effekt ur motorn
Har köpt 170 o 168/48 munstycken, vad rekommenderar ni att man ska köra med?

Jag och farsgubben(gammal mc-meck) tänkte göra jobbet själva och undrar hur man ska bäst gå tillväga. Han nämde spräng-skiss till förgasaren eller en guide till operationen innan vi börjar

- Robin

Jag hade en 660 -03 med FullAkr, K&N (sommerkitet) trim kam inställd nogrant på bänk och då hamnade vi på.
165 main 48 låg 5 hacket på nålen.
 

Bifogat

  • doc44.JPG
    doc44.JPG
    51.5 KB · Visningar: 106
  • doc33.JPG
    doc33.JPG
    60.5 KB · Visningar: 135
Last edited:
Jag har en 660 -04 som jag tror går lite snålt, sitter ett akra slipon på, i övrigt orginal... har sökt lite men inte funnit nått vettigt, vad bör jag köra med för munstycken? Vad jag fattar är det vettigt o byta lågfarten oxå, är ju 165 och 42 orginal väll, så vad ska jag byta till?
 
Jag har en 660 -04 som jag tror går lite snålt, sitter ett akra slipon på, i övrigt orginal... har sökt lite men inte funnit nått vettigt, vad bör jag köra med för munstycken? Vad jag fattar är det vettigt o byta lågfarten oxå, är ju 165 och 42 orginal väll, så vad ska jag byta till?
Har du gjort något åt luftburken också ?

Om du bara lyft på locket så börja med att gå upp till 45 på lågfarten - brukar räcka så. Jag hjälpte en kille i precis samma sits som du och det blev så bra det kan bli utan att slänga upp hojen i bänk.
 
Jag har försökt söka på ämnet men det går bara inte;

Vilka är serviceintervallerna för en 660 '06:a? 100 mil vet jag men sen då? Jag trodde det var 350 mil men vid kontakt med en verkstad så sa dom 500 mil.

Någon som vet?

Tack för svar!
 
Jag har försökt söka på ämnet men det går bara inte;

Vilka är serviceintervallerna för en 660 '06:a? 100 mil vet jag men sen då? Jag trodde det var 350 mil men vid kontakt med en verkstad så sa dom 500 mil.

Någon som vet?

Tack för svar!


På en -04 så är det var 250:e mil, tror det är filter(båda),olja och ljustera ventilerna om det behövs. Borde inte skilja sig mellan årsmodellerna
 
Idag lyckades jag att köra över 40 mil på min 660 på ca 13h inkl. ca 10 tankstopp och diverse frukost, lunch o middagsgrejjer.

Hur långt har ni åkt på en dag?

Hur långt brukar ni komma på en tank utan att behöva vara orolig över att sätta på reserven?

// Mark
 
Idag lyckades jag att köra över 40 mil på min 660 på ca 13h inkl. ca 10 tankstopp och diverse frukost, lunch o middagsgrejjer.

Hur långt har ni åkt på en dag?

Hur långt brukar ni komma på en tank utan att behöva vara orolig över att sätta på reserven?

// Mark

Runt 9-10 aktiv körning sen får jag slå på reserven som kanske räcker ca 3-4mil till.
 
Min 660 drar åt vänster när man kör på bakhjulet, bytte däck, förra va helt platt o gick inte svänga med, nu går det svänga skapligt men den drar ofta åt vänster, hjulet är lite mer slitet på högersidan, kan det ha med det och göra? Kan det ha o göra med att man fått hjulet snett när man spännt kedjan?
 
Min 660 drar åt vänster när man kör på bakhjulet, bytte däck, förra va helt platt o gick inte svänga med, nu går det svänga skapligt men den drar ofta åt vänster, hjulet är lite mer slitet på högersidan, kan det ha med det och göra? Kan det ha o göra med att man fått hjulet snett när man spännt kedjan?

Kör du mera högerkurvor eller! :D

Litar inte på markeringarna så jag brukar köra med tumstock alt skjutmått så det blir så rakt som möjligt om det går. Om det nu skulle vara snedjusterat så har du nog spänt för mkt på höger sida. Lägg en planka & rulla upp bakhjulet på den så ser du rätt snabbt om den står fel!
 
Min 660 drar åt vänster när man kör på bakhjulet, bytte däck, förra va helt platt o gick inte svänga med, nu går det svänga skapligt men den drar ofta åt vänster, hjulet är lite mer slitet på högersidan, kan det ha med det och göra? Kan det ha o göra med att man fått hjulet snett när man spännt kedjan?

Jag skulle snarare tro att det beror på hur du sitter/hanterar hojen. Låt någon annan prova och se hur den personen upplever hojen.
 
Jupp du kan prova köra med 170 & kolla på tändstiftet. Prova även ha luftskruven ute två varv. NEJ ni behöver ingen sprängskiss för att byta munstycke. OM han är gammal mc-mek så borde han ha lite hum om hur man går tillväga. Lossa på slangklämmorna på insuget & på luftburkssidan. Vrid ut förgasaren till vänster dvs åt den sidan kicken sitter. Lossa på stora skruven under förgasaren. När den är borta så ser ni huvudmunstycket i mitten & lågfarten på sidan. Vanliga munstycket använder du tror det var 6:ans nyckel & lågfarten en fin vanlig mejsel. Om nålen sitter i det läget som den gjorde just vid ostrypt läge så kan det ev behöva flyttas upp ett hack. Du kan prova byta munstycke & justera luftskruven innan du fixa nålen. Nålen kan du fixa när förgasaren sitter på plats.

Tack för beskrivningen : )

Själva bestyckningen gick på 20min :tummenupp
De satt 168/48 på min med acra helsystem(db-killer), trimkam och öppen luftburk. Gick sen upp till 170/48 och tog bort db-killern och efter det så gick den bättre tyckte jag. Angående nålen så var den i mitten och vi gick ned ett steg för att få lite fetare blandning.

Kan bara säga att 660 är stark som en oxe :yoparty
 
Hur är sitthöjden på 660 vs 625 & 640? Provsatt en 640 idag, och tyckte man satt förjävla lågt. Är iofs 189 cm :rolleyes:
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top