Ktm 660

Nytt bakdäck beställt, Metzeler Rennsport 160/60 ZR17 TL 69W via däckonline.se!
Är det något att ha? Är det sådant däck som sitter på orginal?
Sitter redan sånt på i fram så tänkte kompletera med ett i bak också

Kostade 1653kr levererat till dörren
 
Nytt bakdäck beställt, Metzeler Rennsport 160/60 ZR17 TL 69W via däckonline.se!
Är det något att ha? Är det sådant däck som sitter på orginal?
Sitter redan sånt på i fram så tänkte kompletera med ett i bak också

Kostade 1653kr levererat till dörren

Det är ett bra däck!:tummenupp Men sitter inte originalmonterade
 
Min yttre kopplingskorg har kastat in handduken.
Nytt är dyrt, nummret för hela kopplingen på 660 -04 är
584.32.001.144
Nummret på samma grej för 640 och 660 -03 är
584.32.001.044 (slutar på 044 istället för 144)
Så nått skiljer på kopplingen, nån som vet vad? Passar 640 -03 kopplingen i min hoj?
Jag har nämligen hittat en som har en rasad 640 -03 motor...
 
Bromsbelägg till 660 05

Hej undrar om någon provat ferodo Sinter Grip bromsbelägg ?
eller kan rekomendera några med betydligt bättre bett än orginal.
 
Nytt bakdäck beställt, Metzeler Rennsport 160/60 ZR17 TL 69W via däckonline.se!
Är det något att ha? Är det sådant däck som sitter på orginal?
Sitter redan sånt på i fram så tänkte kompletera med ett i bak också

Kostade 1653kr levererat till dörren

riktigt bra grepp faktiskt har kört med de nu ett tag men slits fort ska köra med michelin pilot power 2ct nu får se om de blir någon större skillnad
 
har skrivit upp mig för lite ban åk, dock krävs en dB gräns på 95 vilket mitt akra inte klarar av(tror jag), går hojen kasst med orig.. blås när den är bestyckad för akra? eller något annat som blir problem?
 
Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?

2. Jag vill fixa en strömbrytare till tändningen så att jag kan hindra folk att starta den om jag tex. parkerar den på stan. Vart är det bäst att sätta brytaren på hojen, vart ska jag klippa?

3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin
 
Vad betalar ni i försäkring och vilket bolag?

Någon som kan "låna" ut sitt reg nr på en 05a ?
 
Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?

2. Jag vill fixa en strömbrytare till tändningen så att jag kan hindra folk att starta den om jag tex. parkerar den på stan. Vart är det bäst att sätta brytaren på hojen, vart ska jag klippa?

3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin

1: det sitter ju handskydd orig på -04

2: Kolla elschemat men kanske någon kabel som går från tändspolen vars kabel har låg spänning kanske ett alternativ. Det sitter annars (iallafall på 625-04) några elkablar i en klämma på ena skruven som håller fast kamkedjesträckaren. Glömde sätta tillbaka en av kablarna en gång & då var den omöjlig att starta, kommer dock itne ihåg vilken kabel.

3: Antar att orig slip-on inte passar på akra röret men antingen så chansar du eller så montera du tillbaka orig röret om du orkar. Du behöver ju som sagt inte besikta sen förrän om 2år nästa gång.
 
Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?


- Robin

1. Barkbusters kanske?
119627911-M.jpg
 
3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin
Jag hade Akrapovic med insats samt trottelstop i förgasaren på besiktningen.Inga klagomål på ljudet och toppfart på 119km/h:yoparty
 
Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?

2. Jag vill fixa en strömbrytare till tändningen så att jag kan hindra folk att starta den om jag tex. parkerar den på stan. Vart är det bäst att sätta brytaren på hojen, vart ska jag klippa?

3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin

Jag bes idag med Acra helsystem, hade lånat en insats av en kompis och den gick igenom.
 
Oljebyte 660-04

Halloj på er.
Dags för en vårservice på KTM:n.

Tänkte mig på att byta lite olja och filter. Läste nån beskrivning på hur de skulle gå till men kan inte hitta denna nu. Kommer bara ihåg i stora drag hur man skulle gå tillväga.

Vad jag fattat är att de är 2 filter som ska bytas?

1,3 liter i motorn och 0,6l i ramen? Stämmer de? De i ramen ska man fylla i när hojen lutar sen resa på den och starta upp och vänta till de sipprar ut då skruvar man tillbaks bulten eller?

Sen är de 3 eller 4 skruvar/bultar under motorn som ska bort för att tömma ur. Har för mig att de bara vara 2 av dessa som skall bort. Isf vilka?:va
 
Halloj på er.
Dags för en vårservice på KTM:n.

Tänkte mig på att byta lite olja och filter. Läste nån beskrivning på hur de skulle gå till men kan inte hitta denna nu. Kommer bara ihåg i stora drag hur man skulle gå tillväga.

Vad jag fattat är att de är 2 filter som ska bytas?

1,3 liter i motorn och 0,6l i ramen? Stämmer de? De i ramen ska man fylla i när hojen lutar sen resa på den och starta upp och vänta till de sipprar ut då skruvar man tillbaks bulten eller?

Sen är de 3 eller 4 skruvar/bultar under motorn som ska bort för att tömma ur. Har för mig att de bara vara 2 av dessa som skall bort. Isf vilka?:va

Jupp men häll i 1,3 i vanliga hålet & ca 0,5 uppe vid styrhuvudet så kan du efterfylla sen så det inte blir för mkt, brukar alltid ligga lite olja kvar i motorn!
Antingen lägger du hojen på sidan eller så använder du en så där sportflaska med slang så du kan trycka i oljan med.

Jupp 2 pluggar ska bort under. Den stora samt en mindre. Den som är mellan eller mitten av pluggarna ska inte bort. Bäst att kolla i boken vilka som gäller.
 
bytt olja igår fick inte in all olja i ramen men fyllde på ganska bra där nere, Är det nån fara att köra nu oljan pumpas väl runt eller? Hjälp tänkte ut o köra snart
 
en sak till är det någon speciell bromsolja man kör med i sånafall vad heter den?
 
Back
Top