Ktm 660

Från 05 och nyare så ingår skjusspinnar. 04 och äldre 625/660 har alubakram som inte tål att man skjussar.

Jaha, inte så jävla konstigt att jag lyckades knäcka bakramen på min duke II:a då med andra ord. Fan, det är ju sånt här som gör att man vill åka rekorderlig sporthoj istället för motard... Klart fan man måste kunna skjutsa på skiten. Nån som råkar veta om det är samma sak på Honda xr 650?
 
Duken har stål-bakram.

Andledningen till att den ger sig är dom hålen som är borrade strax bakom tvärstagen(som skjutspinnarna sitter på) dvs du har som svagast material där hävstångseffekten är som störst när du skjutsar.

Ofta så skakar dom helt enkelt bara av pga material utmattning på samma ställe.
 
Duken har stål-bakram.

Andledningen till att den ger sig är dom hålen som är borrade strax bakom tvärstagen(som skjutspinnarna sitter på) dvs du har som svagast material där hävstångseffekten är som störst när du skjutsar.

Ofta så skakar dom helt enkelt bara av pga material utmattning på samma ställe.

Konstruktörerna har tänkt till mao... Det var ju bra att de insåg sitt misstag till 05:an i alla fall...
 
Duken har stål-bakram.

Andledningen till att den ger sig är dom hålen som är borrade strax bakom tvärstagen(som skjutspinnarna sitter på) dvs du har som svagast material där hävstångseffekten är som störst när du skjutsar.

Ofta så skakar dom helt enkelt bara av pga material utmattning på samma ställe.
Men visst var det väl också så att KTM bytte ut de bakramar som gått av heltans gratist också. Jag fick då i alla fall min utbytt då jag upptäckte sprickorna innan den gick helt av.
 
Men visst var det väl också så att KTM bytte ut de bakramar som gått av heltans gratist också. Jag fick då i alla fall min utbytt då jag upptäckte sprickorna innan den gick helt av.

Jo, jag fick min utbytt gratis också men tack vare att jag valde sop-Lelles som verkstad så var hojen borta i två månader... Men det är ju lugnt, vi har ju ruggigt lång säsong ändå.
 
Klarade teorin idag och var tvungen med att övningsköra med farsan ida ;)
Det var första gången jag körde längre på hojen, och upptäckte något ganska lågt knackande.. Antar att det är ventilerna som spelade lite när dom öppnades och stängdes?! Har hört att LC4orna ska rassla lite?

Smart som jag var lyckades jag också glömma av att trycka tillbaka varmstarts-choken och körde på denna 1 mil, puttrandes. Tyckte den gick lite konstigt.. Är detta farligt?
 

Smart som jag var lyckades jag också glömma av att trycka tillbaka varmstarts-choken och körde på denna 1 mil, puttrandes. Tyckte den gick lite konstigt.. Är detta farligt?

NJa inte på den korta sträckan, den får lite extra syre bara!
 
I morgon bär det av till lelles för ev byte till 640 hoj.. nu är jag trött på att kicka den :mad: men man kanske gör bort sig rejält... ska iallfall prova 690 med om den känns bra.. annars är jag väldigt nöjd med 660 går som en klocka om det inte vore för allt jävla kickandet.:zpy
 
GipsY: Varför inte ta en 625:a istället om det bara är kickandet som stör?

Som jag fattat det så är ju 640 lite mera touring, iofs så kanske det är det du är ute efter...
 
Måste bara fråga, är det nån mer som har haft av sina bakblinkers på hojen efter att ha gjort en hel del stoppies?? Båda mina har gått av idag... ? Trodde det var nåt sabotage när den första gick av men jag kollade hur den andra såg ut och den va hel och fin... men efter en halvtimmes wheelande och stoppies så va även den av...

Bra kvalle... Haha...
 
GipsY: Varför inte ta en 625:a istället om det bara är kickandet som stör?

Som jag fattat det så är ju 640 lite mera touring, iofs så kanske det är det du är ute efter...

Tanken har slagit mig om den med.. få se om de har någon sådan inne för provkörning då.. är öppen på alla förslag men med E-start
 
Tanken har slagit mig om den med.. få se om de har någon sådan inne för provkörning då.. är öppen på alla förslag men med E-start


Nej för fn byt inte ner dig till 640!!! Om du nu inte vill lära dig att kicka så välj en
625 framför en 640 då du får flatside förgasaren på köpet på 625.
 
Måste bara fråga, är det nån mer som har haft av sina bakblinkers på hojen efter att ha gjort en hel del stoppies?? Båda mina har gått av idag... ? Trodde det var nåt sabotage när den första gick av men jag kollade hur den andra såg ut och den va hel och fin... men efter en halvtimmes wheelande och stoppies så va även den av...

Bra kvalle... Haha...

Jepp, det har hänt mig med! :gnissla

Efter en stoppie i en korsning så drog jag iväg igen å jag tyckte den lät lite konstigt, tittade bak å såg att vänstra blinkersen hängde å dinglade precis framför utblåset på ljuddämparen...:huvet
Lite lagom bränd å fin...

Hittade nått att skruva upp blinkersen med så jag kunde koppla lös kablarna så jag inte skulle bränna upp dom med.

Det var förra året så jag har kört utan vänstra blinkersen ett tag nu men det är grymt störande, man vill ju inte ha nån i röven om man ska göra en vänstersväng direkt...

Har iaf köpt ett par diodblinkers nu som jag hoppas ska hålla mer än nån månad så orginal höll...:D
 
Tjaba var ner till lelles igår och prova 690 men det var natt och dag i skillnad på min 660 jag gillade inte den alls efter mycket snack med ragnar så sa han rakt ut att han inte vela sälja en hoj åt mig. han tyckte jag skulle göra bort mig sa han.
efter det visa han mig hur man kickar igång den med bad tofflor :D
så det blir nog åka 660 ett tag till :tummenupp och lära mig kicka den..
Men någon crusing hoj är det inte.. efter 20 mil är mitt :arsele illa..
 
Har lyckats att åka 107mil nu, så en 100mila service är inbokad tills på tisdag på lelles.
Men frågan är om man kan ta en repa imorgon (ca 10 mil):va ?
Eller bör man vänta tills efter första servicen? Kan till lägga att jag har bytt olja och filter vid 32mil och 70mil.
Det är ju så jäkla nice väder:yoparty
 
Har lyckats att åka 107mil nu, så en 100mila service är inbokad tills på tisdag på lelles.
Men frågan är om man kan ta en repa imorgon (ca 10 mil):va ?
Eller bör man vänta tills efter första servicen? Kan till lägga att jag har bytt olja och filter vid 32mil och 70mil.
Det är ju så jäkla nice väder:yoparty

Eftersom du har bytt olja och filter så borde det inte vara något problem. Startar hojen hyffsat lätt så står inte ventilerna käpprätt fel och allt är grönt. Njut av vädret så länge det håller i sig:tummenupp
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top