Ktm 660

okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå?:va

okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå? för har ett 170 högfart ligger som ska på hojen va det tängt:D


Jupp bakom stora muttern så sitter main jet dvs huvudmunstycket samt lågfarten nästan brevid varandra. Huvudmunstycket lossar du med 6:an nyckel om jag inte minns fel och lågfarten med en vanlig lång mejsel! Allla 660 och 625 har FCR41 från 2003 så det är samma! Däremot så tycker jag 170 känns lite stort med bara slip-on!
 
Jupp bakom stora muttern så sitter main jet dvs huvudmunstycket samt lågfarten nästan brevid varandra. Huvudmunstycket lossar du med 6:an nyckel om jag inte minns fel och lågfarten med en vanlig lång mejsel! Allla 660 och 625 har FCR41 från 2003 så det är samma! Däremot så tycker jag 170 känns lite stort med bara slip-on!

okej tack då vet ja:tummenupp
 
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?
 
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?

Du kommer absolut inte ångra dig :tummenupp
De är inga problem att få igång den på andra tredje kicken. Enda gången ja känner att ja vill ha elstart är när man får ett kärringstopp vid typ ett rödljus :näsblod
 
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?

Jag var lack som fan i början innan polaren visade HUR man skulle kicka igång skiten, höllt på i 1h o kicka när jag precis köpt hojen och det hände inget men nu drar jag igång den med vänstran utan problem. Bara att veta när och hur man ska kicka så går den igång direkt...
 
tänkte kolla om någon kan hjälpa mig, jag tänkte ta bort givaren vid stödet på min 660 så man kan starta och ställa den på stödet utan att den dör...måste man bygla kontakterna under tanken då eller räcker det med att dra isär dom eller ???
 
tänkte kolla om någon kan hjälpa mig, jag tänkte ta bort givaren vid stödet på min 660 så man kan starta och ställa den på stödet utan att den dör...måste man bygla kontakterna under tanken då eller räcker det med att dra isär dom eller ???

Räcker med att dra isär dom. Jag använde iofs sladdarna till att bygga en dold tändning under tanken, men den började strula så jag sket i den. Tejpade mina sladdstumpar och satte buntband kring ramen.

Skit dum grej med dödaren på stödet, alla borde ta bort den.
 
Räcker med att dra isär dom. Jag använde iofs sladdarna till att bygga en dold tändning under tanken, men den började strula så jag sket i den. Tejpade mina sladdstumpar och satte buntband kring ramen.

Skit dum grej med dödaren på stödet, alla borde ta bort den.

Ok skumt, både på 660 -03 och den jag har nu 625 -04 så måste jag sätta ihop kablarna för annars funkar inte hojen! Dock så kan du Dogg26 göra som Henkepenk och utnyttja denna variant som stöldskydd!
 
tack för hjälpen....var ute och fixade med det nuss och måste nog sätta ihop kablarna tror jag för den verkar inte vilja starta annars....
 
Kanske fick sätta ihop kontakterna jag med, var ett tag sen jag gjorde det.

Att använda kablarna som stöldskydd verkade som en bra ide, men min kontakt mådde inte bra av de sköna vibrationerna i hojen. Den kunde slå av/på sig när man var ute och körde. Var lite jobbigt så jag sket i det.

Nån mer som har fixat dold brytare till tändningen? Lite konstigt att det inte finns som standard...

hmm, kan du inte ha hojen ståendes på stödet när den är igång?

Från fabrik sitter det en brytare längst upp på stödet som bryter strömmen när stödet är i nedfällt läge. Din kanske redan är bortplockad om du köpte din begagnad.
 
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top