Ktm 660

Bend over så kan du också få en Gnutt NisseNutz! :D

Ska iväg till Olle Ohlson på Torsdag så då åker motardhjulen på men vet ej om jag orkar ut och köra imorgon!
 
Bend over så kan du också få en Gnutt NisseNutz! :D

Ska iväg till Olle Ohlson på Torsdag så då åker motardhjulen på men vet ej om jag orkar ut och köra imorgon!

Inte orkar?! Det var årets sämta bortförklaring (redan i april..:)) och godtages inte!

En annan skruvade av bakhjulet ikväll för att byta däck imorgon om det hinns med efter jobbet.
 
jo, antagligen alla som köpt ett =) Låter det inte nog illa som det gör?
 
Inte orkar?! Det var årets sämta bortförklaring (redan i april..:)) och godtages inte!

En annan skruvade av bakhjulet ikväll för att byta däck imorgon om det hinns med efter jobbet.

Ääääh jobbar till kl 18 ikväll så orkar inte stressa in till stan. Dock är jag ledig hela dagen imorgon!
 
Ring och snacka med Ragnar på Lelles..
Han har nog någon kvar fortfarande. :)


tack ska börja ringa runt idag :)

superbike säljer för 74.900.- och så får du ett presentkort på 9000:-


tack, får se var jag hittar en,, kanske blir affär i påsk :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/10541041.htm?ca=10_s

Där har du annonsen från Lelles. Vet inte hur många som finns kvar dock. De verkar ha sålt en hel del den sista tiden. Jag och kompisen köpte en ny 660 av Ragnar förra veckan och då fanns det inte så jättemånga kvar.



ska ringa o se dit med,, alla dessa tips e ju toppen:tummenupp
 
Last edited:
Fick tillbaka hojen ifrån servicen iddag. Fick ventilerna justerade och oljan bytt. Men hojen går ojämnt. Den "klipper" gasen när jag kör på bakhjulet med konstant gas och motorbromsen är ojämn. Även tomgången svajar.

Vad kan vara fel? Kan det vara ngt häx med förgasaren?
 
Fick tillbaka hojen ifrån servicen iddag. Fick ventilerna justerade och oljan bytt. Men hojen går ojämnt. Den "klipper" gasen när jag kör på bakhjulet med konstant gas och motorbromsen är ojämn. Även tomgången svajar.

Vad kan vara fel? Kan det vara ngt häx med förgasaren?

Jag märkte oxå på min 660 efter jag justerat ventilerna att tomgången var lite si och så där men nu en 10-15 mil senare verkar det vara ok, dom andra felen du har kan jag inte ge dig nån gissning på.
 
nu är lilla bebisen såld:confused:
ångrade mig nästan direkt....
förhoppningen v ju att hitta en ny -06.
men fan har ring till alla handlar jag kommit på som säljer ktm, inklusive bike, lelles o superbike, får samma svar överallt, "men vi har bra pris på 625" eller du ska inte prova en 690 istället.. suck vad har jag ställt till med,
en rolig detalj är att han som köpte den idag ringde ca 30 sekunder efter att annonsen kom ut, dom e poppulära:tummenupp
jaja nu har jag fått beklaga mig lite..
såg att ktm kommer till mässan här i jönköping imårn, kanske kan prata sönder dom till dom bygger en till mig:rolleyes:
 
tja har slängt på slip on på hojen är det farligt å köra med orginal munstykke?

Tja enligt min mening är det inte så bra att att köra så.. då den får för lite bensin då du har tagit bort strypflödet som original har...dvs den får för lite bensin nu när du har ett slipon på..
 
Tja enligt min mening är det inte så bra att att köra så.. då den får för lite bensin då du har tagit bort strypflödet som original har...dvs den får för lite bensin nu när du har ett slipon på..

okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå?:va

Beroende på slip-on men läs av tändstiftet vet ja! Gå upp till 48 i lågfart om du inte redan har gjort det.

okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå? för har ett 170 högfart ligger som ska på hojen va det tängt:D
 
Last edited:
okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå?:va

o det är det typ... kan tydligen förekomma olika förgasare på olika hojar och årmodeller.. vill minnas att jag har runt 180 i min och 48 i låg. men ska bänka den snart så jag får optimalt.. har även kn filter med öppen luftburk på..
 
o det är det typ... kan tydligen förekomma olika förgasare på olika hojar och årmodeller.. vill minnas att jag har runt 180 i min och 48 i låg. men ska bänka den snart så jag får optimalt.. har även kn filter med öppen luftburk på..

Är inte KN, till motorcyklar, automatiskt öppet filter?:va
 
kolla med beviks i här i linköping köpte min -06:a där i veckan då fanns det 2 kvar
 
Back
Top