Ktm 660

<<JOHAN>> skrev:
2648715 Tomten kom tidigt i år:) :) :)
Så nu har man en 660 -06:D :) :hoppa :Rockbanan

Välkommen till klubben :tummenupp
Men nu när du köper den direkt innan vintern, kommer din garantitid gå ut fram till sommaren eller?
 
Nu funkar hojen som den ska igen. Hade på något sätt tappat luftskruven, då SKA hojen gå konstigt.

Fick inte kört så långt, men 48/175 verkar vara vettig bestyckning. Smattrar gött...
 
Imorgon, så lämnar jag över min 660 till sin nya ägare, så ifortsättningen, så blir det 135cc mindre att köra med:tungan
 
NisseNutz skrev:
2651190 Hmm .. ja det får väl duga :tungan
Japp, är riktigt nöjd med 525:an, trots att jag bara kört åtta mil:)
Hoppas nya ägaren blir nöjd:tungan , för 660:in är ju en klockren cykel...
 
Hi-ho skrev:
2651215 Japp, är riktigt nöjd med 525:an, trots att jag bara kört åtta mil:)
Hoppas nya ägaren blir nöjd:tungan , för 660:in är ju en klockren cykel...

Har aldrig prövat en 525 men jag ska ut och köra med en kille som jag träffade på skogskyrkogården som har en 525. Kan hända att vi testar varandras :)
 
NisseNutz skrev:
2651320 Har aldrig prövat en 525 men jag ska ut och köra med en kille som jag träffade på skogskyrkogården som har en 525. Kan hända att vi testar varandras :)

Har du möjlighet, så är det ju bra/kul att få testa en annan cykel.

Det som jag har märkt som positivt med 525:an är att den nästan inte vibrerar jämfört med 660, och sen att den verkligen är så smidig som alla säger, sen skall det bli intressant att testa den på riktigt när motardfälgarna kommer på :tummenupp
 
Hi-ho skrev:
2651350 Har du möjlighet, så är det ju bra/kul att få testa en annan cykel.

Det som jag har märkt som positivt med 525:an är att den nästan inte vibrerar jämfört med 660, och sen att den verkligen är så smidig som alla säger, sen skall det bli intressant att testa den på riktigt när motardfälgarna kommer på :tummenupp

Kortare slaglängd på 525 eller? Nog för att det är mindre cc men bara det lilla kan väl inte räcka?

Edit: Jag kan snacka i nattmössan

Sen att den är mycket smidigare kan jag verkligen tänka mig. Stod en 525 bervid min 125a och det skiljde inte mycket i storlek. Högre förstås men väldigt smal och låg. Sen väger väl 525 ca 100kg också?
 
tror inte att det kommer att bli några större problem med kickandet:rolleyes:
Har testat att kicka igång den sittandes på hojen nu, och det går väll helt ok för att vara dom första gångerna man gör det (kanske ny börjar tur)
Jag trodde att den skulle vara betydligt mer tung kickad.
Då är det bara att börja vänta på sommaren då:tungan
 
En fråga: Om man sitter på hojjen tar tag i styret o trycker de famåt ska de gå o rucka på lite då eller ska de vara helt stum om ingen vet så uppskattar jag om nån som har tillgång testar de??
 
NisseNutz skrev:
2651441 Kortare slaglängd på 525 eller? Nog för att det är mindre cc men bara det lilla kan väl inte räcka?

Edit: Jag kan snacka i nattmössan

Sen att den är mycket smidigare kan jag verkligen tänka mig. Stod en 525 bervid min 125a och det skiljde inte mycket i storlek. Högre förstås men väldigt smal och låg. Sen väger väl 525 ca 100kg också?


klart de e smidigare med 525:an! På banan, men på landsvägen önskar jag ibland att jag hadde nåt större än 660:n (när man ska åka lite längre sträckor)
 
Last edited:
<<JOHAN>> skrev:
2651687 tror inte att det kommer att bli några större problem med kickandet:rolleyes:
Har testat att kicka igång den sittandes på hojen nu, och det går väll helt ok för att vara dom första gångerna man gör det (kanske ny börjar tur)
Jag trodde att den skulle vara betydligt mer tung kickad.
Då är det bara att börja vänta på sommaren då:tungan


660:n (Och 525:an) kickar man lätt igång med en halvmiss så de ska nog inte vara några problem. (Har kört 625 två säsonger innan ,så jag skulle slippa kicka, men de e lögligt lätt med ktm..)
 
LangSebben skrev:
2651848 En fråga: Om man sitter på hojjen tar tag i styret o trycker de famåt ska de gå o rucka på lite då eller ska de vara helt stum om ingen vet så uppskattar jag om nån som har tillgång testar de??

Det ska vara stumt om den inte är gummiupphängd som 640 är. Skruva åt!
 
Henkepenk skrev:
2650893 Nu funkar hojen som den ska igen. Hade på något sätt tappat luftskruven, då SKA hojen gå konstigt.

Fick inte kört så långt, men 48/175 verkar vara vettig bestyckning. Smattrar gött...

Har du bytt avgas eller åker du orginal?
 
Back
Top