Ktm 660

Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04:orna kylarfläkt? :rolleyes:
 
Aphex skrev:
2524575 Var ut en sväng i det fina vädret idag. Åkte i lagom tempo på lite kurviga vägar och njöt av all koskit bönderna spridit ut på åkrarna. Stannade till någon minut och sträckte på ryggen och bytte prilla. Lät den stå på tomgång i kanske 3 minuter. När jag drog iväg så sprutade det kylvätska ur övertrycksslangen vid styrhuvudet :gnissla Nu har jag ju en antik -03:a utan kylfläkt men nog ska den väl palla att stå i ett par minuter i 10 gradigt väder utan att den blir så varm? Kan ju bli lagom jobbigt i sommar när man står vid rödljusen och den börjar bete sig som en blåval.

Om du läser lite tidigare i den här tråden så kommer du komma fram till att alla lc4or då och då får för sig att leka blåval! även dom med fläkt! min spotta vätska så fort jag stanna även om jag stängde av motorn men sen sluta den lite tvärt som den starta :va är helt enkelt ett av dom lustiga mysterier som hojjen har för sig :D
 
Cervantes skrev:
2524867 Om du läser lite tidigare i den här tråden så kommer du komma fram till att alla lc4or då och då får för sig att leka blåval! även dom med fläkt! min spotta vätska så fort jag stanna även om jag stängde av motorn men sen sluta den lite tvärt som den starta :va är helt enkelt ett av dom lustiga mysterier som hojjen har för sig :D

Ha, ha ok! KTM original igen :) Mjo jag har trågglat igenom tråden en gång men minnet sviker mig även denna gång.
 
NisseNutz skrev:
2524866 Snälla dumförklara mig inte nu. Jag har knappt kört min 660 och den står mest i garaget men har 04:orna kylarfläkt? :rolleyes:

Jag är redan dumförklarad, men inte så dum att jag låter den stå i garaget :tungan Nejdå skämt åsido så sägs det att -04:orna blev begåvade med en fläkt bl.a.
 
Aphex skrev:
2525011 Jag är redan dumförklarad, men inte så dum att jag låter den stå i garaget :tungan Nejdå skämt åsido så sägs det att -04:orna blev begåvade med en fläkt bl.a.

Jag har ingen lust att dra ut den och riskera att åka fast utan körkort när det är mindre 5 månader kvar till 18. Nog för att det är busenkelt att köra ifrån snuten (gjorde man ju jämt med moppen) men det känns lite onödigt att riskera. Den som dumförklarar mig för det får jobba hårt för att övertyga :)
 
NisseNutz skrev:
2525095 Jag har ingen lust att dra ut den och riskera att åka fast utan körkort när det är mindre 5 månader kvar till 18. Nog för att det är busenkelt att köra ifrån snuten (gjorde man ju jämt med moppen) men det känns lite onödigt att riskera. Den som dumförklarar mig för det får jobba hårt för att övertyga :)

He, skojade litegrann med dig bara. Tycker du är väldigt förnuftig som låter den stå till du fyller myndig :tummenupp Den som väntar på något gott.....
 
Last edited:
Men egentligen så e väll en Motard hoj den sämsta hojen du kan välja om du ska försöka åka ifrån Bosse Batong?
Den e inte tillräckligt snabb rakt fram och den går ju inte vräka runt på en lerig skogsstig utan att du kommer att plantera nyllet i jorden.
Skulle väll vara om du blir jagad på en Gocartbana nånstans.
 
Ivil skrev:
2525309 Men egentligen så e väll en Motard hoj den sämsta hojen du kan välja om du ska försöka åka ifrån Bosse Batong?
Den e inte tillräckligt snabb rakt fram och den går ju inte vräka runt på en lerig skogsstig utan att du kommer att plantera nyllet i jorden.
Skulle väll vara om du blir jagad på en Gocartbana nånstans.

Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty
 
-MLM- skrev:
2525387 Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty
Det e riktigt outlaw..:yoparty
 
-MLM- skrev:
2525387 Jaha du... På en motard kan du köra i princip sett överallt som trappor, små skogstigar osv. Det är absolut inget problem att smita med en motard. I know!

På stan brukar trappor, gångvägar osv vara en bra sätt att komma undan. På landsvägen behöver du bara avvika från vägen och kör ut i skogen. Voila!:yoparty :yoparty

Håller med totalt, lite jobbigt på motorväg kanske men annars har inte snuten en suck!
 
Men du vill väl bara ha din 660 att stå i garaget NisseNutz? Eller det är kanske vad dina grannar vill efter du visade mig och Danne den?:rolleyes:
 
yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?
 
Rumpel skrev:
2527385 yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?

Batteriet kanske e kass eller så har väl nån lampa gått? Står i instruktionsboken vilket batteri det ska vara. Om jag inte minns helt fel så sitter det ett CR2430 där... Nån som vet helt säkert? :va

ÄDIT: Nollställer sig trippmätaren och klockan? Isåfall är det helt säkert batteriet. Skall själv byta idag hade jag tänkt...

ang. stötdämparna har jag ingen aning. Är den svår att slanga med tycker du?
 
Rumpel skrev:
2527385 yo yo..
Upptäckte härom kvällen att 660n inte har nån belysning på speedometern. Märkligt tänkte jag. Ska det vara så?
Sen undrar jag om man ställer in rebounden (+/-??)på framstötarna blir det lättare att få upp den på bakan då, om man gasar och sen tar den på uppvägen ?


Angående om stötdämparna..Glöm dom! Lär dig att slanga och du har ju gott om mos i 660n så är det bara att gasa upp den.
 
Nån som har något tips på vad som kan åstakomma gnissel från motorn? Någonstan runt toppen.
 
Last edited:
peteR1000 skrev:
2527397 Batteriet kanske e kass eller så har väl nån lampa gått? Står i instruktionsboken vilket batteri det ska vara. Om jag inte minns helt fel så sitter det ett CR2430 där... Nån som vet helt säkert? :va

ÄDIT: Nollställer sig trippmätaren och klockan? Isåfall är det helt säkert batteriet. Skall själv byta idag hade jag tänkt...

ang. stötdämparna har jag ingen aning. Är den svår att slanga med tycker du?

Har för mig att min lyste under färd även fast batteriet var dött, enda som hände var att trippmätarna och klockan nollades när man stannat pga batteriet...
 
Suomalainen skrev:
2527569 Har för mig att min lyste under färd även fast batteriet var dött, enda som hände var att trippmätarna och klockan nollades när man stannat pga batteriet...

Stämmer bra, tänkte inte på det. Dock verkar det vara lite sådär med just lyset när batteriet börjar bli kasst.
När batteriet var fräscht så har jag för mig att mätaren börja lysa så fort man rullade lite och nu så kan iaf min vara helt släckt tills jag har startat hojen.
 
peteR1000 skrev:
2527605 Stämmer bra, tänkte inte på det. Dock verkar det vara lite sådär med just lyset när batteriet börjar bli kasst.
När batteriet var fräscht så har jag för mig att mätaren börja lysa så fort man rullade lite och nu så kan iaf min vara helt släckt tills jag har startat hojen.

Tack då vet man att batteriet är schyst :tummenupp Lyser så fort man rullar den lite. Någon mer som har det märkliga syndromet att om man rullar hojen bakåt så visar den typ mellan 295-299 km/h :D
 
hmm. Ja batteriet tror jag det inte är. Eftersom den aldrig har nollställt sig. Har kollat i instrutkionsboken om det också. Men det står inget om det. Har kollat efter lampor som går in under speedometer också men kan iten hitta några. Vad kan det vara.

Ang. Slagningen så går det ju ganska lätt att gasa upp den på 2an i 40-50 utan att varva ihjäl den. Är det nån som lyckas få upp den på 3-4an? Min är helt orginal vad gäller ljuddämpare, förgasare m.m Tycker att det borde gå lättare än vad det gör.
 
Back
Top