Ktm 660

motardnisse skrev:
2151367 Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!
Nu måste du haft otur när du tänkte.Om 15/38 är en pina att åka väg med så blir ju 15/40 ännu lite lägre växlat....
 
motardnisse skrev:
2151367 Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!

Som busaberg sa, med 15/40 får du lägre toppfart än med 15/38, alltså hojen blir ännu lägre drevad. 16/40 skulle däremot vara ett mellanting, även om det bör vara väldigt likt 15/38.
 
Då kommer du aldrig att behöva anv. 1'an... Jag har 15/38 och det är knappt 1'an används :tummenupp
 
Ingen aning, den var nerdrevad när jag köpte den så kan tyvärr inte svara på det.. Men har hört att med standard drevningen så kan man liga o puttra bra i 130 ca på 5an utan att det hackar o har sig, på min hoj så börjar den puttra på fint redan strax efter 90 blås...
 
M:et skrev:
2154217 Som busaberg sa, med 15/40 får du lägre toppfart än med 15/38, alltså hojen blir ännu lägre drevad. 16/40 skulle däremot vara ett mellanting, även om det bör vara väldigt likt 15/38.

Shit var jag trött när jag skrev mitt inlägg!
:huvet

Såklart det är som ni säger! :brinnerup
 
Har hämtat min hoj från 100 mils servicen nu, fick ny koppling (min tappa tryck hela tiden) plus att ragnar pillade med förgasaren sen sa han "här har du en ny hoj". Helvetes ***** säger jag bara vilken skillnad! Ljudet, accet, vridet allt är till det bättre! Känns mycket bättre på bakan nu också :D :tummenupp
 
Min koppling tappar trycket hela tiden också, men lokala ktm meken här hade inte hört talas om att det var så på nån 660... Är så jäkla drygt för trycket försvinner bokstavligen talat precis varje gång man börjar gasa i lite bustempo... :mad: :3freak :4skrika Även på vissa 660's - 05'or & 06'or händer samma sak vet jag.. Så va fan gör man? :va
 
TjReal skrev:
2156632 Min koppling tappar trycket hela tiden också, men lokala ktm meken här hade inte hört talas om att det var så på nån 660... Är så jäkla drygt för trycket försvinner bokstavligen talat precis varje gång man börjar gasa i lite bustempo... :mad: :3freak :4skrika Även på vissa 660's - 05'or & 06'or händer samma sak vet jag.. Så va fan gör man? :va

Min o polarens e likadana, tappar med trycket vid lite hårdare körning :huvet
 
Hmm... Min -05:a har samma problem, men jag har det problemet typ direkt motorn/kopplingen blir varm. Får inte i eller ur växlarna alls när jag står still med hojen. Den vill framåt hela tiden även med kopplingen intryckt... Har justerat o justerat men det hjälper inte. Tvivlar på att luftning av kopplingen hjälper heller.

Hojen har bara gått 10 mil.

:gnissla
 
Nybliven ägare av 660 -04

Kom precis hem från att ha köpt en 660 -04. Tog hem den på släp, 15mil. Så nu ska jag ut och köra en sväng. Imorgon är det förarprov med klubben.
 
Fasen man skulle ha styrt upp nåt flerstämmigt klagomål till KTM, man vill ju inte gärna slänga ut en massa pengar på o fixa nåt som är fabrikationsfel ( iom att det verkar vara så många med samma problem ) :mad:
 
Ragnar på lelles sa till mig när jag fått hojjen att vissa kan ha problem med kopplingen. Nu på servicen sa jag att jag var tvungen att "pumpa" kopplingen ibland för att den tappa trycket. Jag trodde att han skulle bara lufta den eller nått men han bytte hela kopplingen och den känns 100gg bättre än den förra! Så det enda som verkar hjälpa är att byta koppling verkar det som?

Så mitt tips är att byta hela kopplingen det verkar vara den enda lösningen!
 
Krille-666 skrev:
2157132 Ragnar på lelles sa till mig när jag fått hojjen att vissa kan ha problem med kopplingen. Nu på servicen sa jag att jag var tvungen att "pumpa" kopplingen ibland för att den tappa trycket. Jag trodde att han skulle bara lufta den eller nått men han bytte hela kopplingen och den känns 100gg bättre än den förra! Så det enda som verkar hjälpa är att byta koppling verkar det som?

Så mitt tips är att byta hela kopplingen det verkar vara den enda lösningen!

Byta hela kopplingen ska inte vara nödvändigt. Om jag förstått det rätt så är det en mindre del i kopplingen som behöver bytas, inget jätteingrepp alltså.
 
Plastkit...

Tja!
Nån som vet nån site med skyssta plastkit till Ktm 660 SMC -04?
// Spaggen
 
Finns väl inte så mycket annat än den vanliga plasten, däremot finns det en massa schyssta dekaler o grejs på denna sidan --> www.race-styles.com dom har även plastkit du kan best. i kulörerna orange, blå, svart, grå...
 
Back
Top