Ktm 660

Krille-666 skrev:
2149605 nej för fan den är helt ostrypt, vet inte vad effekten ligger på 55-60hk
24kw * 1,36= 32,64 hk å inga 55-60 som du säger, hur fan får du ihop det? :va

Edit: altså det står nått på pappret, men nått helt annat i verkligheten..!
 
Bazooka skrev:
2149615 24kw * 1,36= 32,64 hk å inga 55-60 som du säger, hur fan får du ihop det? :va

På papprerna är den strypt som alla andra ktm, de är strypta från fabrik men levereras oftast ostrypta från butikerna.

edt:precis :tummenupp
 
Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?
 
Krille-666 skrev:
2150114 Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?

Jag drevade iofs aldrig ner min 660, men att minska framdrevet med 3 kugg låter lite väl mycket...
 
Krille-666 skrev:
2150114 Ska till lelles idag för att lämna in hojjen på service då tänkte jag passa på att dreva ner den lite fram tror jag har 16/17 inte gått ut och räknat. Räcker det fint att dreva ner med 2kugg eller ska man ta 3?

Jag har 16/38 orig på min 625, bytte ner till 15/38 men den varvar lite väl mkt nu så måste kompensera nog till 15/40. Dreva ner 2-3 kugg är lite väl och ta i!
 
isse skrev:
2150252 Varför ska du dreva ned den? Räcker det inte med att kunna gasa upp den på 3´an ?

/N

tycker man måste dra ut rejält på växlarna nu annars börjar den "tugga", den orkar inte ligga på låga varv utan man måste ha varv hela tiden jobbigt när det är lite köer eller bilar framför som ligger i "fel" hastigheter. Har inget med att wheela att göra :tungan
 
motardnisse skrev:
2150258 Jag har 16/38 orig på min 625, bytte ner till 15/38 men den varvar lite väl mkt nu så måste kompensera nog till 15/40. Dreva ner 2-3 kugg är lite väl och ta i!

Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

När vi ändå snackar drevning, jag har skaffat ett 42 drev bak för att ha när jag kör på gokartbanor. Någon som vet hur mycket jag måste förlänga kedjan? Orginal är kedjan för kort märkte jag när jag skulle montera :mad:
Hur är lämpligaste sättet att förlänga?
 
M:et skrev:
2151192 Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

När vi ändå snackar drevning, jag har skaffat ett 42 drev bak för att ha när jag kör på gokartbanor. Någon som vet hur mycket jag måste förlänga kedjan? Orginal är kedjan för kort märkte jag när jag skulle montera :mad:
Hur är lämpligaste sättet att förlänga?

Jag har bytt till ett 42-drev bak. Det fattas ca 3-4cm, men man förlänger inte en kedja, utan köper en längre och kapar till det rätta måttet. :tummenupp
 
M:et skrev:
2151192 Gå upp till 40 för att kompensera?? Du vet väll att 3 upp bak motsvarar 1 fram på en höft. Ska du kompensera för nerdrevningen fram lär du sänka minska antal kugg bak.

Jo visst har jag tänkt på det, men kör du grus med din hoj? Jag gör det och 16/38 är för mkt för att böka i skogen med och 15/38 fungerar nog mkt bättre men är en pina på landsvägen, därför tänkte jag köra just 15/40 för att hitta det där emellan!
 
visst är det så att 16/38 är original på -04 medans -05 framåt är 17/40...?
 
Back
Top