Ktm 660

isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Du får nog åka till Ragnar på Lelles i Uppsala. Han är antagligen bäst i sverige på KTM men problemet är att han har nog att göra för fyra heltidstjänster och han tar ofta på sig mer än han hinner med.
 
Mr_M5 skrev:
2080064
Sen är det ju det andra problemet med att den läcker en hel del olja ifrån kopplingskåpans packning. Har efterdragit alla bultar runt hela kåpan, men det blir inge bättre. Verkar som att ytorna inte är 100% plana, eller så är packningen kass... :va


Nej, nu får säljföretaget hämta den och byta packningen vid läckaget/åtgärda felet, för så ska det ju inte vara... Ingen annan som haft läckage där, så det droppar?

Tack för alla tips grabbar, hjälper alltid till med tips/åsikter!!!

Mvh Kimmen! :yoparty

Har haft två läck på min, första var mellan hydralkopplingsmojängen (som sitter med 3 insex) och motorn. Sedan var det vänstra hörnet på ventilkåpan, båda fixades på garantin. Första gången jag hör att kopplingskåpan läcker...
 
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N
Hur e MÖR i Södertälje? Kan dom något om KTM?
 
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Som sagt så kan man få till en tid med Ragnar på Lelles så är det ett bra val, Lelles har dessutom skaffat bromsbänk nu, vet ej om den är i drift ännu.

Om det "bara" handlar om bestyckning och injustering på bänk så kan jag rekomendera AB Finmekaniska i Storvreta utanför Uppsala, Andreas tror jag killen heter som har firman. Killen är otroligt noggrann och duktig, tror han tävlade i nån form av dragracing med hojer själv förrut, eller kanske fortfarande?
 
Långa farbron skrev:
2080299 Har du ingen växellåda på hojen ?


Men det jag menade är att JAG upplevde 660 lite slö orginal,
men givetvis så är det bara att växla ner om det går tungt..
 
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Instämmer med Kreuger om att Ragge är säkraste kortet om det rör lite speciella grejer med KTM. Om inte annat kan han se till att sakerna skickas till rätt personer för modifikation. Men för ren bänkning och justering, så är Putte på Cycle Center i Uppsala bra att ha att göra med - du får också med alla intressanta detaljer på bänkningspappret. Den bänken är ganska rättvisande vad avser effekt också. Bänken som Lelles har, är inte färdig för drift ännu, vad jag vet (och de måste ha någon som kan köra den också).
 
Sådär, då var alla modifieringar klara för säsongen, nu kanske man kan köra också :D. Senaste bytet, däcken alltså!

EPSN0027.JPG


EPSN0028.JPG
 
MjO skrev:
2081872 Sådär, då var alla modifieringar klara för säsongen, nu kanske man kan köra också :D. Senaste bytet, däcken alltså!

najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :P

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht
 
Last edited:
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :P

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht

Hjulhuset är det enda ställe den inte vibrerar sönder på... dessutom är det ju snyggast! :tummenupp
 
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :P

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht

Håller på att prova Biltemas spikbeslag som skylthållare,verkar funka bra då metallen är ganska seg och böjlig.

Dessutom så är den ju redan lättad:hihi
 
faan asså...

Känner att jag vill ha mer mos i hojen...

Hur mycket skillnad blir det med helsystem på 660?

Jag vill samtidigt drea den så att jag kan köra snabbare i alla växlar...

Jag vet att jag ska leta först, men jag pallar inte :hihi
 
sirSmokealot skrev:
2082601 faan asså...

Känner att jag vill ha mer mos i hojen...

Hur mycket skillnad blir det med helsystem på 660?

Jag vill samtidigt drea den så att jag kan köra snabbare i alla växlar...

Jag vet att jag ska leta först, men jag pallar inte :hihi

Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...
 
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :P

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht



hej såg att du hade problem med att ha kvar reg-plåten!
jag har doppat mina skruvar i ett klister som heter pl 400 och skruvat på igen!
Reg-plåten sitter där den ska sitta och lär inte komma nÅgon annanstans! :banana
 
M:et skrev:
2082744 Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...



Vad menar du med oljud :confused:
 
Vild nybörjare skrev:
2084297 hej såg att du hade problem med att ha kvar reg-plåten!
jag har doppat mina skruvar i ett klister som heter pl 400 och skruvat på igen!
Reg-plåten sitter där den ska sitta och lär inte komma nÅgon annanstans! :banana

Problemet är att när man fått skruvarna att sitta så går något annat av istället :hihi
 
M:et skrev:
2082744 Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...
Det är där de nya dubbelsystemen kommer in - mer effekt, men med ett behagligt tryck i ljudet (och inget gräsklipparljud :D ) :tummenupp
 
Bradly skrev:
2084399 Vad menar du med oljud :confused:

Vad jag menar med oljud :confused:
Jag tycker det låter mer än tillräckligt med orginalsystemet, med slipon/helsystem låter det för mycket. Grannarna har lust att mörda en när man startar, folk på stan blir galna och poliserna hör en lång väg.
Själv har jag inga större problem med ljudet men det känns som att det inte är värt att störa omgivningen så mycket plus att jag måste byta till orginal och bestycka om varje gång jag kör bana = skitjobbigt.
 
sirSmokealot skrev:
2084637 Finns dem till 04???
Finns för alla modeller. Men det är inte alla fabrikat som gör till just 660 m.fl. Men åtminstone Sebring har helsystem som är hyfsat tysta (runt 10 tusen för det enklare systemet och 16 för rejsvarianten). I en annan tråd tidigare om just dubbelsystem, fanns det länkar till en tysk firma som bygger egna (och tysta) helsystem och även modifierar t.ex. Sebring.
 
Back
Top