Ktm 660

Who'sYourDaddy skrev:
2077679 :) Känner igen det där, min var också riktigt elak i omgångar, hade en förkärlek att dö när man stod längst fram vid ett rödljus och sen inte starta hur mycket man än kickade. När man sedan, med svetten rinnande innanför hjälmen, svalde stoltheten och ledde hojen upp på trottoaren startade den minsann utan problem efter några kickar. Precis som hojen ville visa att det egentligen var den som bestämde.

Jag tror att man måste visa sig värdig hojen innan han släpper till :)

precis man måste kicka bestämmt och visa vem som bestämmer! :rofl
 
ang att ta loss bakdäcket...
dra ur hjulaxeln
lyft in däcket framåt i hjulhuset
med andra handen "rucklar du lite på oket inåt hjulhuset och drar det utåt
då du lossat oket lägger du det på andra sidan svingen och tar ut fälgen på valfritt sätt...
tar max 1 minut...

så gör jag iaf...
 
Mr_M5 skrev:
2077761 Börjar förstå problemen med nya 660:s... Men det jag är orolig för är just dom här plötsliga stoppen i vanlig fart... Host host, Bööaap... O så stannar den... Fan beror det på egentligen? Låter nästan som soppatorsk men det är det ju inte. Kollade stiftet oxå, o det var ju inte det minsta dränkt, utan väldigt vitt, såg ut att ha gått lite torrt nästan...

Nån som fått såna här plötsliga stopp? Nån som fått justera tomgången MYCKET? Rört blandningsskruven?

Mvh Kimmen.


Har du kollat så att flottörnivån är rätt inställd, står i boken hur den ska vara!
 
Mr_M5 skrev:
2077761 Börjar förstå problemen med nya 660:s... Men det jag är orolig för är just dom här plötsliga stoppen i vanlig fart... Host host, Bööaap... O så stannar den... Fan beror det på egentligen? Låter nästan som soppatorsk men det är det ju inte. Kollade stiftet oxå, o det var ju inte det minsta dränkt, utan väldigt vitt, såg ut att ha gått lite torrt nästan...

Nån som fått såna här plötsliga stopp? Nån som fått justera tomgången MYCKET? Rört blandningsskruven?

Mvh Kimmen.

Det kan ju ligga någon skit i tanken eller förgasaren som bråkar.
 
Ska kolla lite mer idag. Såg det där med flottörens nivå, ska checka det. Ska även försöka med ett nytt stift, om det gamla kan ha fått nå slags kortis...(Låter tveksamt)

Personligen så tror jag oxå på att något är knas med förgasaren(s) inställning.

Tack för era svar så länge... Återkommer.

Hälsn Kimmen.
 
MjO skrev:
2077046 Ni som byter däck själv, ska det verkligen vara så krångligt att få av fram- och bakdäck med tanke på bromsoken? Det är ju helt jäkla omöjligt att få av bakdäcket utan att göra lite små irriterande märken på fälgen :huvet :huvet

Nu är de ju av, men nästa gång tar jag livet av mig :rolleyes:

Har du redan kört slut på däcken??? du har väll bara kört 5 mil, vad jag förstått???

Mr_M5 skrev:
2078379 Ska kolla lite mer idag. Såg det där med flottörens nivå, ska checka det. Ska även försöka med ett nytt stift, om det gamla kan ha fått nå slags kortis...(Låter tveksamt)

Personligen så tror jag oxå på att något är knas med förgasaren(s) inställning.

Tack för era svar så länge... Återkommer.

Hälsn Kimmen.
Är hojen rent ny??
jag hade en del bekymmer att få igång min också i börgan.
men nu så går den nästan alltid igång på andra kicken.min hoj har rullat 30 mil nu..precis som om den ska bli lite varm i kläderna för att funka, eller så är det bara ens egen tenik på själva kickeriet som blir bättre.
Vore ju konstigt om hojen inte går att få igång ,om den är spirrans ny.
 
Mr_M5 skrev:
2077346 Tack för era svar... Okej, jag ska försöka stå ut. Men den gick ju ganska rappt dom minuterna den gick...

Det konstiga var oxå att när den gick som bäst en liten stund, så stannade den sen i fart bara... Hostade till, precis som när man får soppatorsk, och sen bara bööaap... Död. Gick ej att starta. Sen fick jag igång den igen, körde några hundra meter o så började den rycka igen o hosta, o så bööaap igen. Sen gick den inte att starta mer. Någon som varit med om såna upplevelser? Känns som nånting är fel på denna hoj iaf...

Men man blir ju helt jävla slut av att kicka i 3-4 timmar... Även fast man inte tar i så mycket vid varje kick...

Mvh K.


du ta o kolla soppakranen, jag har en flångny 660 osso, men så där gör min när jag inte har den på reserv, kör jag på ON så knasar den likt det du beskriver, ska be dom kika på det när jag lämnar in den på 100mila
 
semper skrev:
2078439 du ta o kolla soppakranen, jag har en flångny 660 osso, men så där gör min när jag inte har den på reserv, kör jag på ON så knasar den likt det du beskriver, ska be dom kika på det när jag lämnar in den på 100mila


Precis så gör min också... Lämnade den för garantirep men det gick tydligen inte att laga för den betedde sig likadant efteråt. Att det inte var fixat upptäckte jag på slangen efter en låååång wheelie. Höll på att flyga över styret på E6´an i 110km/h med bilar bakom mig :mad: (finns på film :hihi)
 
Malmö-motard skrev:
2078510 Precis så gör min också... Lämnade den för garantirep men det gick tydligen inte att laga för den betedde sig likadant efteråt. Att det inte var fixat upptäckte jag på slangen efter en låååång wheelie. Höll på att flyga över styret på E6´an i 110km/h med bilar bakom mig :mad: (finns på film :hihi)

lägg ut lite mer filmer på videogoogle då! :tuttar
 
semper skrev:
2078439 du ta o kolla soppakranen, jag har en flångny 660 osso, men så där gör min när jag inte har den på reserv, kör jag på ON så knasar den likt det du beskriver, ska be dom kika på det när jag lämnar in den på 100mila
jag trode att det bara var inbildning...jag har samma fenomen..

Krille-666 skrev:
2078528 lägg ut lite mer filmer på videogoogle då! :tuttar


HEHE,HEHE, vill se... :D
 
E22 skrev:
2078407 Har du redan kört slut på däcken??? du har väll bara kört 5 mil, vad jag förstått???


Han var klok nog och sålde orig däcken för att köpa andra!
 
motardnisse skrev:
2078742 Han var klok nog och sålde orig däcken för att köpa andra!
vad ska man med andra däck till om man aldrig kör.. :D
Själv tycker jag orginal däck är hur bra som, men sen kör jag ju i skogen också ju..
 
Kan bara tillägga att till alla er som har problem med start, tomgång osv, så blir det mycket bättre när den har varit på första ventiljusteringen..
Min lämnade jag in vid 90mil/13tim på service, och nu är det SÅ stor skillnad på start och hur den går på tomgång.
Jag bytte även till ett Sebring-slipon, och bestyckade om fuggen, satte dit ett 42-drev bak, med resultat att den går så mycket jämnare på låga var, och ettan behöver man inte använda, och sen att den går som ett djur när man vrider på är, ju bara ett pluss :tummenupp
 
Hi-ho skrev:
2078826 Kan bara tillägga att till alla er som har problem med start, tomgång osv, så blir det mycket bättre när den har varit på första ventiljusteringen..
Min lämnade jag in vid 90mil/13tim på service, och nu är det SÅ stor skillnad på start och hur den går på tomgång.
Jag bytte även till ett Sebring-slipon, och bestyckade om fuggen, satte dit ett 42-drev bak, med resultat att den går så mycket jämnare på låga var, och ettan behöver man inte använda, och sen att den går som ett djur när man vrider på är, ju bara ett pluss :tummenupp

hur är varvtalet i typ 110-120 då?
 
Krille-666 skrev:
2079467 hur är varvtalet i typ 110-120 då?

Det känns faktiskt bättre än förut, då den gick så himla "tungt" när man körde på femman i ca 100 och det tex gick lite uppför, men visst, den varvar mer nu men jag är bara positiv :tummenupp
 
Semper och Malmö-Motard, ni hade rätt... Har nu lyckats få hojen att gå någorlunda bra, men bara när kranen står på reserv. Tycker fan det är kasst att man inte ska kunna köra den på "On"...? Eller vad säger ni?

Fick oxå justera tomgångsskruven kraftigt, och blandningsskruven lite.

Som jag misstänkte så var det inte heller fel på stiftet, det visade ju tydligt att den gått torrt.

Sen är det ju det andra problemet med att den läcker en hel del olja ifrån kopplingskåpans packning. Har efterdragit alla bultar runt hela kåpan, men det blir inge bättre. Verkar som att ytorna inte är 100% plana, eller så är packningen kass... :va

Annars så... Ja, den går ju fint när den behagar att gå... Lär väl "släppa" lite efter ett visst antal mil... Men den låter lite mesigt utan ett vettigt slipon, he heee...

Ang däcken så bytte jag innan jag kört en meter. Åker Continental Road Attack nu... Går kalas på vägen iaf :)

Nej, nu får säljföretaget hämta den och byta packningen vid läckaget/åtgärda felet, för så ska det ju inte vara... Ingen annan som haft läckage där, så det droppar?

Tack för alla tips grabbar, hjälper alltid till med tips/åsikter!!!

Mvh Kimmen! :yoparty
 
Hi-ho skrev:
2078826 Kan bara tillägga att till alla er som har problem med start, tomgång osv, så blir det mycket bättre när den har varit på första ventiljusteringen..
Min lämnade jag in vid 90mil/13tim på service, och nu är det SÅ stor skillnad på start och hur den går på tomgång.
Jag bytte även till ett Sebring-slipon, och bestyckade om fuggen, satte dit ett 42-drev bak, med resultat att den går så mycket jämnare på låga var, och ettan behöver man inte använda, och sen att den går som ett djur när man vrider på är, ju bara ett pluss :tummenupp


Har du ingen växellåda på hojen ?
 
Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N
 
Last edited:
Back
Top