Ktm 660

semper skrev:
coolt, har du lust o beskriva hur du gjorde? gärna bild om du har :)

Köpte mig ett så litet lås som möjligt, gjorde ett fäste så det passa till höger om hastighetsmätaren. Sen koppla in mig på dödarens sladdar i kabelhärvan vid lyset.
Kan ta en bild nästa gång jag är vid cykeln.
 
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss
 
robbandalal skrev:
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss
Ehh.. jag har kört 120mil sedan slutet av november, så inte är det mycket "poserande"!!
 
Bra tempo där! det blir ju ganska exakt 365 mil om året då om du fortsätter, mer än mig ska erkännas
 
robbandalal skrev:
Bra tempo där! det blir ju ganska exakt 365 mil om året då om du fortsätter, mer än mig ska erkännas


woooohoooo!!!

Tog första svängen med 660n idag. Det var en jävla hoj till att gå :yoparty
Is och grus lite varstans men va faan...

Btw: Va faan är fel på hastighetsmätaren då den visar 299km/h hela tiden, tror inte jag körde så jävla fort :va

Scckååålllllll :fyllisar
 
robbandalal skrev:
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss

Passa du på och kör så länge den går,när du ligger och servar så är vi ute i vårsolen och finåker.

Såvida den inte har rasat för dig innan.
 
M:et skrev:
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd
Meeeeennnn, du provkörde ju übercoola Beringer 6-kolvare trimmade av Spretman (inflyttat bromshandtag :yoparty )....... Klart det biter.

.
 
isse skrev:
Väntar också på att få ta en premiär tur, 0 mil på mätaren fortfarande :huvet

/N

Woohoo! Det regnar!! (hur ofta säger man det :confused:) Nu försvinner skiten snart så man kan börja köra hoj! Jag har förvisso ett gäng mil på mätarn, men inga 2006mil!
 
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??
 
ceasar skrev:
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??

Ähh, gnällkärring! :7peta
 
ceasar skrev:
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??


Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp
 
Zana skrev:
Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp

Och din Vitara körs bara på regniga söndagar eller?

Sorry Zana kunde inte låta bli! :pannkyss
 
Zana skrev:
Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp

That's th spirit... Jag är till och med rädd för att bli skitig när jag åker cross. Ser det för mörkt ut på morgonen struntar jag i att köra... hehe
 
Köphjälp, tack.

Hej hopp pille snopp.

Jag funderar på att ge mig in i SM-träsket då det inte håller att försäkra en hyfsat ny sporthoj i Malmö..

Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?

2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?

3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?

4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?

5) Övrigt?

Tack på förhand.
:)
 
Zee skrev:
2041148
Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?
2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?
3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?
4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?
5) Övrigt?

Kolla allmänskicket och fråga hur den servats och eventuella byten av slitdelar i motorn m.m. (kopplingslameller och ramlagret t.ex.). Kopplingslagret brukade paja på 02-hojarna, det bör vara utbytt.

Ge inte mer än 45k. Effektdämparen är KTMs vanliga SXC-dämpare, inget märkvärdigt. Du får mer flås i motorn med ett mer öppet slipon. Effekten är helt OK, kanske en 50-52hk på slangen i det skick hojen är nu, men det går att plocka ut mer med enkla medel.
 
Zee skrev:
2041148
Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?

2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?

3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?

4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?

5) Övrigt?

Tack på förhand.
:)

Håller med TomK, annars är 625 är jäkligt bra allround hoj. Ge ett bud på 45K eller lägre och köp TomK,s sebring dämpare så får du riktig sång och sälj effektdämparen som sitter på hojen.

Du kan ju kolla om denne har bytt kopplingslagret som har en förmåga att lägga av på LC4 speciellt 625 då..

Tror 625 -02 ingick i kontroll av dåliga styrkronor som KTM hade problem med, men det lär vara kollat antar jag.

Klotningar: Nja allt som är dyrt på hojen såsom sving, ram, gaffel byts inte ut pga lite smårepor. hjulaxlar har en förmåga att bli lite skrapade samt handtagsskydden men inga problem i sig. Kolla det vanliga såsom att hjulen spårar om du är osäker. Kolla styret men magura styren är rätt hårda.
 
Back
Top