Ktm 660

psykomotard skrev:
jaaa så lägger vi ner pajkastning och istället:

-Berätta för mig hur ni ställt fjädringen om ni ligger runt 90 pannor. Är det nödvändigt att byta fjädrar? Ni som ställt om, kommer ni ihåg hur många hack på skruvarna ni har?
Min är också vobblig när jag gasar ur kurvor, inte när man sätter ner framhjulet dock, fast jag kanske är noga med att få ner det rakt.

-Berätta vart man kan köpa ktms crashpuckar, bara dom svarta...
alternativt, vart får man tag i schyssta skateboardhjul som slits ungefär lika som en puck?

-Jag letar efter schyssta framskärmsdekaler, har sett nån med redbullgrejs på, vet ni vart man får tag i den?

-In med lite bilder på era hojjar om ni moddat nåt!
Du kan beställa svarta sliders via Lelles, det har ja gjort. (du menar väl de med ktm loggan på?)
 
motardnisse skrev:
Bitcha sönder en tråd???

Det är en jäkla skillnad på att ta bort en strypning och trimma hojen!!!
Och sen förstår jag fortfarande inte folk varför de sätter på turbo på hojar som bara verkar fungera för rakt fram körning! Å fan 20år, men det betyder fortfarande inte att du skulle kunna köra bättre än andra men kanske så har du mer erfarenhet av hojkörning. Om du nu vill ha kraft så börja med dragracing då!!!! Tycker denna tråd ska handla mer om hojen än just alla Hk som diskuteras, ta t,ex fjädring, den är a & o så är den tip top så behöver du inte ha en massa effekt för att kunna dra andra på banan. Btw: du är verkligen sorglig som är tvungen att använda en arsele smilies, bevisar bara ytterligare att du är omogen fast du är -69!

Du borde få prova en 1000cc sport hoj med +300hk på bakhjulet så kan du säkert hitta svaret på vad som är roligt......det kanske inte är optimalt att ha som brukshoj men visst finns det en tjusning att kunna gasa upp den på slangen i 250km/h
 
Svängradie som StenaLine...

Är det nån mer än jag som har reagerat på att 660n har en mkt begränsad styrradie (eller vad det nu heter)...
Vikeln på hur mycket man kan svänga på styret?

Jag vet att DUKEn svänger betydligt mer...


Nån som vet varför det är så? :va

ceasar skrev:
Den här är pheeet..

Vad är det för bakskärm på den???

Faan vad fett det ser ut!!!

Vill HA :huvet :huvet :mad:

Rasorblade skrev:
Hur mkt är du villig att ge?!

Kan lika gärna stääla frågan till dig, för du kommer ändå vara först med att svara :D

Vad hittar jag "No Fear" klistermärke för att sätta på framskärmen?

Kan din polare fixa? Och fåga om SirSmokeaLot på fälgerna! :tummenupp

Tack :D
 
Helgon26 skrev:
Du borde få prova en 1000cc sport hoj med +300hk på bakhjulet så kan du säkert hitta svaret på vad som är roligt......det kanske inte är optimalt att ha som brukshoj men visst finns det en tjusning att kunna gasa upp den på slangen i 250km/h


Om i så fall så väljer jag fallskärmshoppning före denna hoj, tror inte hojen slår 50sek fritt fall i ca 200-250km/h innan man löser ut skärmen. Finner ingen tjusning att fara runt i 250km/h som jag bara kan utnyttja rakt fram OM man inte är riktig raceförare och då menar jag riktig då!
 
sirSmokealot skrev:
Vad hittar jag "No Fear" klistermärke för att sätta på framskärmen?

Kan din polare fixa? Och fåga om SirSmokeaLot på fälgerna! :tummenupp

Tack :D

Du menar texten "NoFear" !? Kan Kolla med honom. Ungefärlig storlek?
 
psykomotard skrev:
vet du nåt jag inte vet?
antagligen är dom svindyra, men jag ger inte mer än max nån hundring.

Polarn kanske kan tillverka en sådan....men just nu vet jag att de har massa jobb så ev. jan-feb...
 
eppe skrev:
Sitter här o letar motard. Va först inne på husa 650 men har börjat snegla på 660:n. Är de nån här som har "kört" mot en husa och isåfall hur stor va skillnaden i öset..? har hört att husa ska va värst och dom motardburna här hemma åker till 99% just husaberg 650. blir ja avhängd om ja köper KTM? De skulle man ju aldrig kunna leva me :död
Jag var också "i kvalet" mellan dessa två hojar. Tror att man ska fundera lite på hur man ska använda hojen och hur mycket tid man vill lägga på service osv..
660 är min första motard och jag valde den för att "känna på", innan jag då ev tar steget "fullt ut" (650 -06)..
Prestandamässigt så är väl Husan ett snäpp vassare (motor/chassi/bromsar osv) men 660 ligger nog strax bakom (på gatan)..
Kolla testet i Expressen.. http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=274525..

Lycka till..
 
Last edited:
wannagofast skrev:
Jag var också "i kvalet" mellan dessa två hojar. Tror att man ska fundera lite på hur man ska använda hojen och hur mycket tid man vill lägga på service osv..
660 är min första motard och jag valde den för att "känna på", innan jag då ev tar steget "fullt ut" (650 -06)..
Prestandamässigt så är väl Husan ett snäpp vassare (motor/chassi/bromsar osv) men 660 ligger nog strax bakom (på gatan)..
Kolla testet i Expressen.. http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=274525..

Lycka till..


mmm...

"KTM LC4 660 är som lillebrodern 640"

vetifaan om man ska gå på deras bedömning av 660n...

Rasorblade skrev:
ok!!!!

Men de blir ju inte stora om de skall få plats på framskärmen

Yepp!!! That´s the one! Vill ha det längst fram på framskärmen riktat mot mig :)

Se fruktan i ögonen hehe :D

Det blir nog fett!!
 
Last edited:
wannagofast skrev:
Jag var också "i kvalet" mellan dessa två hojar. Tror att man ska fundera lite på hur man ska använda hojen och hur mycket tid man vill lägga på service osv..
660 är min första motard och jag valde den för att "känna på", innan jag då ev tar steget "fullt ut" (650 -06)..
Prestandamässigt så är väl Husan ett snäpp vassare (motor/chassi/bromsar osv) men 660 ligger nog strax bakom (på gatan)..
Kolla testet i Expressen.. http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=274525..

Lycka till..
En får tacke... blir no o åka o kolla på en Husa ihelgen. Återkommer med resultat...

Edit:Kom precis på vilken tråd ja skrev i... oops
 
Last edited:
sirSmokealot skrev:
Är det nån mer än jag som har reagerat på att 660n har en mkt begränsad styrradie (eller vad det nu heter)...
Vikeln på hur mycket man kan svänga på styret?

min styrvinkel gick att justera upp en hel del, bara att skruva in styrstoppen. se till att styret/gaffeln inte tar i något annat bara...

Olof Eriksson skrev:
Det där är standard fjädringsjustering :) Inget inbyggt fel alltså ;) Min räser studsade som fan innan jag fick vettigare inställningar. Även om den gör det lite nu också.

ja det hoppas jag också... har försökt skruva en del men fick det inte mycket bättre. Hur gör man? :)
 
Någon som har en mekbok i e-format? Loggade in på lelles men det var inte mycket att hänga i granen där inte.
 
Hi-ho skrev:
Ah, sliders är ju samma som crachpuckar, det var ju de jag menade. Hur som helst så är de svarta med ett orange ktm märke..

ok sliders skulle jag också haft tag i.. fast har ju allt utom nya oslitna puckar.. på ktmcenter i tokholm sa dom att dom bara såldes i färdiga set och att det var skatehjul som gällde annars... skitsnack?
 
Back
Top