Ktm 660

Mr_M5 skrev:
2106341 Tjena Suomalainen...

Jo det var säkert mig du mötte. Åkte i stan o nere vid Nibble. Var ute o körde skiten en sväng iaf idag(Hade grön Jacka o kammobrallor), ville se hur mycket den droppa/läckte. Och... Den droppa-läckte som sagt.

Har faktiskt funderat på att köpa sporthoj igen... Man tappar ju som sagt sugen på KTM när det är så här.

Hur funkar din hoj då? Såg att du hade haft läckage du med tidigare... Fixades det på garantin eller?

Det man är rädd för nu är att motorn måste rivas typ helt för att byta ena blockhalvan(Pga ej plan yta samt slagmärken i planet)... Och D E T går jag fan inte med på...

Kimmen.

Japp, lämnade in min på kw-service i strängnäs. Han är riktigt bra att ha o göra med. Min hade standardfelet att den började läcka från ventilkåpan, efter första lagningen gick den 100 mil sen börja den läcka igen och garantin hade gått ut. Ändå var det inga problem, klart jag skulle få det gratis sa han... bad honom att även kolla ventilspel när han ändå grävde. :tummenupp (har inte börjat läcka igen, den går som en klocka)

Du måste ju inte lämna in den på lelles bara för att den är köpt där. Klart du ska få blockhalvan bytt om det är skador på den, annars lär det ju fan aldrig bli bra. Det tråkiga är väl att det lär ta tid att få det fixat, speciellt om du lämnar in på lelles...

Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....

Busaberg skrev:
2109332 Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....

Jag är helnöjd med Superbike!! :Bugar
Köpte ny hjälm + goggels där.....tänkte pruta lite....till slut fick jag glasögonen på köpet. :yoparty

Trevligt bemötande av alla och så jobbar Jessi :tuttar där :hihi

isse skrev:
2108679 Tja,
Jag monterade bort mina passagerar pinnar idag.
Där man monterar dem, dvs staget som går upp till bakramen, skruven i botten på det, hamnar inte udden på den skruven sjukt nära kedjan?
/N
Det underlättar om man tar orginal skruven och inte den längre som hör till passagerarpinnarna :mad:

/N

Tänkte uppdatera lite.

Har nu fått tag på Ragnar, och det ska bli nån lösning på problemen. Vad vet jag inte, men han lät iaf hjälpsam när man väl fick fatt i honom. Ev ett motorbyte(Vilket jag ej vill egentligen) eller utbyteshoj(Känns bättre). Så man får väl se ljusningen i mörkret nu... Bara att vänta...

:brinnerup

Mr_M5 skrev:
2110112 Tänkte uppdatera lite.

Har nu fått tag på Ragnar, och det ska bli nån lösning på problemen. Vad vet jag inte, men han lät iaf hjälpsam när man väl fick fatt i honom. Ev ett motorbyte(Vilket jag ej vill egentligen) eller utbyteshoj(Känns bättre). Så man får väl se ljusningen i mörkret nu... Bara att vänta...

Hehe bara du nu inte får "min" hoj som jag har på beställning hos ragnar. Den borde komma denna veckan. Hoppas det löser sig hur som helst med allt strul för jag har blivit lite svettig här senaste tiden då jag läst om dina problems..

Busaberg skrev:
2109332 Är det någon som är förvånad över att det är just Lelles det är problem med?Ungefär alla andra KTM handlare i landet är väl bättre att ha att göra med....

För snart två veckor sedan var jag hos Lelle's och beställde rubbet, ny hoj (660 -05), ställ och lås. Fick grym service och ett kraftigt reducerat pris på hojen (ca 12000 avdraget på nypriset), samt 20% rabatt på all kringutrustning.

I det totala kaoset som rådde i butiken så är iallafall jag väldigt nöjd med hur det förlöpte..

Mr_M5 skrev:
2110112 Tänkte uppdatera lite.

Du ser allt löser sig! :) Bara ringa och spamma på nu hela tiden och fråga vad som händer, annars kommer du med 100% bli "bortglömd" (egna erfarenheter) :tummenupp

Det är ju inte så rackarns roligtnär dom som skriker högst servas hela tiden..
Man tar folk i tur och ordning tycker jag. :fatta!

:ätapiller

/Freddan

Last edited:
frefeh skrev:
2110358 Det är ju inte så rackarns roligtnär dom som skriker högst servas hela tiden..
Man tar folk i tur och ordning tycker jag. :fatta!

:ätapiller

/Freddan

Tyvär går det väldigt sällan till så och det gäller de flesta branscher, men visst borde man ta folk i tur och ordning.

Last edited:
Hur bra går det att åka två på en standard 660? Dvs utan bakre fotpinnar. Vi snackar en tur på 15-20min.

henq skrev:
2113267 Hur bra går det att åka två på en standard 660? Dvs utan bakre fotpinnar. Vi snackar en tur på 15-20min.

Det är kanske inga problem. Det är många som åker 2 på 660 men den är inte byggd för det. Alubakramen är inte byggd för sådan påfrestning så risken finns vä latt det skiter sig.

Wesslan skrev:
2113416 Det är kanske inga problem. Det är många som åker 2 på 660 men den är inte byggd för det. Alubakramen är inte byggd för sådan påfrestning så risken finns vä latt det skiter sig.

Utan fotpinnar för passageraren blir det nog obekvämt rätt fort... iofs en liten tjej på 50kg eller så

Bakramen från 05 är mycket tyngre och robustare så det är väl förmodligen därför som man får skjutsa på dem och så är det ju fästen för bakre fotpinnar vilket det inte är på tidigare årsmodeller av 660.
Lite off topic....Har en bakram 660-04 komplett med bakskärm lyse och sidokåpor att sälja om nån är intresserad. (har gått 150 mil).

henq skrev:
2113743 Utan fotpinnar för passageraren blir det nog obekvämt rätt fort... iofs en liten tjej på 50kg eller så

Japp, men det finns en del som monterat på extra fotpinnar på sina 660.

SVooSh skrev:
2116949 Vad är det för skummisar du känner? Är ju inge kul att skjutsa :tungan

Hehe, känner ingen personligen men jag har sett att detta fenomen förekommer :)

Och jag håller med, det är inget kul med passagerare men det kan vara bra om det går.

Ibland måste man ju ta med tjejen .. som tur är blir det ju bara 157 cm lång, 50 kg böna :D

Någon som kört/haft både -04 och -05:ans 660 och kan säga om det är några större skillnader i effekt/köregenskaper..? -05:orna är ju bra mycket snyggare iaf än -04... -05:an har väl bakram av stål som sagt och dubbla ljuddämpare så den är ju lite tyngre. Kanske inget man tänker på eller?

Kimmen. :yoparty

Back