Ktm 660

Har bokat tid där nu. Vill bara få allt fixat innan säsongen drar igång. Jag har i alla fall lärt mig att inte pilla på nått man inte vet:gnissla

Boris JR: Tävlar du nått nu eller kör du bara hobby?:)

Just nu läser jag sista terminen på läkarprogrammet och jobbar som läkare på 50% samtidigt så jag har inte varit i garaget sedan i september....
 
Och vilket av de 3 lagren i kopplingen är det du menar? 31 29 eller 58533025000

05584320.gif

Det är 58533025000 jag vill ha bort
Där en del har lossnat från lagret

View attachment 356462
View attachment 356440
 
Last edited:
Funkar biltemas lageravdragare till kopplingslagret?

denna du menar?

Jag behövde ingen avdragare för den. delade hela blocket istället och la in i ugnen 150c en kvart, lagrena som satt i blocket ramlade ut bara man petade på dem då.

EDIT: Såg din post efter jag skrev detta. biltemas enklaste avdragare lär inte funka om du inte vill dela hela motorn, "klorna" på avdragaren går inte att fästa någonstans.

Men ska inte brickan ligga bara rakt mot där? Har för mig det. Antingen på det lagret eller på lagret till höger.

Varför ska du byta den föresten? Ser inte speciellt slitet ut, rullar den fint utan skrapljud om du drar runt lagret med handen? Kan du vicka på axeln som sticker ut?

Kolla in det här klippet: http://vimeo.com/9969538

Föresten är du säker på att ditt oljud har med kopplingen att göra? Jag hade ett otrevligt oljud innan jag renoverade motorn, tror det faktiskt hade mest med att göra att ett av lagrena på vipparmen(dem som trycks på av kamaxeln) glappade rejält. Tror det va insugssidan. Alltså #14 på bilden här. Dem ska sitta helt stumt om du försöker vicka dem upp&ner 03586363.gif
 

Bifogat

  • IMG_2361.jpg
    IMG_2361.jpg
    246.2 KB · Visningar: 144
Last edited:
denna du menar?

Jag behövde ingen avdragare för den. delade hela blocket istället och la in i ugnen 150c en kvart, lagrena som satt i blocket ramlade ut bara man petade på dem då.

EDIT: Såg din post efter jag skrev detta. biltemas enklaste avdragare lär inte funka om du inte vill dela hela motorn, "klorna" på avdragaren går inte att fästa någonstans.

Men ska inte brickan ligga bara rakt mot där? Har för mig det. Antingen på det lagret eller på lagret till höger.

Varför ska du byta den föresten? Ser inte speciellt slitet ut, rullar den fint utan skrapljud om du drar runt lagret med handen? Kan du vicka på axeln som sticker ut?

Kolla in det här klippet: http://vimeo.com/9969538

Du har rätt, men det är ingen bricka som skall vara lös, den har lostnat och jag kan vicka lite på axeln samt rulllagren i är lite lösa som i filmen, jag tror att brickan lossnat och lagrerna har säckat ihop därav vart huvudmuttern till kopplingskorgen lös, det högra lagret har betydligt mer fasthet i sin rörelse osv... är min tanke ganska logisk?!?:confused::va
 
Last edited:
Plockade bort toppen och såg/kände att decomlagret/ringen på kamen är glap/lös, nån som vet hur den skall vara?
 
Ska dra en liten fråga här, har nog varit framme flera gånger, men hittade inge bra svar via söken.
Här kommer den.

Vad skiljer mellan årsmodellerna? under 2005 är det ju stor skillnad på bakdelen, med lyset och baksidokåpor osv.
Finns en som säljare 2005 med enkelpipa, det är det jag vill ha. Men är det hemmamekat ?
Skiljer det mer motormässigt på 2005 och äldre, finns det flera uppgraderingar på ännu nyare cyklar?
Får man även skjutsa på 2005+ med nya bakdelen?
Sorry för många frågor.
 
Vart hittar jag dekalkit som passar svart plast, förutom på racestyles som bara har för 13åringar.

MVH B
 
Artikel Artikelnr. Pris (nytt)
LEVER + SCREW CPL. 05 58607051044 97,62
SEAT LOCK CPL. 05 58607050044 282
SEAT SMC 05 58607040100 935,75
FILTER BOX COVER L/S 05 58606003000 167,75
FILTER BOX COVER R/S 05 58606004000 167,75
FENDER REAR BLACK 05 5860801400030A 530,5
REAR LIGHT CPL. RED 05 58614040044 444,12
WIRING HARNESS REAR 05 58611076000 87,5
REAR BASE 58608019000 143,12
"SUBFRAME CPL. ""P5"" 5860300204430 4 128,62


Detta vad var jag köpte..
Byggde om min denna vintern och har kvar singelsystemet, men med annat slipon. Funkar inte helt bra med orginal.

Vad är denna WIRING HARNESS REAR 05 58611076000 87,5? Har kollat sprängskissar och det verkar ju vara frågan om kabelset till bakdelen eller är det bara frågan om skydd för kabeln? Hade tänkt bygga om min lc4 640 SM till nyare bakdelen men är osäker vad som skiljer åt er 660a och min 640 och vilka delar som faktiskt är nödvändiga. Är ju elmontör till utbildningen så även om jag inte är insatt i bil/mc el så borde man väl få alla lysen som behövs att fungera med alla kablar som sitter orginal eller har jag helt missuppfattat vad det är frågan om?
 
Vad är denna WIRING HARNESS REAR 05 58611076000 87,5? Har kollat sprängskissar och det verkar ju vara frågan om kabelset till bakdelen eller är det bara frågan om skydd för kabeln? Hade tänkt bygga om min lc4 640 SM till nyare bakdelen men är osäker vad som skiljer åt er 660a och min 640 och vilka delar som faktiskt är nödvändiga. Är ju elmontör till utbildningen så även om jag inte är insatt i bil/mc el så borde man väl få alla lysen som behövs att fungera med alla kablar som sitter orginal eller har jag helt missuppfattat vad det är frågan om?

Det är ett kabelset till bakdelen, men det ska väl gå att göra med de kablar som sitter där. Det var mer för att allt skulle passa direkt och jag skulle slippa klippa kablar.
 
Är det någon som vet om akra ljuddämpare till -05 modellen av 660 passar -04 modellen? tycker den ljuddämparen är fränare än den akra dämparen som är till -04.:fyllisar
 
Tjena alla glada slangåkare! Många är väl i full fart ute på vägarna just nu, men inte jag då jag har plockat ner motorn eftersom jag misstänkte att kolven var kass som man ser tidigare här i tråden.. nu till frågan:

Finns det någon här med lite erfarenhet av kolvarna till LC4 660?
Har mätt upp kolven med mikrometer nu och vid kjolen radiellt sett mot kolvbulten så är den 101,88mm.
Imorgon har jag tillgång till cylinderindikator så jag ska mäta upp cylindern också, men det verkar som att den håller 102mm, men det återstår ju att se. Detta skulle dock betyda att det är 0,12mm spel vilket jag tycker låter mycket! Enligt manualen ska man ha min: 0,06mm & max: 0,12mm, men det känns som att kolven glappar mkt i cylindern utan kolvringar är detta vanligt? BTW övre delen av kolven mäter 101,62mm.
Återkommer med cylinderns exakta mått under helgen.
 
Har problem med min kylare. Den pissar ut vatten när motorn blivit varm och även fast det är rätt nivå på kylvätskan. Vattnet kommer ut i nedkant på kylaren inte så mkt ur själva slangarna. Har ja för mkt vatten i blir locket på kylaren skitvarmt och har jag för lite blir motorn för varm.
Vad kan vara fel???
 
Har problem med min kylare. Den pissar ut vatten när motorn blivit varm och även fast det är rätt nivå på kylvätskan. Vattnet kommer ut i nedkant på kylaren inte så mkt ur själva slangarna. Har ja för mkt vatten i blir locket på kylaren skitvarmt och har jag för lite blir motorn för varm.
Vad kan vara fel???


Kolla att kylarlocket är tätt, kylarens nedre kant , är du säker på att det inte kommer ifrån övertrycksslangen?
För varm då borde fläkten gå igång?
 
Har problem med min kylare. Den pissar ut vatten när motorn blivit varm och även fast det är rätt nivå på kylvätskan. Vattnet kommer ut i nedkant på kylaren inte så mkt ur själva slangarna. Har ja för mkt vatten i blir locket på kylaren skitvarmt och har jag för lite blir motorn för varm.
Vad kan vara fel???

Hade samma problem på min, köpte nytt kylarlock sen var det löst.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top