Ktm 660

Last edited:
Där finns ingen verkstadsmanual, bara "owner's manual" och reservdels pdf.

Jag söker verkstadsmanualen, alltså den fetaste pdf:n :)



Tackar, sjukt nöjd faktiskt! startar lätt och går grymt mkt bättre än min gamla xtx :yoparty

Har en skiva/iso fil, men upp till 2005, pm'ade dig en länk
 
Finns det nån slags diodlysen istället för vanliga smålampor som kan ersätta Körriktningsindikartorn/heljusindikartorn & Positionsljusen på 660'n?
Fick en diodlampa härromdagen (bromsljuset) som jag installerade, som funkade fint.
Är trött på sönderskakade lampor :näsblod
 
Last edited:
Finns det nån slags diodlysen istället för vanliga smålampor som kan ersätta Körriktningsindikartorn/heljusindikartorn & Positionsljusen på 660'n?
Fick en diodlampa härromdagen (bromsljuset) som jag installerade, som funkade fint.
Är trött på sönderskakade lampor :näsblod

Kolla på www.diodhuset.se :Bugar
Jag köper alla mina LED-glödlampor och LED-stripes där!! :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0989.jpg
    IMG_0989.jpg
    239.7 KB · Visningar: 144
  • Gilla
Reaktioner: MrC

Bifogat

  • DSC_0019.jpg
    DSC_0019.jpg
    204.8 KB · Visningar: 151
  • DSC_0022.jpg
    DSC_0022.jpg
    205.1 KB · Visningar: 146
Last edited:
Älskar min 660!

Men bytte olja och fick såklart med lite spån på köpet.
Efter att jag nojjat toalt när jag läste denna tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242433
Och svettades mer efter jag läste MaGs tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242433

Jag som är ny på hojmecka undrar bara om detta är normalt?
Kan tilläggas att hojen enligt förra ägren bytte olja i våras, så det är väl en 200-300 mil sen.
sp-C3-A5n1

sp-C3-A5n2


Tack för hjälpen :)

Det där är lugnt
 
Färddata/hastighetsmätare Trasig?

Byte om till vintersulor igår, idag när jag skulle ut o köra så funka inte hastighetsmätarn i färdtjottaheiti, den startade bara upp snabbt o sen stängdes av, jag testade att bytta batteriet i färdisen men nu e den totalt död, vad göra?!?!? :confused:
 
Kanske speedometern som e paj, mätte fram 14v till den, men den e död vid start av motorn :(
Finns det säkringar till den?
 
glapp i kontakten som går ner vid främre bromsoket? En svart liten plastbit längst ner som sitter med två skruvar

glapp i kontakten som går ner vid främre bromsoket? En svart liten plastbit längst ner som sitter med två skruvar
 
Hejja,

660 - 05 som rullat drygt 1700 mil och ca 300h

Är de dags att göra lite förebyggande åtgärder på motor nu?

Inga symptom ännu, låter likadant som när jag skaffade den för ca 400mil sedan.
Startar lätt svarar som den ska.
Inga hoppande växlar.

När är de dags att renovera så de slipper rasa?

jag har läst att de håller hur länge som helst bla bla bla.

Jag vill helst inte gå enligt "gasa till de rasar"

Så om nått borde göras, vad?

MVH B
 
Hejja,

660 - 05 som rullat drygt 1700 mil och ca 300h

Är de dags att göra lite förebyggande åtgärder på motor nu?

Inga symptom ännu, låter likadant som när jag skaffade den för ca 400mil sedan.
Startar lätt svarar som den ska.
Inga hoppande växlar.

När är de dags att renovera så de slipper rasa?

jag har läst att de håller hur länge som helst bla bla bla.

Jag vill helst inte gå enligt "gasa till de rasar"

Så om nått borde göras, vad?

MVH B
 
Enligt min åsikt:
- Inget!
Det blir inte direkt gratis bara för att det INTE har rasat heller.

Skall du, eller har tänkt, göra något annat med motorn när den ändå är nere är en annan femma.
Då kan man passa på att byta alla lager eller i alla fall till vev-systemet.
 
1. låter den frisk?
2. Ser oljan frisk ut när den tappas ur?
3. Rör sig ventilerna mycket?
4. Finns där klick kvar på kamkedjesträckaren?

Är frågorna ovan normala så hade jag inte gjort något än. Det är ganska ovanligt att motorerna tvär-rasar utan förvarning om man har motoröra och kör normalt.

Raceåka är en helt annan femma då får man byta slitdelarna i tid....
 
1. låter den frisk?
2. Ser oljan frisk ut när den tappas ur?
3. Rör sig ventilerna mycket?
4. Finns där klick kvar på kamkedjesträckaren?

Är frågorna ovan normala så hade jag inte gjort något än. Det är ganska ovanligt att motorerna tvär-rasar utan förvarning om man har motoröra och kör normalt.

Raceåka är en helt annan femma då får man byta slitdelarna i tid....

OLjan är mörk men inte nämnvärt mycke spån på pluggen, nästan inget...
Ventilerna hade inte rört sig sist de justerades efter ca 400 mil.
Ska kolla spännaren...

Raceåka?
Jag är ju knappast någon tävlingsnisse, men lite bana och kurser är de planerat i sommar, antar att de inte kvalificerar sig?


Tack för underbart svar precis denna info jag sökte!
 
OLjan är mörk men inte nämnvärt mycke spån på pluggen, nästan inget...
Ventilerna hade inte rört sig sist de justerades efter ca 400 mil.
Ska kolla spännaren...

Raceåka?
Jag är ju knappast någon tävlingsnisse, men lite bana och kurser är de planerat i sommar, antar att de inte kvalificerar sig?


Tack för underbart svar precis denna info jag sökte!

Lite banåka för en nybörjare sliter inte värre än gatåkning. Enda skillnaden är att motorn går varmare så oljan bryts ner snabbare. Åker man mycket bana så är det 100mil på oljan det är en liten kostnad jämfört med däck och anmälningsavgift...

Raceåka är när man pressar cykeln utan tanke på motorns hälsa utan fokus är på att komma först i mål. Jag lider med min motor när jag kör den mot varvstoppet 40sek upp för en sanddyn. Slår man av fastnar man och ger man gas går den mot stoppet. Annars är max effekt tortyr som när man kör i tung sand och åker flera minuter på full gas. Det dödar motorer nästan lika mycket som bristfälligt underhåll och klåpmeck...
 
Skruvade lite med hojen i helgen och tyckte stiftet såg skumt ut. Vitt nästan. (nu är det inte porslinet jag pratar om) Går snålt eller? Kör orginal högfartsmunstycke och 45 lågfart om jag minns rätt. Org 42? Hojen är vad jag vet helt orginal med undantag för att locket på luftburken är borttaget. Låter min bestyckning vettig och är det nåt annat jag ska kolla?

Gäller alltså en 660 -04
 
58536010044 passar denna kam på 660 -05?
Hur kommer den ändra effekt kurvan?
Ändrar den bara kurvan eller kan jag räkna med mer hk också?
Med vänlig hälsning, B
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top