Ktm 660

har ett tvåkolvsok med slang och bromspump till salu.
Vill du bara köpa slang å pump så e de ok:tummenupp

Hm vad kommer det oket ifrån för hoj? Behöver ett ok för att kunna köra supermotardbromsskiva på min gasgas, har fått veta att det ska vara ett fyrkolvs från 660 (smc?) för att det ska passa med dom distanser jag har, så vet inte om jag kan använda ett tvåkolvsok, förmodligen inte.. Annars vore det klockrent med komplett ok med pump osv..
 
Hm vad kommer det oket ifrån för hoj? Behöver ett ok för att kunna köra supermotardbromsskiva på min gasgas, har fått veta att det ska vara ett fyrkolvs från 660 (smc?) för att det ska passa med dom distanser jag har, så vet inte om jag kan använda ett tvåkolvsok, förmodligen inte.. Annars vore det klockrent med komplett ok med pump osv..

Det funkar med tvåkolvsoket, men ultimatast är ju ett fyrkolvsok!
Oket kommer från en 530 EXC -08.
Om jag inte minns fel så har det samma infästning som fyrkolvsok.

Kan annars sälja bromspumpen med slang löst.:tummenupp
 
Håller på att spänna bakfjädern. Finns det nåt bra sätt att veta att man spännt den maximalt?

Själva fjädern i sig är ju i vägen så man ser inte hur många varv man har kvar :va
 
Håller på att spänna bakfjädern. Finns det nåt bra sätt att veta att man spännt den maximalt?

Själva fjädern i sig är ju i vägen så man ser inte hur många varv man har kvar :va

om du har handboken för bakdämparen så står det där hur mycket du skall spänna.. det beror ju så att säga lite på hur mycket du väger och så hur mycket förspäning du skall ha.
 
om du har handboken för bakdämparen så står det där hur mycket du skall spänna.. det beror ju så att säga lite på hur mycket du väger och så hur mycket förspäning du skall ha.

MAXIMUM IS MINIMUM!

110985.jpg
 
Tack för bra länk men jag var nog lite otydlig.

Hur ser man lättast att man har fjäderförspänningen MAX?

Spänner man för hårt så hoppar man ju av gängorna, eller finns det ett stopp?

sorry läste nog lite dåligt , finns tyvärr inget stopp. utan det är enbart ockulär verifikation som gäller , fast varför vill du ha den MAX ?
 
Hej har lite problem med elen på min hoj, blinkersen fungerar bara när jag varvar hojen. Funkar om man stänger av lamporna så tror det är generatorn. Kan man laga en sådan eller är det bara och köpa ny? vad kostar det ungerfär mvh Jocke
 
Någon som är sugen på slipon?

Jag har två stycken X-racing slipon i kolfiber liggandes i fint skick.
Kan fixa bättre bilder om så önskas.

Dra iväg ett PM om du är intresserad :tummenupp
 

Bifogat

  • 2880_84829714824_678629824_1645542_7385570_n.jpg
    2880_84829714824_678629824_1645542_7385570_n.jpg
    59.7 KB · Visningar: 108
Hej har lite problem med elen på min hoj, blinkersen fungerar bara när jag varvar hojen. Funkar om man stänger av lamporna så tror det är generatorn. Kan man laga en sådan eller är det bara och köpa ny? vad kostar det ungerfär mvh Jocke
Kolla laddrelät först, sitter på höger sida under den lilla kåpan. Mät på generator och efter laddrelät så borde det visa vilken som är paj.
 
Har någon monterat LED blinkers på hojen? Kan någon visa med bild hur ni monterat motstånd/ blinkers relä?
 
Nån som vet om det 4-kolvs ok som sitter på 660 SMC har 40mm CC mellan bulthålen?
 
Kommer att porta min topp framöver, och funderar på att plana toppen lite samtidigt. Gör detta så liten skillnad att det är försumbart, eller blir det såpass skillnad att det är värt slitageskillnaden? Kompet original ligger på 11,7, kan tänka mig att ligga runt 12,5. Hur räknar jag ut hur mycket jag ska plana av isf? Det gjorde en jäkla skillnad på dirtbiken (9,2 i komp, vet inte hur mycket nu, men tog 1mm), men det är ju skillnad på material oxå :D
 
Om man vill köpa grusdäck och ett nytt set fälgar till det, var köper man det billigast och vilka storlekar passar på 660:n, nån som vet?
 
Om man vill köpa grusdäck och ett nytt set fälgar till det, var köper man det billigast och vilka storlekar passar på 660:n, nån som vet?

Jag har fälgar till LC4 över. Kan du vänta till 20mars finns de i mängder och leverans till kalmar kan ingå då jag pensionerar min LC4 racer. Däck handlar man från sin lokale däckhandlare eller http://www.stenogrus.com/ Vilka däck man skall välja är en evig debatt på www.soe.se men jag kör på Pirelli MT18 eller 21.

Kommer att porta min topp framöver, och funderar på att plana toppen lite samtidigt. Gör detta så liten skillnad att det är försumbart, eller blir det såpass skillnad att det är värt slitageskillnaden? Kompet original ligger på 11,7, kan tänka mig att ligga runt 12,5. Hur räknar jag ut hur mycket jag ska plana av isf? Det gjorde en jäkla skillnad på dirtbiken (9,2 i komp, vet inte hur mycket nu, men tog 1mm), men det är ju skillnad på material oxå :D

Plana inte toppen på känsla bara.....

Är där något som skall förbättras så är det uppmätning och inpassning av squishytorna i kombination med en högkompkolv från Elko/Mahle. Detta är dock tyvärr svindyrt och tidsödande.Att bara fräsa av toppen på känn ger så lite förutom bruna byxor när man missar växlingar.

Skall man börja trimma så är kam du skall titta på först...
 
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top