Ktm 660 strypning

Postis skrev:
Är det någon som vet var strypningen sitter på en Ktm 660.


1. trottel stop!
2. sas ventil på högersidan fram till på motorn!
3. byte av nål och högfart och lågfart munstycke!
4. slå ur gnistgallret i bak på avgassystemet!
5. öppna upp luftburken o tvätta ur luftfiltret i bensin!
 
dukeIIfbg skrev:
1. trottel stop!
2. sas ventil på högersidan fram till på motorn!
3. byte av nål och högfart och lågfart munstycke!
4. slå ur gnistgallret i bak på avgassystemet!
5. öppna upp luftburken o tvätta ur luftfiltret i bensin!
Dum fråga???? Vad är sas ventil????
 
sas ventilen återför avgaser igenom motorn, en form av idissling, för att förbränna så mycket som möjligt och därmed göra avgaserna lite renare....
 
dukeIIfbg skrev:
1. trottel stop!
2. sas ventil på högersidan fram till på motorn!
3. byte av nål och högfart och lågfart munstycke!
4. slå ur gnistgallret i bak på avgassystemet!
5. öppna upp luftburken o tvätta ur luftfiltret i bensin!


:mattias SAS ventil har inget med strypningen att göra OM man
ska gå efter KTM handbok! :hihi
 
gör det mkt effekt på att köra med öppen luftburk????
vad gör det i hk att man tar bort gnistgallret då??sitter det på 625:orna oxo??
 
R1 Jonaz skrev:
gör det mkt effekt på att köra med öppen luftburk????
vad gör det i hk att man tar bort gnistgallret då??sitter det på 625:orna oxo??
Öppnar du luftburken så bör du hänga dit en ljuddämpare med friare blås åxå, annars gör det inte så mycket nytta. Lite blir det ju men.....

Gnistgaller sitter (satt ? har ingen aaning om hur det är på 05-orna) både på 625 och 660. Ser ut som en liten sil i utblåset, bara å knacka bort.

Edit: Så just att du hade en 05'a. Eftersom det sitter dubbelpip på dom så kanske det ger lite mer att bara öppna luftburken. Nån som vill dela med sig av eventuella erfarenheter ?

Sen är det ju åxå så att öppnar du luftburken så måste du bestycka om fuggen åxå, mer luft kräver mer soppa.

.
 
Last edited:
Back
Top