Ktm 660 strul!

Wizuka

Wizuka
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
Ktm 660 -04
Hej! Har haft problem med min 660 som bara blivit värre.
Det började med att den hoppar till och rycker ganska kraftigt ibland i flera sekunder för att sen gå normalt en stund. Problemet har bara blivit värre och värre. Nu kan jag inte ens åka iväg på den utan att den dör, och om jag kommer iväg för jag gasa mycket för att dem inte ska gå ner i varv och dö. Det mest knepiga är att tomgången fungerar fint för det mesta. Kan någon snäll hjälpa mig med detta?
Detta är fruktansvärt irriterande, speciellt när man precis köpt den (då funkade den utmärkt) Jag har bytt tändstift. / Anton

Rengör först förgasaren, speciellt noga att skruva bort nålventilmunstycket helt (flotörnålmunstycket!!) Och kolla läget där så det är bra flöde hela vägen från bensinkran till flotörhus, kolla så det inte är beläggningar i detta munstycke!! Ibland så ligger färgflagor/skräp just innanför detta munstycke och täpper till lite hur som hellst och flödet räcker till för tomgång endast. rengör alla kanaler och andra munstycken naturligtvist kolla so axpumpens stång går lätt (brukar tjärva!) ..vi får hoppas att det bara är detta fel annars blir det mer komplicerat elfel:gnissla

Hmm... Den där 660'in ser ut att ha gått bana... Då borde den ha nån form av uppsamlingskärl.

Börja med att kolla så det inte är fullt. Töm kärlet om du har ett sånt.

Är kärlet fullt kan hojen uppföra sig mycket konstigt.

/Lucky9

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back