KTM 660 startar inte!!!

du har inte nyligen börjat åka mkt bakhjul, så det tryckts in olja i luftfilerburken?

min blev precis som din, när jag började behärska lite bakhjul,
men efter rengöring av burk , filter samt omdragning av slangen till ett uppsamlingskärl, ja då jävlar va det inga problem:tummenupp

Jag är helt värdelös på bakhjulskörning så jag är tveksam om de kan vara de. Men ska kolla luftburken idag får se hur de ser ut. Tack för tipset! :)
 
Kollat Ventilerna. När de gått ner sig börjar ju hojen bli svårstartad. Tillslut startar den ju inte alls...


///Micke
 
Kolla så att du har soppa (stog själv i 45 min med en TTR för några år sedan...tills jag slog på reserven)

Byt stift,dom brukar bli lite dåliga efter 2 tim kickande.

Leta upp klicket,trampa förbi det ca 3 cm,kicka bestämt,ingen gas,chocke om den är kall.


Andledningen till att leta upp klicket är då vet man att det står i rätt fas,annars är det rätt kört,den står bara i rätt läge varannat varv.
 
Kollat Ventilerna. När de gått ner sig börjar ju hojen bli svårstartad. Tillslut startar den ju inte alls...


///Micke


Ventilerna är kollade vid 600 mil se de borde de ju inte va. Är de svårt att kolla detta själv? Tänkte om man skulle ta en extra koll på dom.

De finns möjligtvis ingen tråd här på sporthoj om hur man kollar ventilerna? Jag har sökt men inte hittat nåt.

Kolla så att du har soppa (stog själv i 45 min med en TTR för några år sedan...tills jag slog på reserven)

Byt stift,dom brukar bli lite dåliga efter 2 tim kickande.

Leta upp klicket,trampa förbi det ca 3 cm,kicka bestämt,ingen gas,chocke om den är kall.


Andledningen till att leta upp klicket är då vet man att det står i rätt fas,annars är det rätt kört,den står bara i rätt läge varannat varv.


Japp soppa finns de gott om. Stiftet är precis nytt.

Hur hittar jag de där klicket. De är många som skrivit om de men jag kan då inte höra nåt klick :confused:
 
Last edited:
Ventilerna är kollade vid 600 mil se de borde de ju inte va. Är de svårt att kolla detta själv? Tänkte om man skulle ta en extra koll på dom.

De finns möjligtvis ingen tråd här på sporthoj om hur man kollar ventilerna? Jag har sökt men inte hittat nåt.




Japp soppa finns de gott om. Stiftet är precis nytt.

Hur hittar jag de där klicket. De är många som skrivit om de men jag kan då inte höra nåt klick :confused:


Är det orginalkam ?

Annars brukar brickan som klickar vara borta då det inte finns plats för den på trimmkammarna.
 
TJIHOOOOOO!!!!!

Äntligen hoppade han igång.

Började med Bananbosses råd om den blivit sur.
Efter de lät jag varmstarten vara i sen kickade jag 3 kick sen hoppade han igång så vackert:yoparty . Tror jag snöat in mig på att använda decompen lite för mycket så nu sket jag i den. Var ute och varmkörde den en stund nu så får vi se om han hoppar igång lika fint om ett par timmar igen. De är då den brukar vara som tjurigast.

Återigen tack för alla svar. :)
 
3130178 TJIHOOOOOO!!!!!

Äntligen hoppade han igång.

Började med Bananbosses råd om den blivit sur.
Efter de lät jag varmstarten vara i sen kickade jag 3 kick sen hoppade han igång så vackert:yoparty . Tror jag snöat in mig på att använda decompen lite för mycket så nu sket jag i den. Var ute och varmkörde den en stund nu så får vi se om han hoppar igång lika fint om ett par timmar igen. De är då den brukar vara som tjurigast.

Återigen tack för alla svar. :)
Grattis!
 
Jag noterade att min startade extremt mycket lättare om jag vred upp tomgången lite. Och då menar jag lite.

Jag hade nog väldigt låg tomgång innan då fick den väl för lite soppa för att hoppa igång när jag inte gasade och lite för mycket när jag försökte med liiite gas.

Så testa att vrida upp tomgången ett par hundra varv eller nåt så skulle jag gissa att det går enklare.

Har även noterat att det kan vara bra att justera tomgången efter vädret. Den vill inte ha samma mängd soppa vid 30 grader och 98% fukt som vid 4 grader och torrt.

Det går naturligtvis utan att småpilla med tomgången men för att göra det enklare skadar det inte att ha lite koll på tomgången.

/Lucky9
 
Jag noterade att min startade extremt mycket lättare om jag vred upp tomgången lite. Och då menar jag lite.

Jag hade nog väldigt låg tomgång innan då fick den väl för lite soppa för att hoppa igång när jag inte gasade och lite för mycket när jag försökte med liiite gas.

Så testa att vrida upp tomgången ett par hundra varv eller nåt så skulle jag gissa att det går enklare.

Har även noterat att det kan vara bra att justera tomgången efter vädret. Den vill inte ha samma mängd soppa vid 30 grader och 98% fukt som vid 4 grader och torrt.

Det går naturligtvis utan att småpilla med tomgången men för att göra det enklare skadar det inte att ha lite koll på tomgången.

/Lucky9


Hej!

Jag ställde upp tomgången en aningens nu. Får väl se om den startar lättare nu när jag ska iväg på en liten tur.

Tror dock jag börjat få in tekniken nu. Men vi får väl se hur de går :gnissla

Nej jag tänkte väl, hade dock varit jävligt roligt :D
"Jag har stått och kickat i 2 timmar med decompen inne och den startar inte!!" :D



Haha ja jävlar :D Då hade jag nog bytt nick här inne. :tungan
 
Last edited:
Hur har det gått?
 
Då jag startar min så brukar jag kicka tills jag hör klicket.Då drar jag in dekompen och går förbi kompressionsläget sen så släpper jag upp kicken och dekompen och stampar,då startar den alltid! Är den lite sur så drar jag ut varmstarten och kickar runt motorn nått varv med dekompen sen ger jag den en redig djävel:tummenupp
 
Back
Top