^Mats^
Ny medlem
- Gick med
- 2 Dec 2003
- Hoj
- KTM 660 & KTM 990 Super Duke, FD: Yamaha R1, Honda CBR600F, Honda NSR 125
Har En KTM 660 (04) som är svårstartad. Först var den svårstartad både kall och varm. Har justerat in ventilerna efter tips om för tajta insugsventiler och nu startar den kall men inte varm. Kan man trixa lite med förgasaren på något vis ? (Jag vet om det röda reglaget på förgasaren)
Andra förslag ?
Har försökt ställa tändpunkten också genom att justera generatorkåpan men jag kan inte vrida kåpan mer än vad jag gjort och den träffar inte riktigt som den ska. Den undre markeringen på hjulet ligger i linje med pulsgenratorns markering. Egentligen mekhandboken borde vara den övre markering (enligt bilden från mekhandboken för 660) men det går som sagt inte i nuläget.
Kan man justera pulsgeneratorns position ?
Tacksam för tips.
Andra förslag ?
Har försökt ställa tändpunkten också genom att justera generatorkåpan men jag kan inte vrida kåpan mer än vad jag gjort och den träffar inte riktigt som den ska. Den undre markeringen på hjulet ligger i linje med pulsgenratorns markering. Egentligen mekhandboken borde vara den övre markering (enligt bilden från mekhandboken för 660) men det går som sagt inte i nuläget.
Kan man justera pulsgeneratorns position ?
Tacksam för tips.
Bifogat
Last edited: