Ktm 660 sms

Kul!
Hur gör du med systemet då, siktar du på att byta ut det?

Om du har bytt motor så gissar jag att du tänker använda den?
 
Avgaset får vi se hur det blir. Akrapovic är snyggare men helt orimligt i pris om man skall ha ett äkta SMS. Typ 1500 USD för ett beg.

Ja cykeln skall användas....
 
Har det hänt något nytt spännande här sedan sist?
Man vill ju ha mer bilder :hej :crash :crash

Vore ruskigt fränt att få se lite bilder på den "in action" :Bugar
 
Ragnar borde ha koll på hojens historia då han "var" KTM på Lelles. Han driver numer Funbike i Västerås.
 
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?
 
Är på semester och alla fina bilder ligger på datorn hemma. Har kört en 15 mil ungefär och är barnsligt förtjust i chassit. Mycket trevligare än ett vanligt smc chassie. Fjädern bak är lite mjuk för min vikt och jag undersöker just nu hut jag bäst skall byta. Har nämligen bra sortering på sxs titanfjädrar till PDS dämparen och de borde gå att gifta dit om man svarvar en ny undre kopp.

Främre motorfästet har jag fräst ett eget i 4mm kolfiber istället för originalets stål.

Bromspedalen är standard LC4 och håller på med en prototyp på en i lite exklusivare material.
 
uploadfromtaptalk1429173075153.jpg
Enda bilden på mobilen tagen av pappa efter inkörningen av motorn. Avsaknad av stöd är fett race! Min vackra rumpa skymtas i bakgrunden...
 
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?

Hade det bara varit så väl ;)

Sebring systemet låter nästan lika jävligt som KTM Rally systemen som är så gott som utan dämpning. Undrar vilka bullerkrav det är byggt för att uppfylla. 110dB på tomgång???
 
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

2015-04-18 18.28.06.jpg
 
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

View attachment 418712

Haha underbart! Du måste väga monstret när du är klar med den sen. Vill minnas att vågen stannade på 132kg med halv tank på min 625a...

Vad ska du ha för en uppsättning motorfästen? :)
 
Last edited:
Här har jag varit dålig på att uppdatera under lång tid. Cykeln har varit nedplockad 2 gånger sedan sist. Första gången för att stoppa i "rätt" motor och andra gången för att prepparera den för att försöka regbesiktiga så jag kan köra gata med den legalt. En hel del pappersjobb och pillande då KTM inte var sugna på att utfärda COC dokument.

Förhoppningsvis får jag ihop ett rimligt tyst avgasystem till den så jag kan köra någon bandag med KTM klubben eller liknande i år.

På kolfiberfronten även en del nytt. Har haft motorfästena på alla mina LC4 de senaste åren och utvecklat de ytterligare så att de inte vibrerar sönder. Så nu finns de att köpa för den som vill ha. 250kr+porto

IMG_20190118_195558.jpgIMG_20190118_195247.jpg
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top