Ktm 660 sms

Kul!
Hur gör du med systemet då, siktar du på att byta ut det?

Om du har bytt motor så gissar jag att du tänker använda den?
 
Avgaset får vi se hur det blir. Akrapovic är snyggare men helt orimligt i pris om man skall ha ett äkta SMS. Typ 1500 USD för ett beg.

Ja cykeln skall användas....
 
Har det hänt något nytt spännande här sedan sist?
Man vill ju ha mer bilder :hej :crash :crash

Vore ruskigt fränt att få se lite bilder på den "in action" :Bugar
 
Ragnar borde ha koll på hojens historia då han "var" KTM på Lelles. Han driver numer Funbike i Västerås.
 
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?
 
Är på semester och alla fina bilder ligger på datorn hemma. Har kört en 15 mil ungefär och är barnsligt förtjust i chassit. Mycket trevligare än ett vanligt smc chassie. Fjädern bak är lite mjuk för min vikt och jag undersöker just nu hut jag bäst skall byta. Har nämligen bra sortering på sxs titanfjädrar till PDS dämparen och de borde gå att gifta dit om man svarvar en ny undre kopp.

Främre motorfästet har jag fräst ett eget i 4mm kolfiber istället för originalets stål.

Bromspedalen är standard LC4 och håller på med en prototyp på en i lite exklusivare material.
 
uploadfromtaptalk1429173075153.jpg
Enda bilden på mobilen tagen av pappa efter inkörningen av motorn. Avsaknad av stöd är fett race! Min vackra rumpa skymtas i bakgrunden...
 
Frän!

Ljudet skall väl inte vara några problem, det är väl max 195dB på bana som för alla andra KTM?

Hade det bara varit så väl ;)

Sebring systemet låter nästan lika jävligt som KTM Rally systemen som är så gott som utan dämpning. Undrar vilka bullerkrav det är byggt för att uppfylla. 110dB på tomgång???
 
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

2015-04-18 18.28.06.jpg
 
Fräste till nya främre motorfästen från 4mm kolfiber istället för standard som är i stål. Originalet väger 55g per sida och mina 9g så man sparar hela 92g. Gjorde 10 uppsättningar så är det någon som vill ha überhäftiga motorfästen är det bara att höra av sig.

View attachment 418712

Haha underbart! Du måste väga monstret när du är klar med den sen. Vill minnas att vågen stannade på 132kg med halv tank på min 625a...

Vad ska du ha för en uppsättning motorfästen? :)
 
Last edited:
Här har jag varit dålig på att uppdatera under lång tid. Cykeln har varit nedplockad 2 gånger sedan sist. Första gången för att stoppa i "rätt" motor och andra gången för att prepparera den för att försöka regbesiktiga så jag kan köra gata med den legalt. En hel del pappersjobb och pillande då KTM inte var sugna på att utfärda COC dokument.

Förhoppningsvis får jag ihop ett rimligt tyst avgasystem till den så jag kan köra någon bandag med KTM klubben eller liknande i år.

På kolfiberfronten även en del nytt. Har haft motorfästena på alla mina LC4 de senaste åren och utvecklat de ytterligare så att de inte vibrerar sönder. Så nu finns de att köpa för den som vill ha. 250kr+porto

IMG_20190118_195558.jpgIMG_20190118_195247.jpg
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top