Va ute med hojen i lördags, då jag tyckte det va lite luft i bakdäcket så drog jag till macken och skulle fylla lite.
Jag lät hojen gå på tomgång i ca 1-2min sen så stängde jag av den för att fylla.
När jag sedan var klar och skulle kicka igång så drog jag ut varmstarten och börja kicka, fick lov att stå och kicka i ca 15min innan den hoppa igång.
Varför gör den såhär?
Kan det vara tändstiftet som är slut? eller kan det vara något annat?
Hojen är en: KTM 660 SMC 2006, har gått ca 420mil (ska in på ventiljustering snart)
Jag lät hojen gå på tomgång i ca 1-2min sen så stängde jag av den för att fylla.
När jag sedan var klar och skulle kicka igång så drog jag ut varmstarten och börja kicka, fick lov att stå och kicka i ca 15min innan den hoppa igång.
Varför gör den såhär?
Kan det vara tändstiftet som är slut? eller kan det vara något annat?
Hojen är en: KTM 660 SMC 2006, har gått ca 420mil (ska in på ventiljustering snart)
Det är ju bara att lufta ur och ställa kolven i rätt läge och trampa till. Jag vet att det inte är många som använder decompen eller ställer kolven i rätt läge men så får dom kicka också
Va ju idiot noga o hade hojen i topp-trim inför mitt livs första SM-tävling. Givetvis nyställda ventiler!! Kör farm till waiting zon o dödar hojen. Sen är det dax att ställa upp på griden. Hojen värgrar att starta