KTM 660: Plugg i luftburken

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ni som kör 660 2004, har ni oxå en plugg som ser ut att gå att ta bort på vänstra sidan av luftburken? har ni tagit bort er? Locket är ju ändå väck...

Är det verkligen lättare att gå in och fråga här än att ta bort pluggen själv?

Blip skrev:
Är det verkligen lättare att gå in och fråga här än att ta bort pluggen själv?
Hehe, jag har tatt bort den, men inte testat efteråt...och nu har jag slurkat tre gin och tonic så nu skall jag verkligen inte testa :tomten

Mingves skrev:
Ni som kör 660 2004, har ni oxå en plugg som ser ut att gå att ta bort på vänstra sidan av luftburken? har ni tagit bort er? Locket är ju ändå väck...
Jupp tagit bort den läste nånstans att det tillhör strypningen
fick massa fler hk :D gör nog varken till eller från

Mingves skrev:
Kan det vara urtappnings/dräneringspluggen för luftburken du snackar om ? Om det nu är den så är det ingen bra idé att ta bort den eftersom vevhusventilationen går in i luftburken. Risk för olja på bakdäcket bl.a.

.

Den sitter ganska högt upp på sidan. ´Ser ut att vara ett aluminiumskydd utanför om man tar bort den svarta kåpan.

Mingves skrev:
Den sitter ganska högt upp på sidan. ´Ser ut att vara ett aluminiumskydd utanför om man tar bort den svarta kåpan.
Inte alls det jag snackar om då alltså.

.

bort med pluggarna och locket till luftburken så skall du se att den går lite bättre.

slit ut nätgallret ur pipan också om du inte gjort det

Back