ktm 660 MOD?? Och en fråga!!!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Någon som vet ifall de går o få på KTM sx bakskärm på en 660 smc 04:a ???

Och en fråga...

Igår servade jag hojen med ny olja och filter bägge två... Slog i 1,3 liter i motorn och 0,6 i ramen... Va ute och latjade lite idag. När jag kom hem igen såg jag att de va fullt med olja på kedjan, bak fälgen, fram drevet och på svingen... Är de packningen till det lilla filtret som kan pajat eller kan de komma ifrån någon annan stans??? Någon som varit med om liknande??? :confused:

///Micke???

Det är säkert vevhusventilationen som spottat ut oljan, kolla i luftburken. Om du sitter på hojen så har du anslutningen bredvid förgasaren på höger sida. Dra den slangen till en festisflaska som du monterar någonstans vid bakdämparen så slipper du kladdet i fortsättningen. Drar du dit kylarflödarslang och alla slangar från förgasaren så har du dessutom gjort hojen klar för race, vad beträffar uppsamlingskärls asså.

/HW

Jag har fan samma problem på min 625:a..... drygt som fan men de e ingen fara asså?? Bara o trycka dit ett kärl till?

Det är säkert vevhusventilationen som spottat ut oljan, kolla i luftburken. Om du sitter på hojen så har du anslutningen bredvid förgasaren på höger sida. Dra den slangen till en festisflaska som du monterar någonstans vid bakdämparen så slipper du kladdet i fortsättningen. Drar du dit kylarflödarslang och alla slangar från förgasaren så har du dessutom gjort hojen klar för race, vad beträffar uppsamlingskärls asså.

/HW

Men varför spottar den ut olja där för????
Sen fattar jag inte riktigt vilken slang du menar??? Sitter den ifrån ramen och ut?? eller inne från luftburken och ut???

///micke

En transparent slang , ca Dia 12-14 mm... går in på höger siga högst upp i luftburken om du sitter på hojen....
Har du lite för mkt olja i trycker den ut det via vevhusventilationen. Gärna vid stoppies har jag märkt... :näsblod

okajjjjj förklarar ju saken då jag gör rätt så lååånga stopies....
Ska ner till garaget och fixa o trixa under dagen... Undrar om man kan köpa sån slang hos mc handlarn.....

///Micke

3699.jpg

Kolla in den här bakskärmen..... Undrar om den passar på 04:an???

///Micke

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...