KTM 660 koppla ur SLS ?

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
990R KTM Adventure
Hej Alla glada 660 förare.
Jag har en liten fråga, är det nån vits med att koppla ur SLS ventilen på en 660 ? Ger det nån effekt ökning ?
SLS är en kall lufts ventil som släpper in extra luft i in avgassystemet för bättre avgas rening eller vad det nu var. Den sitter placerad på höger sida av toppen bredvid termostaten. Mvh Philip

img4832cca4b75d8.jpg

Tror dom flesta kallar det SAS (från Secondary Air System) så sök på det och du kommer hitta spaltmeter skrivet om det.

Korta svaret: Ja, ta bort det, det gör skillnad - inte stor men dock. OCH, det lönar sig t.ex. inte att bänka med det anslutet - sabbar ju alla former av lambdamätningar.

.

Tack för svaret.
Tror att sök funktionen har ballat ur för mig, har sökt på sas, ktm men får inga träffar alls på hela sporthoj =(
Men det är bara att skaffa en liten plugg o trycka i toppen och vakumslangen in till insuget ?
Mvh Philip

Tack för svaret.
Tror att sök funktionen har ballat ur för mig, har sökt på sas, ktm men får inga träffar alls på hela sporthoj =(
Men det är bara att skaffa en liten plugg o trycka i toppen och vakumslangen in till insuget ?
Mvh Philip

finns pluggar som reservdel hoss KTM om man inte orkar göra eller leta upp något annat bra att stoppa i hålet

Mvh
Mangan

Tack för svaret.
Mvh Philip
Knacka in följande på Google: site:sporthoj.com sas

*/ ?>
Back