ktm 660 hjälp

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
för nån vecka sen när jag körde märkte jag när jag stannade att kylarvatten läckte ut ur termostathuset, bytte skiten men det hade läckt ut rätt mycket vatten, var orolig att kolven slagit sig eller så, nu är skiten bytt men det känns som om det e nåt konstigt med kompen när jag skaa kicka igång den, den känns inte lika stum som den ska göra när skiten e i topp, den är fortfarande lätt att kicka igång och den går inte konstigt eller så när jag kör den men det oroar mig som f*n att den inte känns som den ska när jag kickar den, snälla hjälp mig någon

det läcker inte runt topplockspackning, det e bara dåligt komp i den, har kolvringen gått eller vad, ere bara skrot alltihop nu eller?

Klamster skrev:
2300710 det läcker inte runt topplockspackning, det e bara dåligt komp i den, har kolvringen gått eller vad, ere bara skrot alltihop nu eller?

Lungn :)

Först ta ett komptest på den så får du svart på vit om den läcker komp eller inte och ev hur mycket.

Börja sen med enkla saker som att kolla så att tändstiftet sitter i som det skall osv,sen kollar du ventiljusteringen osv.

Du tar ur stiftet och sätter i en mätare som visar hur högt tryck det blir i cylindern när du kör på startmotorn med full gas.

Skulle gissa på att den skall ligga runt 9 -12 i komp, en viss felmarginal får man alltid räkna med håller du dig +/- 30% anses det vara ok.

Dock ser du ju ganska snart om den läcker som ett såll eller är ok.

Finns kompprovare på Biltema eller mer seriösa varianter hos bildelshandlare.

För övrig har jag svårt att tänka mig att du blåst en kolvring,då skulle den också gå illa.

Min intresse-smurf har noterat att det är ett väldigt prat om komp,decomper och kolvringar just nu.
Jag har aldrig hört någon som blåst en kolvring på en Lc4 eller haft en trasig decomp.

Last edited:
då kan det ju bli lite svårt isf, vet inte vad jag ska ta mig till med denna asso, den går ju fortfarande som ett skott men när man ska kicka känns den helt mongo, man hittar liksom inte det där "läget" med dekompen, utan kicken går alltid hela vägen ner typ, den blior inte stum som den ska bli när kolven e i topp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT