KTM 660 går dåligt efter kambyte

DR-Zätare skrev:
Problem solved: Ingen skugga ska falla över meken, det var Lelles som hade gett mig fel kam. Idioter!!!
Jag tyckte det var lite konstigt att den skulle vara felmonterad för han har alltid skött sig väldigt bra tidigare och brukar vara väldigt nogrann när han servar hojjar.

//Eric

Var det inte lite underligt att den kammen du fick gjorde hojen så slö?
 
eisbaer skrev:
Var det inte lite underligt att den kammen du fick gjorde hojen så slö?

Njae, kammen som sitter i nu är den som kommer från 2003 års Supermoto Factory Replica, den med 72hk. Den har knappast en profil som passar en vanlig otrimmad 660 med originalsystem osv så jag är inte så förvånad att den går sämre med den kammen. Jag får mitt helsystem i veckan så förhoppningsvis vaknar den upp då.

//Eric
 
Jag tror ändå att det var FELMONTERAD FR-kam du provade.Det är ju flera här på forumet som kört med den i 625/660 utan problem.Ska du ändå dit med ett helsystem(Akrapovic?)så borde ju det isåfall lira bättre med FR kam.När jag bänkade med helsystemet är det från ca 5000rpm och uppåt det drar ifrån jämfört med originalröret.Så mitt tips är att behålla kammen,ställa in den rätt och bänka med helsystemet.
 
Busaberg skrev:
Jag tror ändå att det var FELMONTERAD FR-kam du provade.Det är ju flera här på forumet som kört med den i 625/660 utan problem.Ska du ändå dit med ett helsystem(Akrapovic?)så borde ju det isåfall lira bättre med FR kam.När jag bänkade med helsystemet är det från ca 5000rpm och uppåt det drar ifrån jämfört med originalröret.Så mitt tips är att behålla kammen,ställa in den rätt och bänka med helsystemet.

Jo, jag tänkte behålla kammen nu när den ändå sitter där. Enligt Ragnar går inte Rallye kammen att få tag på nu heller och jag orkar inte vänta på en sådan, lämna in hojen igen och göra om allt. Nä, jag får systemet i veckan så jag monterar det då, justerar in hojen och kör på fullgas på höga varv istället för på låga!

//Eric
 
Men, men nog tycker jag du iaf måste förvissa dig om att kammen står rätt.
Ett hack fel är ju rätt många grader; borde inte vara så svårt att upptäcka.
/u
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top