KTM 660 frågor som kräver era svar :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ligger i startgroparna för att köpa mig en helt ny KTM 660 att ha som gathoj nästa år när jag börjar köra rejjsing med sporthojen.

Kortfattat är anledningen till att jag inte redan äger en motard av kaliber att jag har fått för mig att dom måste servas hela tiden och att dom rasar konstant, men att hojar med LC4motorn är annorlunda. Nu har jag pratat med verkstadspersonal som bekräftat att dom håller bra och inte behöver servas så extremofta vid landsvägskörning (250 mil uppgav superbike, men det skadar väl inte med ett oljebyte emellan dom...). Då kommer ju frågan till er som har en 660 som gatmaskin: Hur ofta servar ni dom? Vad går sönder? Hur obekväma är dom? Klarar man av en resa på 15-20 mil om det går på kurvigt hela tiden? Sist men inte minst: Hur svårt är det att justera ventilerna själv och hur ofta gör ni det?

ni kan jämföra med en LC4 640 i era svar. Den har jag kört en del och den vibrerar inte farligt alls, hur mycket värre kommer 660 bli?

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Ligger i startgroparna för att köpa mig en helt ny KTM 660 att ha som gathoj nästa år när jag börjar köra rejjsing med sporthojen.

Kortfattat är anledningen till att jag inte redan äger en motard av kaliber att jag har fått för mig att dom måste servas hela tiden och att dom rasar konstant, men att hojar med LC4motorn är annorlunda. Nu har jag pratat med verkstadspersonal som bekräftat att dom håller bra och inte behöver servas så extremofta vid landsvägskörning (250 mil uppgav superbike, men det skadar väl inte med ett oljebyte emellan dom...). Då kommer ju frågan till er som har en 660 som gatmaskin: Hur ofta servar ni dom? Vad går sönder? Hur obekväma är dom? Klarar man av en resa på 15-20 mil om det går på kurvigt hela tiden? Sist men inte minst: Hur svårt är det att justera ventilerna själv och hur ofta gör ni det?

ni kan jämföra med en LC4 640 i era svar. Den har jag kört en del och den vibrerar inte farligt alls, hur mycket värre kommer 660 bli?

//jaG

Inte för att jag är gay :D men fan vad frågor du vill ha svar på...... skicka pm med ditt nummer så kan jag slå en signal om du vill.
Tar sån jäkla tid att skriva ner svaret på alla dina frågor.
//Marcus

Den som söker brukar finna vad han letar efter.
Den/dom här frågorna kommer upp ca varannan vecka så du hittar nog en del om du söker i forumet.

/Stefan

420 skrev:
Den som söker brukar finna vad han letar efter.
Den/dom här frågorna kommer upp ca varannan vecka så du hittar nog en del om du söker i forumet.

/Stefan

Just det gjorde jag innan jag skrev mina frågor, men fann inget speciellt specifikt om just 660, men jag sökte kanske fel eller så är jag blind :tungan

//jaG

Jag skulle vilja påstå att 660n är den fartigaste gatmotarden du kan få tag i, 250mils service visst, men det är nog gatmil, ska du smiska den på bana så kansek det är lämpligt att som du säger krympa intervallerna.

Åka långt är inga probs, men skippa E-18 osv :tungan

Justera ventiler kunde t.o.m jag lära mig så det är pice of kaka!

Jag tror du blir nöjd, :tummenupp

660..

Serva 660 inga probs...
Från -04 och nyare 2,1 liters olje volym -03 1.6.=Lite längre intervall.
Under 100 mil finns det ingen anledning att byta olja än hur man kör.
Jag har haft en "vanlig"Lc4 förut och den var odödlig.
Juster ventilerna på den 3ggr på 1200 mil.Lätt att lära sig..
Lycka till du blir nöjd!!!
Ps min -04 är till salu Akra,Svart plast mm.140 mil.
Jag ska starta eget och behöver slanten annars skulle jag aldrig sälja !! :confused:

Aprilia RSV/R skrev:
Serva 660 inga probs...
Från -04 och nyare 2,1 liters olje volym -03 1.6.=Lite längre intervall.
Under 100 mil finns det ingen anledning att byta olja än hur man kör.
Jag har haft en "vanlig"Lc4 förut och den var odödlig.
Juster ventilerna på den 3ggr på 1200 mil.Lätt att lära sig..
Lycka till du blir nöjd!!!
Ps min -04 är till salu Akra,Svart plast mm.140 mil.
Jag ska starta eget och behöver slanten annars skulle jag aldrig sälja !! :confused:

är intresserad av akrat.

//jaG

660in vibrerar mycket mera än 640in. lite trist å köra 20 mil. din röv kommer att vara röd när du e frammeå händerna bortdomnade :banana

men det dära med oljan,,,250mil? ja byter på 100 mil-->å då e olja bra svart.
men och andra sidan byter du olja å filter på en kvart.

å dessa jävla ventiler, be en polare vara med vid första "kollen" sen kan du nog göra det själv...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT