Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Ligger i startgroparna för att köpa mig en helt ny KTM 660 att ha som gathoj nästa år när jag börjar köra rejjsing med sporthojen.
Kortfattat är anledningen till att jag inte redan äger en motard av kaliber att jag har fått för mig att dom måste servas hela tiden och att dom rasar konstant, men att hojar med LC4motorn är annorlunda. Nu har jag pratat med verkstadspersonal som bekräftat att dom håller bra och inte behöver servas så extremofta vid landsvägskörning (250 mil uppgav superbike, men det skadar väl inte med ett oljebyte emellan dom...). Då kommer ju frågan till er som har en 660 som gatmaskin: Hur ofta servar ni dom? Vad går sönder? Hur obekväma är dom? Klarar man av en resa på 15-20 mil om det går på kurvigt hela tiden? Sist men inte minst: Hur svårt är det att justera ventilerna själv och hur ofta gör ni det?
ni kan jämföra med en LC4 640 i era svar. Den har jag kört en del och den vibrerar inte farligt alls, hur mycket värre kommer 660 bli?
//jaG
Kortfattat är anledningen till att jag inte redan äger en motard av kaliber att jag har fått för mig att dom måste servas hela tiden och att dom rasar konstant, men att hojar med LC4motorn är annorlunda. Nu har jag pratat med verkstadspersonal som bekräftat att dom håller bra och inte behöver servas så extremofta vid landsvägskörning (250 mil uppgav superbike, men det skadar väl inte med ett oljebyte emellan dom...). Då kommer ju frågan till er som har en 660 som gatmaskin: Hur ofta servar ni dom? Vad går sönder? Hur obekväma är dom? Klarar man av en resa på 15-20 mil om det går på kurvigt hela tiden? Sist men inte minst: Hur svårt är det att justera ventilerna själv och hur ofta gör ni det?
ni kan jämföra med en LC4 640 i era svar. Den har jag kört en del och den vibrerar inte farligt alls, hur mycket värre kommer 660 bli?
//jaG