KTM 660 bluddrar vid full gas

Tom123

Ny hoj!
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
hojlös
Var ute och körde igår och fick för mig att jag skulle ställa upp tomgången litegran. Klev av och skruvade upp den lite.

Efter en stunds körning märkte jag att den börjar bluddra vid fullt gaspådrag. Den går bra upp till kanske 3/4 gas men så fort man går över det så känns det som den får för mycket soppa och bara dör? Alla justeringar jag gjort på tomgångsskruven efter det har inte gjort nån skillnad, men det borde ju inte ha nånting med det att göra ändå? Kan jag på nått sätt kommit åt blandskruven av misstag eller nått? Känns inte så för den sitter ju under förgasaren.

Skruvade ut koppen och rengjorde det var visserligen lite smuts där men den beter sig fortfarande likadant. Vad är nästa steg i felsökningen? :confused:

Det är en 660 från 04 sitter alltså en Keihin FCR-MX 41 på

Kolla så att luftfiltret inte är igensatt. Det blir lätt skitigt efter lite bakhjulsåka om man har otur.

Är det fint och rent så skruvar du isär förgasaren och blåser igenom munstyckena. Jag hade samma symptom på en hoj och då satt det lite pappersfibrer i huvudmunstycket. Det krävs väldigt lite smuts för att ett munstycke ska täppas till kan jag påpeka.
Är det nu inte det som är felet så skulle jag börja kolla över inställningarna på fuggen.

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...