KTM 660 2005 skrammel/rassel när man släpper gasen?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena, är nybliven KTM 660 ägare. Vet att dem skramlar och har sig men la märke till en sak här om dagen, vete fan om det är normalt. Låter bara när man släpper gasen och skiten motorbromsar för övrigt låter det inte konstigt , kanske bara är något lite löst någonstans eller så kanske dem låter så.. :va men lika bra att vara på säkra sidan och fråga skadar ju inte, bifogar video här så får ni bedömma!

Det är en KTM jöö.. :D Nej men seriöst så tycker jag mer att det låter som att insugsljudet ändras när du stänger trotteln, inget skrammel direkt.

Har haft en likadan cykel. Mitt råd är att du skruvar ut alla skruvar och duttar på locktite. Allt kan skramla och vara löst.

Låter den likadant när den du släpper gasen och drar in kopplingen?

Kedjan dåligt? (för slak?)

nä den är bra.

Det är en KTM jöö.. :D Nej men seriöst så tycker jag mer att det låter som att insugsljudet ändras när du stänger trotteln, inget skrammel direkt.
Mycket möjligt, inte haft liknande hojjar så har inte en susning faktiskt. Hittade dock en på youtube av ren slump som körde i en video och den lät likadant kanske inte är något :P

Har haft en likadan cykel. Mitt råd är att du skruvar ut alla skruvar och duttar på locktite. Allt kan skramla och vara löst.

Låter den likadant när den du släpper gasen och drar in kopplingen?

Får kolla över bultarna, nej då slutar det. Men då minskar alla vibrationer märkvärdigt när kopplingen är intryckt så beror nog mer på det. Låter inte som det kommer från kopplingen

Finns en balansvikt av något slag till kopplingen som kan paja, bytte den på min -03a

hade ganska kraftigt knackande ljud på min 640 som hördes som mest vid motorbroms, antingen var det vipprullarnas lager eller vevlagret, båda två var dåliga.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul