Ktm 660 -04

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Pratade med Peter (mycket känd crossförare) som jobbar för KTM Sverige idag på bikedagarna. KTM "stal" cyklar för oss i Sverige förra året. Egentligen skulle det kommit 60 st 660 till oss fast det kom enbart 38 st restan togs till hemmamarknaden.
Som kompensation för detta kommer Sverige bli det land som får de nya -04:orna först samt att det kommer klar många mer cyklar än förra året..... :crash
Med riktig tur finns de redan här i juli enligt Peter.
Går bara o väntar tills jag ska skriva på en beställning :bow

Är det bara jag som tycker det är korkat?
De har ju 5 månader till på sigatt utveckla hojjen. Varför är alla fabrikat så kåta på att släppa hojjar för tidigt?

jb skrev:
Är det bara jag som tycker det är korkat?
De har ju 5 månader till på sigatt utveckla hojjen. Varför är alla fabrikat så kåta på att släppa hojjar för tidigt?

Ktm har väl inte gjort någe revolutionerande ändringar på LC4orna, det var väl till i år med nya toppen och svingar mm på sm modellerna

Blir det några små uppdateringar så är det väl enkelt att bara tex, byta bromsskivan å ändra dekalerna samt lite färg på plasten.

Men NÄR ska de sluta med MT-60däcken

Tom Byron skrev:
Ktm har väl inte gjort någe revolutionerande ändringar på LC4orna, det var väl till i år med nya toppen och svingar mm på sm modellerna

Det är ju det jag menar. Har de längre tid så kanske de kan komma med mer saker.

jb skrev:
Det är ju det jag menar. Har de längre tid så kanske de kan komma med mer saker.

AHA, jag fattade fel :fatta! Men vad ska det göra då ett nytt chassi med gammelklumpenmotorn är väl inte så bra. Ny motor och chassi? Det är ju inga som tävlar direkt med LC4orna så ...... kanske en mera "svenssonanpassad" 525...... ?? Skulle vara coolt med 450/525 som motarder från början :fakta

Tom Byron skrev:
AHA, jag fattade fel :fatta! Men vad ska det göra då ett nytt chassi med gammelklumpenmotorn är väl inte så bra. Ny motor och chassi? Det är ju inga som tävlar direkt med LC4orna så ...... kanske en mera "svenssonanpassad" 525...... ?? Skulle vara coolt med 450/525 som motarder från början :fakta

Finns ett "rykte" om att KTM ska släppa en 450 SM 2004... Vi får väl se om dom "lyckas"... Men det vore coolt iaf!

/Lucky9

Själv funderar jag just på att gå ner i storlek och vikt och strunta i 660 inför nästa år. Handla på sig en 525 med bigbore-kit och några hjuluppsättningar (i storlek 3,5" + 5") och lite annat småtrim. En lätt cykel med bra chassi är vad som gäller :)

660:n har visserligen bra vrid och går fint, men lider av fetma pga gatu-anpassning - Den motorn i ett Duke-chassi skulle jag dock kunna tänka mig som stads/landsvägs-hoj.

Jag har oxå tänkte lite på 525 fast då utan trim så den håller...... (eller så jag har råd att hålla den igång)

Den som lever får se

TomK skrev:
Själv funderar jag just på att gå ner i storlek och vikt och strunta i 660 inför nästa år. Handla på sig en 525 med bigbore-kit och några hjuluppsättningar (i storlek 3,5" + 5") och lite annat småtrim. En lätt cykel med bra chassi är vad som gäller :)

660:n har visserligen bra vrid och går fint, men lider av fetma pga gatu-anpassning - Den motorn i ett Duke-chassi skulle jag dock kunna tänka mig som stads/landsvägs-hoj.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back