Ktm 660 -04

Hade en 660 -04 och ang kicka.. har inga problem att dra igång den kall med badtofflor :fakta sjukt lättstartad!!

vill du ha elstart så köp 625 man lurar sig lite på namnet men det är samma borrning på 625 och 640 men 625 har allt utom elstart och borr gemensamt..

ang. motorväg.. Körde några ggr till stan ca 2.5 mil motorväg och det är sjukt trisst! det går absolut! brukade ligga kring 120 - 130 och stå upp så var det lite midre jobbigt.. körställningen är inte gjord för motorväg helt enkelt..

tycker priset är för högt! ska ligga runt 45 - 50k tycker jag!

Om jag ska vara uppriktig.. så tror jag inte att en 660 är nåt för dig. På dina beskrivningar (du oroar dig mycket hur den är på motorvägarna, hur är den att skjutsa på.. osv) Den är absolut ingen nån touringsmaskin som man kan toura hur som helst. Det känns att åka långt med en 660. 660n är däremot mer anpassad för buskörning, dvs man kör på bakhjulet, gör staden osäkert, feta stoppies vid rödljusen..

När jag köpte min 660 räknade jag aldrig med att toura eller skjutsa nån bakpå. Syftet är 100% bus och inget annat!

-MLM- skrev:
2640909 Pisslätt att kicka igång min 660 04. Men visserligen skulle en elstart sitta fint!

Jag gav 53k för min 660 04 med slipon som var i perfekt skick, inte en enda repa nånstans för ett par månader sedan.

Var en shysst 660 -05 som bytte ägare här på sporthoj för 47000kr häromdan :) Billigare än så blir det nog inte på ett par år hehe

Det är mycket möjligt att den inte är något för mig, men jag har inprincip ägt en av varje MC-typ...Utom en Supermotard och vill nu ha det...Kommer troligen bli så också, går ju allatid att sälja...HAr kört offroad i många år, då kan man prata om skakigt med crossdäck etc...

Men åmar mig lite för vänsterkick, fan, inga direkt kickmuskler där inte...! Men såg en fin LC4 på en butik, ska ringa på den imorogn och höra...Tack för alla svar!

Malmö-motard skrev:
2641607 Billigare än så blir det nog inte på ett par år hehe

Nä, det lät snuskigt billigt;)

kungsvea skrev:
2641632

Men åmar mig lite för vänsterkick, fan, inga direkt kickmuskler där inte...!

Ställ dig brevid cykeln, och kicka med högerfoten,,,, ett kick, så är den igång

Last edited:
Malmö-motard skrev:
2641607 Var en shysst 660 -05 som bytte ägare här på sporthoj för 47000kr häromdan :) Billigare än så blir det nog inte på ett par år hehe

Så är det:) . Och jävlar va den går:yoparty

KTM660SMC skrev:
2641691 kungsvea = Dennis som har svarat på min annons?

Troligen...Vad är det du har föt nått?

Aah, såg bilden, kände igen den...Jaa, jag skrev nått mail med dig...Men enligt flickorna här inne är den tydligen lite dyr, så jag vet inte!

Last edited:
kungsvea skrev:
2641711 Troligen...Vad är det du har föt nått?

Aah, såg bilden, kände igen den...Jaa, jag skrev nått mail med dig...Men enligt flickorna här inne är den tydligen lite dyr, så jag vet inte!

Det är upp till dig vad du tycker att den är värd. Har redan fått en massa skambud och konstiga bytesförslag. Dock är ett bytesförslag mycket intressant.

Funderar på att ta bort annonsen, antingen har jag den kvar eller så byter jag mot det intressanta förslaget.

Långa farbron skrev:
2640763 Uppdaterad koppling :va

Det enda som varit problem med mig veteligen är att dom blivit svampiga vid hård körning pga någon läckade o-ring.

Det är något som alla/de flesta 660 -04 lider av. KTM/Lelle's tog det på garantin iaf. Men det är inget du märker av om du inte lägger ner hojjen riktigt i kurvor, har inget med "hård körning" att göra, utan mer teknik.

KTM660SMC skrev:
2642024 har inget med "hård körning" att göra, utan mer teknik.

Kopplingen tappar trycket vid hård körning, det är det som var problemet för många,,,

Malmö-motard skrev:
2641932 Försökte övertala att sälja till mig istället, men han vägrade då han lovat dig. Heder åt honom men störigt för mig :)

Är du riktigt jävla fetsnäll så kan du få testa den till sommaren:pannkyss

Hi-ho skrev:
2642070 Kopplingen tappar trycket vid hård körning, det är det som var problemet för många,,,

Konstigt att jag märkte det utan att köra hårt:confused:

Enligt stället där jag köpte den så kunde det uppstå när man lägger ner cykeln mycket i kurvor, men det där har du säkert bättre koll på än dom som jobbar med det:tummenupp

KTM660SMC skrev:
2642024 Det är något som alla/de flesta 660 -04 lider av. KTM/Lelle's tog det på garantin iaf. Men det är inget du märker av om du inte lägger ner hojjen riktigt i kurvor, har inget med "hård körning" att göra, utan mer teknik.

Om det nu hänger ihop med taskig teknik,varför får jag då inte luft i frambromsen när jag lägger ner åt andra hållet ?

KTM660SMC skrev:
2643434 men det där har du säkert bättre koll på än dom som jobbar med det:tummenupp

Okay, men när jag hämta ut min 660, så sa killarna på Lelles att, om du känner att kopplingen försvinner vid rejält gaspådrag, så säg till vid första service, så fixar vi det!

Det är mycket möjligt att de som du beskriver är ett liknande fel, men det är något jag aldrig hört talas om, och jag vet garanterat inte mer än de som jobbar med det..

Långa farbron skrev:
2643573 Om det nu hänger ihop med taskig teknik,varför får jag då inte luft i frambromsen när jag lägger ner åt andra hållet ?

Dåligt med bromsvätska. Eller kanske buskörd?

Hi-ho skrev:
2643611 Okay, men när jag hämta ut min 660, så sa killarna på Lelles att, om du känner att kopplingen försvinner vid rejält gaspådrag, så säg till vid första service, så fixar vi det!

Det är mycket möjligt att de som du beskriver är ett liknande fel, men det är något jag aldrig hört talas om, och jag vet garanterat inte mer än de som jobbar med det..

Jag hämtade också ut min ny på Lelle's (av Ragnar, fick fixat på 100-mila också) och han sa detsamma ang att kopplingen vart "svampig" när den lutade mycket. Eller det märktes rättare sagt vid första växlingen efter kurvan, oavsett gaspådrag (provade allt). Ibland så hänger ju en hög kurvhastighet ihop med "hård körning" varför det kan ha blivit ett missförstånd här. Märkte det dock aldrig på en raka, trots att jag har haft "bråttom" iväg.

Last edited:
kungsvea skrev:
2641632

Men åmar mig lite för vänsterkick, fan, inga direkt kickmuskler där inte...! Men såg en fin LC4 på en butik, ska ringa på den imorogn och höra...Tack för alla svar!

Kan du kicka igång en offroad så är det inga problem med vänsterkick på 660´n.
Är bara motorn i ordning så hoppar den igång så snällt.
Då ska du prova att kicka stor tvåtakt........

Last edited:
Back