Ktm 660 -04

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Jag ör lite lost i detta med KTM och supermotard egentligen...Behöver nu ERAN hjälp!

Ska köpa en, och eftersom det fortfarande är sommar går jag i tankarna att köpa en nu...Det handlar om en KTM 660 -04 för dryga 54 000...En ägare, 300 mil etc.

Men iallafall, hur ÄR dessa hojar? Går dom att åka en bit på eller är man helt körd där? Vill gärna prova SM, men inte om det inte går att köra med...HAr haft offraodhojar med crossdäck, ochd et hoppar ju och far, men hur är dessa KTMer, går det att köra en stund på, några mil?!...Sen det värsta som jag grämer mig för, DET ÄR JU FAN KICKSTART, hur tänker dom, men hur fan är det att kicka en 660, och hur kommer det sig att LC4 640 har elstart...Bore väl bvara tvärtom? Berätta era erfarenheter om denna hoj, och bör jag köpa den?

kungsvea skrev:
2640744 Jag ör lite lost i detta med KTM och supermotard egentligen...Behöver nu ERAN hjälp!

Ska köpa en, och eftersom det fortfarande är sommar går jag i tankarna att köpa en nu...Det handlar om en KTM 660 -04 för dryga 54 000...En ägare, 300 mil etc.

Men iallafall, hur ÄR dessa hojar? Går dom att åka en bit på eller är man helt körd där? Vill gärna prova SM, men inte om det inte går att köra med...HAr haft offraodhojar med crossdäck, ochd et hoppar ju och far, men hur är dessa KTMer, går det att köra en stund på, några mil?!...Sen det värsta som jag grämer mig för, DET ÄR JU FAN KICKSTART, hur tänker dom, men hur fan är det att kicka en 660, och hur kommer det sig att LC4 640 har elstart...Bore väl bvara tvärtom? Berätta era erfarenheter om denna hoj, och bör jag köpa den?

Köp, dock inte för 54 000 jag gav 59 000 för en -05 (uttagen -06)med 220 mil på mätaren för ett par månader sen.

Alla 6 -modeller har likadan motor i grund och botten skiljer bara på trimgrad och elstart.

Snusk-lätt att kicka om man lärt sig tekniken.

Långa farbron skrev:
2640753 Köp, dock inte för 54 000 jag gav 59 000 för en -05 med 220 mil på mätaren för ett par månader sen.

Alla 6 -modeller har likadan motor i grund och botten skiljer bara på trimgrad och elstart.

Okej, snusklätt, okej....Men jaa, jag vet inte, de flesta KTM 660 -04or ligger runt 50-54...En ägare ska det iallafall vara, alla papper och uppdaterad koppling då det sägs att den suger...Och det märks, många som uppdaterat den...Även en komplett servicebok ska finnas...KAn man räkna med mycket billigare då?

Tjaa.... att åka till Lelles i Uppsala är för långt. Kolla lite på 620'n. Den har elstart. Jag hade en Honda XR650R och i min mening tröttnar man fort på att kicka. Kärringstop vid ett rödljus inne i stan med 8 bilar bakom sig blir lätt stressigt :rodnar

kungsvea skrev:
2640744 Jag ör lite lost i detta med KTM och supermotard egentligen...Behöver nu ERAN hjälp!

kungsvea skrev:
2640756 Okej, snusklätt, okej....Men jaa, jag vet inte, de flesta KTM 660 -04or ligger runt 50-54...En ägare ska det iallafall vara, alla papper och uppdaterad koppling då det sägs att den suger...Och det märks, många som uppdaterat den...Även en komplett servicebok ska finnas...KAn man räkna med mycket billigare då?

Uppdaterad koppling :va

Det enda som varit problem med mig veteligen är att dom blivit svampiga vid hård körning pga någon läckade o-ring.

Komplett servicebok på en 04 betyder ju kanske inte så mycket enl min mening ,då alla grantier redan gått ut (6 månader).

RoLLER skrev:
2640757 Tjaa.... att åka till Lelles i Uppsala är för långt. Kolla lite på 620'n. Den har elstart. Jag hade en Honda XR650R och i min mening tröttnar man fort på att kicka. Kärringstop vid ett rödljus inne i stan med 8 bilar bakom sig blir lätt stressigt :rodnar

620 är föregångaren till 640,men med mindre kubik.

Last edited:
Långa farbron skrev:
2640753 Köp, dock inte för 54 000 jag gav 59 000 för en -05 (uttagen -06)med 220 mil på mätaren för ett par månader sen.

Men 59k för en din 05 var ju snuskigt billig.:D :tummenupp
Så man får nog räkna med det priset i alla fall.

Men att kicka då? Jag är van att kicka crossar och annat helvete...Men att ha elstart är ju en roig detalj i ösregn...Min tanke är INTE att köra sönder den i skogen så det är SM-däck på...Men hur är dom att köra landsväg då? varvar dom hårt, skakar mycket etc.?

kungsvea skrev:
2640775 Men att kicka då? Jag är van att kicka crossar och annat helvete...Men att ha elstart är ju en roig detalj i ösregn...Min tanke är INTE att köra sönder den i skogen så det är SM-däck på...Men hur är dom att köra landsväg då? varvar dom hårt, skakar mycket etc.?

Var oxå rätt för det där med att kicka, då jag inte inte är så lång. (170cm)

Men har inga problem alls.....:tummenupp

Du får min 625a 04a 650-700 mil för 49.9k.
Haru el-start men ändå lite knuff.

All plast ny o avgassystem så den är i nyskick efter omkullkörning.
Bra däck (pilot power)

Har inte heller något problem att kicka min 660. Men klart får man stopp längst fram i rödljuset så är det ju lite stressigt. Men hur ofta händer det då? Inte alls ofta så det är ju inte hela världen :tummenupp

Pisslätt att kicka igång min 660 04. Men visserligen skulle en elstart sitta fint!

Jag gav 53k för min 660 04 med slipon som var i perfekt skick, inte en enda repa nånstans för ett par månader sedan.

Om jag ska vara ärlig.. Nackdelen med 660: Frambromsen suger purjo och ganska karaktärlös motor.. Jag har åtgärdat det med att sätta i ett helsystem och en vassare kam (G-1 kam) och bytt frambroms till magura radialkit.

Fördelen med 660: Har en motor som håller bra, långa serviceintervaller, billiga delar, och den är ganska rolig orginial.. Sen finns det massor massor av godis till 660.. Bara att söka lite på ebay!!!

Last edited:
kungsvea skrev:
2641030 Men hur är den på landsvägen då? Går den att köra i 90 km/h med eller är det helt off där?

Det är inga problem att ligga runt 120-130, men visst känns vinden.
Men det är inget du ska vara rädd för, det är en kanonhoj, som passar till allt:tummenupp
Har en till salu, om du är intresserad,,,:D

Det jag oroar mig lite för är att kicken sitter på vänster sida...:huvet ...

Vad skulle du ha för din då? Utrustning/årsm./skick

Jaa, just det, finns det någon som helst skjussmöjlighet på dessa, ser ju inte ut att finnas fotpinnar bak, tänkte, när man väl har en kanske man kan få med sig en och annan av motsatt kön bakpå:tummenupp

Ktm 660 är en nerbantad och lite preppad version av 640:n och 625:an.
Elstarten e ryckt för o spara vikt....finns dock kit att köpa till för en sådär 3-5 tusen.
Ett tips till dig är att köpa nyaste numret av Bike... där testar dom 660n tillsammans med Husaberg 650 och Aprilia 550.

Okej, ska kanske göra det då! Men hur var LC4an då? Från ex. -03? Har dne elstart, den har kick, det ser man, men elstart med? Mycket vibartioner har jag hört, men det får man kanske leva med!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show