KTM 660 -04 bestyckningsproblem!

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 Enduro
Hej på er alla,

Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..

Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??

Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?

Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.

PLEASE HELP!!

/Rickard
 
Flåhäng skrev:
Hej på er alla,

Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..

Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??

Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?

Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.

PLEASE HELP!!

/Rickard




munstycker som används till tomgång antar jag är lågfart:P
 
Flåhäng skrev:
Hej på er alla,

Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..

Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??

Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?

Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.

PLEASE HELP!!

/Rickard


Hur vitfärgat var stiftet?
Polaren kör med 165 lr om det var 168 i HF och standard (45?) i LF.
Den hojen är körd i bänk hos MC-varuhuset i Sthlm och bestyckad därefter. 62.5 hk om jag inte minns fel.
Har hört flera som säger att det borde vara en för tunn bestyckning, men lika många som säger att
allt över 170 i HF är för mkt.
Gå tillbax till standardbestyckningen igen och se till att nålens clips sitter i det näst nedersta läget. Rätta mig om jag har fel någon.
Stiftet ska vara iaf ljusgrått.
 
420 skrev:
Hur vitfärgat var stiftet?
Polaren kör med 165 lr om det var 168 i HF och standard (45?) i LF.
Den hojen är körd i bänk hos MC-varuhuset i Sthlm och bestyckad därefter. 62.5 hk om jag inte minns fel.
Har hört flera som säger att det borde vara en för tunn bestyckning, men lika många som säger att
allt över 170 i HF är för mkt.
Gå tillbax till standardbestyckningen igen och se till att nålens clips sitter i det näst nedersta läget. Rätta mig om jag har fel någon.
Stiftet ska vara iaf ljusgrått.

Stiftet var riktigt vitt faktiskt.. Jag ska prova idag att klämma i ett 170HF fick inte tag på 168, tyvärr. Jag återkommer.

Tack för hjälpen !

/R
 
Vet inte vad du har för förgasare och om det skiljer mycket men så här är det på en Mikuni TM40 iaf.

The main system has three tunable parts:
1) NEEDLE JET --- controls mixture from 1/16 to approximately
1/4 throttle (varies with needle position).
2) JET NEEDLE --- controls mixture from 1/4 to 3/4 throttle.
3) MAIN JET --- controls mixture from 3/4 to full throtle

http://www.shovel-head.de/tech/vergaser/hs40_manual.pdf
 
Flåhäng skrev:
Hej på er alla,

Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..

Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??

Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?

Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.

PLEASE HELP!!

/Rickard

Har en 04 660 med akra slipon och 175hf/48lf och har inga problem
med den bestykningen,kolla så den inte tar tjuvluft.
 
Back
Top