ktm 660 ö.d skruv

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
mark
Hoj
ktm 660smc 04
En snabb fråga,ska ställa in ventilerna till helgen
har fixat skruven till att låsa i ö.d,vill vara säker
på att det blir rätt,var på motorn skall skruven
sitta? har hojen på en annan ort men jag vill
minnas att det sitter en skruv på framsidan
motorn ovanför oljefiltret nånstans är det
där den skall skruvas in tack på förhand... :Bugar
 
mille02 skrev:
En snabb fråga,ska ställa in ventilerna till helgen
har fixat skruven till att låsa i ö.d,vill vara säker
på att det blir rätt,var på motorn skall skruven
sitta? har hojen på en annan ort men jag vill
minnas att det sitter en skruv på framsidan
motorn ovanför oljefiltret nånstans är det
där den skall skruvas in tack på förhand... :Bugar
Snarare under. Men det går inte att ta fel om man kollar på motorn framifrån/underifrån. Sitter en insex där som man byter ut mot den du köpt.

.
 
Spider skrev:
Snarare under. Men det går inte att ta fel om man kollar på motorn framifrån/underifrån. Sitter en insex där som man byter ut mot den du köpt.

.

Vart o kollat på hojen nu glasklart
Tack Spider :tummenupp
 
på min sitter det då inte en insex, låsskruven däremot är insex?

skitsamma, låser skruven direkt mot vevpartiet, eller finns det nåt spår som det ska låsa i, så man vet att man är i skiträtt läge?
 
putrefaction skrev:
på min sitter det då inte en insex, låsskruven däremot är insex?

skitsamma, låser skruven direkt mot vevpartiet, eller finns det nåt spår som det ska låsa i, så man vet att man är i skiträtt läge?
Det var fel av mig och det är precis som du säger, den skruv som normalt sitter där är inte insex.

Spetsen på låsskruven skall in i en liten anvisning/hål i veven och inte direkt mot veven lite var som helst. Testa och se, det är inte alls svårt och du märker direkt när du är rätt ute.

.
 
Behöver man verkligen ha den där skruven ?? När jag justerat har jag bara kickat runt motorn till det "klickat".., Då är väl kolven i Ö.D. ??.. Alla vipporna är obelastade o bara att justera .....
 
Folkezx9r skrev:
Behöver man verkligen ha den där skruven ?? När jag justerat har jag bara kickat runt motorn till det "klickat".., Då är väl kolven i Ö.D. ??.. Alla vipporna är obelastade o bara att justera .....
Näe, man behöver inte skruven, det är bara en extra säkerhet.

Och bara för att undvika missförstånd (kanske påpekar nåt onödigt här) men just där det klickar är kolven inte i ö.d., den är nära.

.
 
Back
Top