Hej!
Har tagit körkort ganska nyligen och skall köpa mig en första hoj, kommer att bli en KTM... helst en 690 men kanske en 640 beroende på marknad.
Min fråga lyder: om man köper en hoj som är reggad över 35kW (tung/obegränsad).
Hur jobbigt är det att strypa ned OCH registreringsbesiktning om den till gränsen för A2-kortet? Har hört att det kan vara jobbigt att få tag i strypsats som gör att hojen fortfarande är "helfordonsgodkänd".
Kan inte ta reda på så mycket nu under helgen (alltså prata med t.ex. KTM Sverige och Besiktningen). Dessutom jobbar jag så har fullt upp!
Vad kan allt kosta totalt och hur går man tillväga? Är det mycket lättare försöka hitta en som redan är reggad? Pengarna spelar inte så stor roll, orkar bara inte med massa strul. (Däremot så blir det ingen ny hoj som är färdigstrypt!)
Ta gärna denna som exempel då jag funderat på den:
KTM 640 SM -06
Ni får gärna skriva, speciellt om ni har egna erfarenheter kring detta. Vart ska jag höra av mig (skriv gärna nummer också!)
Tack på förhand!
Har tagit körkort ganska nyligen och skall köpa mig en första hoj, kommer att bli en KTM... helst en 690 men kanske en 640 beroende på marknad.
Min fråga lyder: om man köper en hoj som är reggad över 35kW (tung/obegränsad).
Hur jobbigt är det att strypa ned OCH registreringsbesiktning om den till gränsen för A2-kortet? Har hört att det kan vara jobbigt att få tag i strypsats som gör att hojen fortfarande är "helfordonsgodkänd".
Kan inte ta reda på så mycket nu under helgen (alltså prata med t.ex. KTM Sverige och Besiktningen). Dessutom jobbar jag så har fullt upp!
Vad kan allt kosta totalt och hur går man tillväga? Är det mycket lättare försöka hitta en som redan är reggad? Pengarna spelar inte så stor roll, orkar bara inte med massa strul. (Däremot så blir det ingen ny hoj som är färdigstrypt!)
Ta gärna denna som exempel då jag funderat på den:
KTM 640 SM -06
Ni får gärna skriva, speciellt om ni har egna erfarenheter kring detta. Vart ska jag höra av mig (skriv gärna nummer också!)
Tack på förhand!