KTM 640 SM uppdateringar 2000-2005

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Hej!

Jag undrar vilka uppdateringar som gjordes mellan 00 och 05?

T.ex. passar plasten och avgassystemet från en 05:a till dom tidigare årsmodellerna?

Tacksam för så mycket tips och hjälp som möjligt.

ec2bme skrev:
2377539 Och med detta menas? (Obs hydralkoppling förstod jag.)

Omgjord topp som möjliggör bättre flöde, bra vid ev fortsatt modifiering av motorn såsom kam mm!

Många förändringar kom just mellan 2001-2002. Då -02 fick 5" fälg, magura styre, tillplattad ram på höger sida för att lättare byta microfiltret felr saker jag inte kommer ihåg. -03 iallafall motarden fick 4- kolvsoket fram då de äldre enbart hade 2-kolvsok!

motardnisse skrev:
2377798 Omgjord topp som möjliggör bättre flöde, bra vid ev fortsatt modifiering av motorn såsom kam mm!

Många förändringar kom just mellan 2001-2002. Då -02 fick 5" fälg, magura styre, tillplattad ram på höger sida för att lättare byta microfiltret felr saker jag inte kommer ihåg. -03 iallafall motarden fick 4- kolvsoket fram då de äldre enbart hade 2-kolvsok!
Tack så mycket för bra info.

Tror ni att 05:ans plast och pipor skulle passa på en 02:a? Eller skiljer sig ramarna åt mellan dessa årsmodeller?

Framförallt framlampan och bakpartiet ser ju så himla mycket snyggare ut på 05 och 06. Sen är de tuffare med dubbla pipor också tycker jag.

Last edited:
Det finns en tråd om detta det var någon som bytte till 05ans bakdel, han fick byta bakram med har jag för mig :va Men det kanske går att modda orginalet.. Sök å du skall finna :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back