KTM 640 SM lc4, hur är den?

  • Thread starter Thread starter Linkan_85
  • Start date Start date

Linkan_85

Guest
Hej.

Tänkte sälja min r6a nu och köpa en KTM 640 SM -02. Men jag har lite funderingar då jag aldrig kört motard innan. Hur är just den hojen? Är den rolig att åka och leka med? Eller vad ska man satsa på för motard?

För jag vill inte köpa en hoj som man senare tröttnar på och vill byta upp sig efter en månad.

Så min fråga är om det är någon här som har erfarenhet av en sådan och kanske kan berätta vad man speciellt ska kolla på om man ska köpa en sån?:va

/Tommy

Tack på förhand
 
kan det vara Tommy tro???:va

Jag har iaf en ktm 640 nu 02 som är riktigt rolig=):yoparty

kika på sprickor i styrkronan.
och om den är servad regelbubdet med oljebyten.
 
se om den kom med.
 

Bifogat

  • ktm.jpg
    ktm.jpg
    66 KB · Visningar: 93
Jag hade valt en motard med mer pulver i. Jag hade en 640 och den fungerade bra men det hade behövts några häst till. Ta en 625 eller 660 ist. Eller varför inte 690smc!
 
Jag hade valt en motard med mer pulver i. Jag hade en 640 och den fungerade bra men det hade behövts några häst till. Ta en 625 eller 660 ist. Eller varför inte 690smc!

Vadå så det är mer tryck i en 625 än vad det är i 640?:confused:
Hur stor skillnad e det?
 
Vadå så det är mer tryck i en 625 än vad det är i 640?:confused:
Hur stor skillnad e det?

Det är i princip samma hoj bara att 625 har en annan typ av förgasare som gör hojen lite mera rapp, lite mera race och att 625 väger ungefär 3 kg mindre. Vill du ha det där lilla extra så köper du en 660 som har störst motor och väger minst. Dock så saknar den el-start. Kicka kicka kicka.

:tungan
 
?

Jag har en Duke II, den är ganska snarlik LC4´n.

Skulle jag köpa en hoj i dag så skulle jag nog köpa en 525 eller liknande, trots servicen.

Lättare och smidigare, snabbare att serva än LC4`n ( kanske även lite roligare)
 
Jävligt likt en kompis gammla hoj.. inköpt från skåne kanske??? ;)
ser ut som mina gamla kylarvingar också.. :tummenupp

bytte mot min thundercat med en ifrån växjö.
killen som hade den före honom kom ifrån kalmar tror jag o sen brålanda så skåne... nej inte vad jag vet.
 
Nån som har bra koll på vad man kan göra för att få den lite rapare utan att behöva mecka allt förmycket?
Tror inte jag har kullor till en 660, om det inte är nån här som säljer en sån billigt?
 
640n står mig varmt om hjärtat, en skyst hoj och skönare sadel än 625 660 och kanske inte lika kul på barna men hur ofta åker man bana? ALDRIG

640n är ungefär lika bra ös i som 660 enligt mig. Försök skaffa med 03 motor iaf!
frågra hur den är servad, jag servar min var 250n mil för 500 känns lite mkt.
Hojjen bara går o går helt otroligt riktigt nöjd med min!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top