Ktm 640 problem!

Wonderwizzard

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
ZX9r"Silvertejp edition"
Var ute och körde innan idag...efteratt ha åkt på bakhjulet ett tag satte jag ner den men efter 30-40m börjar fanskapet blurra,misstända och dö vid gaspådrag...den startar som den ska och går ok på tomgång men så fort man rör gasen så återkommer problemen...så jag har några frågor som nån vänlig själ kanske kan svara på!!!

är det nån annan som varit med om detta?
misstänker själv att det är nått i förgasaren men va vet jag :)

modellen det rör sig om är en 02 på ca 1000mil
/Mvh Jocce

2 saker skulle jag gissa på.

Du har dränkt luftfiltret i olja genom vevhusventilationen

Eller..

Så har du problem med vacumet till förgasaren,slangar osv lyft sadlen och tanken och kolla.

kollade luftfiltret direkt men det var torrt och fint dock hittade jag lite olja under filtret men det var så lite...

ser ut som alla slangar sitter som dom ska...

dock brände jag av en slang i samma veva mot avgassystemet men det var till kylaren (avlufftning eller nått) och det ska ju omöjligtvis ha nått me saken att göra...

jag har upplevt ungefär samma fenomen.. men det var inte efter wheelies...

det hände om jag låg på medelhöga varv i 2'an eller 3'an och sen gasa på, då bara dog skitet... eller den dog inte men den gav ingen respons.. den blurra osv.. räckte med att växla upp eller släppa gasen och rulla 20 meter så var den normal igen..

men det försvann av sig själv efter ett tag.. :va

Polaren hade precis samma problemmed sin 640. Vi hittade en liten sten som fastnat i huvudmunstycket. Ta isär o rengör är mitt tipps :tummenupp

Helt klart Vevhusventilationen som pumpar ut olja i lutburken.

Jag har samma fel så jag drog bort slangen och stoppade ner den i ett uppsamlingskärl.

Nu går den som en klocka igen... va noga med att kolla oljenivån i morton efter varje körning så den inte spottar ut för mycket. (vanligt på KTM 640)

Back