KTM 640 med Mikuni TM40 förgasare

ktmjacke skrev:
Passar huvudmunstycket från orginalfuggen i en tm 40 oxå?

Huvudmunstycken från BST40CV och TM40 (samt en del Dell'Orto, Keihin m.fl.) är de samma. Rund skalle och samma stigning på gängorna. De kan ligga i olika områden däremot; 135-150 för TM40 och 160-200 för Dell'Orto osv. Det finns andra varianter av munstycken också, men de är i minoritet i dessa sammanhang. Däremot ser övriga munstycken i förgasarna oftast inte lika ut - mycket beroende på design och utförande.
 
TomK skrev:
Huvudmunstycken från BST40CV och TM40 (samt en del Dell'Orto, Keihin m.fl.) är de samma. Rund skalle och samma stigning på gängorna. De kan ligga i olika områden däremot; 135-150 för TM40 och 160-200 för Dell'Orto osv. Det finns andra varianter av munstycken också, men de är i minoritet i dessa sammanhang. Däremot ser övriga munstycken i förgasarna oftast inte lika ut - mycket beroende på design och utförande.
Kollade i orgfuggen idag o kom fram till samma sak.Blev lite förvånad över bestyckningen i min tm40 dock.Satt 165 i huvud,17,5 i lågfart :3freak och ett emulsionsrör som hette y-6.Så jag behöver ju åtminstonde köpa ett nytt huvud o lågfartsmunstycke.
 
ktmjacke skrev:
Kollade i orgfuggen idag o kom fram till samma sak.Blev lite förvånad över bestyckningen i min tm40 dock.Satt 165 i huvud,17,5 i lågfart :3freak och ett emulsionsrör som hette y-6.Så jag behöver ju åtminstonde köpa ett nytt huvud o lågfartsmunstycke.

Ja, det låter ju lite snett i bestyckningen :) 150 respektive 25 ligger nog lite närmare vad som behövs. Det kan diffa uppåt eller neråt ett par steg, men det ser du först vid bänkning.
 
TomK skrev:
Ja, det låter ju lite snett i bestyckningen :) 150 respektive 25 ligger nog lite närmare vad som behövs. Det kan diffa uppåt eller neråt ett par steg, men det ser du först vid bänkning.
Halloj!Tänkte bara berätta att jag klämde dit fuggen idag,satte i 150 huvud o 25 lågfart precis som du rekommenderade.Har bara stått o tomfjuttat lite på friläge,men märker en himla skillnad på gasresponsen o gången på motorn.Verkar som att den bestyckningen kan komma att funka. mvh//jacke
 
ktmjacke skrev:
Halloj!Tänkte bara berätta att jag klämde dit fuggen idag,satte i 150 huvud o 25 lågfart precis som du rekommenderade.Har bara stått o tomfjuttat lite på friläge,men märker en himla skillnad på gasresponsen o gången på motorn.Verkar som att den bestyckningen kan komma att funka. mvh//jacke

Utmärkt! :tummenupp
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top