KTM 640 med 1700mil på mätarn

alldeles för dyrt, minst 10000 billigare, har sett 03 för 50-52k med nåra hundra på mätarn. Cykeln är ju snart 4 år gammal och en renovering är nog inte allt för långt borta så man får ju hoppas ingen köper den för det rövarpriset.

Renovering brukar ju knappast komma speciellt tidigt på 640. När jag var uppe på lelles våren -02 och beställde min förra 640, hade dom en budhoj (640sm) på service som gått drygt 8000 mil. Det enda som var bytt var cylinder & kolv, t.o.m kopplingen var orginal sen cykeln va ny. Men som sagt : prislappen på den där kan man ju pruta en del på. :tummenupp

1700 mil på den motorn är ingen fara alls.
Priset å andra sidan var lite högt.

Jag köpte en likadan, samma årsmodell o samma färger, prestige alltså.

Fick 2 set kåpor (olika färger) runt om + att hojen bara gått 300 mil för 52 tusen.

flipm0de skrev:
Jag köpte en likadan, samma årsmodell o samma färger, prestige alltså.

Fick 2 set kåpor (olika färger) runt om + att hojen bara gått 300 mil för 52 tusen.

En 02 som gått 300 mil? Jag säger inte att det inte är så men jag skulle då vara orolig. 300 mil kör man på en halv sommar om man kör ganska normalt/lite. Tyvär är det allt för vanligt med skruvade mätare på hojar precis som bilar.

/Micke

Det är djungel med KTM motard.
Verkar finnas en hel del 640 till salu men jag tycker att priserna är alldeles för höga.
Det är nästan så man skulle köpa en ny :confused:

Jag kan hålla med många av dom tidigare talarna..

Jag har en touringkörd (mestadels, även grusbusad) Ktm 640 adventure från 98 som har gått över 6500 mil med några kopplingsbyten och regelbunden service, den tuffar på precis som innan, visst börjar en ordentlig motoröversyn närma sig, men jag skulle inte oroa mig för 1700mil..

Mvh / Johan

Quart skrev:
Det är djungel med KTM motard.
Verkar finnas en hel del 640 till salu men jag tycker att priserna är alldeles för höga.
Det är nästan så man skulle köpa en ny :confused:

Varför det?

Varför inte pruta då killen som säljer vet nog hur många 640 motard som ligger ute till salu på Blocket!

Glöm inte att det är köparens marknad och får du inget bra pris så går du till nästa inte mera med det! Stressa inte!!!!!!!!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT