KTM 640 Lc4e... är det nåt att ha?

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
dom gör ju snygga offroad men hur är det med kvalité?? är det nåt att ha?? kostar att försäkra??

hur fungerar det där med strypning??

ja det var det som var frågan.... har hört att det är problem med att få tag på delar samt att serva dessa, eftersom dom är ovanliga....

Hur är dessa i accet jämfört med andra offroad som t.ex XT,XR, DR eller KLR??

fredrik_wt skrev:
ja det var det som var frågan.... har hört att det är problem med att få tag på delar samt att serva dessa, eftersom dom är ovanliga....

en såda servar du ju själv!!!!

hahaha... :confused:
den var bra... jag håller mig till att tanka o pynta försäkring... :( annars brukar prylar bara paja för mig

näää! den är faktiskt inte så svår att serva, jag hade problem att förstå oljesystemet när jag skulle byta olja första gången på min 640. hälla i 0,6 i rambenet samt 1,5 i motorn och sen låta den gå tills det kommer olja ur hålet uppe vid rambenet. dom håller bra. jag är inne på min 3 ktm. den första var ktm640 sm, andra var ktm625 sm, och nu ktm660. du får fram fler hk med lite pengar. räcker oftast bara med byta avgasrör ev dämparen i bak men främre röret kan du ju byta på samma gång. 640 är väldigt pålitlig.
fast kanske lite dyra som beg, högt andrahandsvärde dock!

jo men sen så är dom ljusår snyggare och låter tuffare...
så det kan vara värt att ge lite extra...

ett problem, jag beräknar att ta MC kort och får då bara köra 25kW eller? (19 år) Hur och vart stryper man?? är mest intresserad av att ha strypning på papret.. kan det bli problem med det,.???

det kan de bli om du blir stoppad! speciellt om du leker mycket och blir garanterat stoppad. jag har varit med om en duke där dom har hade strypt den, men hur vet jag inte. det var tre personer som skulle använda hojen. yngsta som var 18 sen var det stora brosan som kanske var 23-24 och sen farsan. ring till bilprovningens tekniska avd ang stryptning på en lc4

fredrik_wt skrev:
jo men sen så är dom ljusår snyggare och låter tuffare...
så det kan vara värt att ge lite extra...

ett problem, jag beräknar att ta MC kort och får då bara köra 25kW eller? (19 år) Hur och vart stryper man?? är mest intresserad av att ha strypning på papret.. kan det bli problem med det,.???
dom är strypt i pappret redan ;)

det står att det bara är 25kW men det kanske är 43 i verkligheten?? måste ju vara svårt att bevisa att den inte är strypt?? :confused:

fredrik_wt skrev:
det står att det bara är 25kW men det kanske är 43 i verkligheten?? måste ju vara svårt att bevisa att den inte är strypt?? :confused:
jag vet inte om dom bryr sig ärligt talat...isåfall så kör ju nästan alla olaglit med sina...utom jag då såklart :rolleyes:

fredrik_wt skrev:

Du kan inte jämföra en nyare KTM med XT, DR eller KLR. Den enda som håller jämna steg är XR650R, resten är slitvargar och inte så mycket prestanda... Lite volvo över de... *Duckar* :p

Om du inte servar själv är det ju bara att serva den där du köper den, förutsatt att det är i närheten. Förut fanns det en KTM auktoriserad verkstad i Sollentuna vet jag....

/R

BTW så kommer en av de råaste KTM:erna som rullar på vägarna att säljas inom kort, har jag hört... :cool:

/R

KTM är inte så värst ovanlig längre... I alla fall inte LC4. Serviceintervallet är på 500 mil, sen byter man olja nån gång däremellan. Service är inte dyrare än för nån annan hoj jag harft i alla fall, sen bör man ju ha en auktoriserad verkstad i närheten.

Den går som sagt inte att jämföra med vare sig DR eller XT, jag har haft bägge så jag vet :D

fredrik_wt skrev:

Ovanliga? Det var det mest sålda märket i januari.
Varför skulle det vara svårt att få tag på delar?

Går inte att jämföra en LC4a med de andra.. Dag o natt jämfört med min tidigare DR650.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra