KTM 640 Lc4???

625 har oxå 500- mila intervall :7peta

Vem säger att 530 är skörare i motorn??:va

Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.
 
Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.

på 640/625 är det ingen fara, dock 660 som har 29 kubik mer skall man inte vänta 500 mil...:tungan
 
ktm

följer man servicen enligt boken så funkar allt .
på min ktm 660 smc 2004a så e det max 500mils körning.
kör man mindre än 500mil per säsong så ska man göra minst en service per säsong ändå.

det e roligt att köra på bakhjulet.
 
Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.

Denne man till riksdagen.....

Alla LC4 motorer bör gå max 250mil mellan oljebytena och de som inte har olja i ramen får gärna gå ännu kortare....

Ett oljebyte kostar 200kr och tar 15min, ett rasat vevlager går på 10kkr och främsta anledningen att de rasar är dålig smörjning och övervarv...
 
Denne man till riksdagen.....

Alla LC4 motorer bör gå max 250mil mellan oljebytena och de som inte har olja i ramen får gärna gå ännu kortare....

Ett oljebyte kostar 200kr och tar 15min, ett rasat vevlager går på 10kkr och främsta anledningen att de rasar är dålig smörjning och övervarv...

Ja du Boris... undra vem min säkra källa var :tummenupp
 
Riktig finna svar tror jag iaf hehe....
Skammar Blocket daligen då alla ktm säljs så satans snabbt >.<
 
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar
 
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar

NJA....

Fjädrarna skall anpassas efter din vikt och inte din längd. Kom inte på tanken att släppa på fjäderförspänningen bak för att cykeln skall bli lägre.
Behöver du en lägre cykel så finns där delar till fjädringslänkaget sk hundben med annan längd som sänker din cykel bak och sen skjuter du upp gaffeln i kronan motsvarande...

Fast är du 175cm lång så är det bara att lära sig. Min syster som är 166 klarar det utmärkt sålänge hon inte kör med skjuts......
 
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar

Jag är 175 cm LÅNG, och min första hoj var en KTM 640 :tummenupp
Så länge du inte planerat att köra med fotsulorna i marken, så är det inga problem.
 
jag e 190 lång, men e vit o har rakad pung.. dock rätt skäggig i huvet, får ja inte va med då :va
 
Okej, så ni som åker Må-tard, ni är alltså korta och har hårig pung.
"kort" är jag men dessvärre inte rakad då frugan inte gillar att använda tandtråd ofrivilligt :va då återstår bara att kränga iväg fightern och köpa Lc4 av någon sort, alternativt byta.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top