Ktm 640 lc4 mikuni BST 40 JUSTERING.

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Under körning inträffar följande...
Från att hojen går lite osäkert till på gas på drag till att smälla och leva jävel hela vägen hem.
Dessa "tjuvstopp" som uppnår till månens diameter gjorde mej milt vansinnig.
-----------------------------------
Har gjort följande.
Tagit i sär och tvättat förgasare i ultradjudstvätt. Inspekterat samtliga delar och monterat.
Byt stift.
Ventiljusterat. 0.15 in / 0.15 ut.
------------------------------------

Fruktansvärt svårstartad efter detta.
Får den att gå på tomgång men så fort man nudar rulle dör den med ett BLÖÖÖ WHOOP stendöd.

Taktar och "poffar" och svarar inte på några justeringar alls
efter om start.

Den går hjälpligt på 1/8 gas dvs lågfart.
Mer än det går den inte alls.

Tomgång. 45 munstycke
Högfotat . 150 munstycke
2.5 varv ut på blandningsskruven.


Har haft ett gäng lc4 som har spökat men detta i hästväg!
Någon som har en idé :rolleyes:
 
Efter att ha läst BST 40 "Bibeln".
Har jag kommit fram till att vakumet som ska lyfta nålen inte hänger med fast membranet är helt.
Har haft av toppen (vakumdelen) på förgasaren för inspektion. Allt helt och rent.
Nål ställd på tredje hacket.

Kan flottören ge sådan problem att soppan inte når jetten till nålen???
Har helt slut på idéer...
 
Släng förgasaren och köp en FCR.... Att felsöka BST kan göra vem som helst gråhårig.
 
Tack Jörgen! Fan vad den var dyr!:gnissla
Tog nya krafter om att få rätt på bst'en ikväll....:smasha

Som tur är har jag drygt en kilometer till närmast granne...
Om någon hörde mig i garaget lät det som ett mord begåtts.
(Hustrun vågade inte gå ut så hon ringde och fråga om allt är som det ska)
GUD ge mig styrka att för allt jag gjort men jag ger snart upp!
Denna bit aluminium sparkar jag snart upp i skrevet på kinesen som uppfann BST40 från början!

God natt.:glömdet
 
Mitt glädje hopp igår natt var tyvärr kort livat..
Startar bara på hög tomgång. Utan chock.
Svarar på rulle ett bara fulla drag sen dör.

http://youtu.be/bV3RABP9lq8
 
Last edited:
byt gummit som sitter mellan fuggen o cylindern .
kan va en spricka i det som gör att den drar tjuvluft.
kan också va tändhatten som gör att det blir dålig gnista.
prova o dra igång din mc o håll den vid liv så ber du en polare spruta startgas runt fuggen.
börjar den att gå bättre då så är det en läcka någonstans.
 
Last edited:
Gummit helt och rätt till insug. (Olika mynningar till förgasare o insug)

Det som slog mig mest är att din förgasare passar på mitt lik:)
 
Släng förgasaren och köp en FCR.... Att felsöka BST kan göra vem som helst gråhårig.



Har börjat utesluta förgasaren nu..
Hittade ett nytt fenomen som inte uppmärksammats tidigare.
Jag börja tro att det är el relaterat. Fel o misständingar i stället för bränsle.
Stampa igång hojen och av misstag tryckte på ljussingnal (blink blink helljus)
-Hojen tvär dör!
Stampar igång igen och slår över tändningslås till belysning.
- taktar och går illa och kämpar för att gå tills stopp inträffar.
Samma fenomen med batteri av o till kopplat.
- stator, codning, cdi , tändspole???? :va
 
Har börjat utesluta förgasaren nu..
Hittade ett nytt fenomen som inte uppmärksammats tidigare.
Jag börja tro att det är el relaterat. Fel o misständingar i stället för bränsle.
Stampa igång hojen och av misstag tryckte på ljussingnal (blink blink helljus)
-Hojen tvär dör!
Stampar igång igen och slår över tändningslås till belysning.
- taktar och går illa och kämpar för att gå tills stopp inträffar.
Samma fenomen med batteri av o till kopplat.
- stator, codning, cdi , tändspole???? :va

Det låter lite som ett fel jag hade. Det släpper inne i tändningslåset, vilket gör att hojjen kan dö vid rattutslag. Dålig kontakt helt enkelt. Testa att rucka på sladden precis under tändningslåset.
Det går att löda hyffsat enkelt, eller så tjackar man nytt tändlås.
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Back
Top