ktm 640 duke II

Tarzan/black

Utsikt: Bogesundsbron!
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Vaxholm
Hoj
nyss Gsxr750-98 nu Ktm duke -02
Någon som har koll på hur det ligger till med glapp vid det nedre kugghjulsparet till start motorn. alltså det kugghjul som sitter innanför generatorn och går i startkransen på svänghjulet. Låter som det är något som ligger och skramlar tog bort Kuggparet då jag kände att axialspelet(sidledes) var ca5mm. och satte ihop utan det igen och det uppenbara ljudet försvann. Har kollat ktmworld samt motordels katalogen och kan inte finna att det saknas något. ligger detta kuggpar och sliter på generator kåpan tills det att glappet blir så stort att det börjar skramla eller skall det sitta någon form av med bringare på axeln så att inte yttersta kuggen nöter på kåpan?????? blir helt galen på det här....
 
Kommer inte ihåg hur kugghjulen satt men på den axlen som kopplingskorgen sitter glappde min. Det var kullagret innanför kopplingskorgen helt slut.

Detta kanske inte hjälper dig så mkt-:tungan
 
Polaren har samma problem med sin Duke II -05.
Jag har för mig att det var drevet och lagret som gått åt helvete.
5000 landade felsökning plus byte och 500 milaservice på. Detta var på KTM verkstad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top